Styre og stell på Østlandet

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by siemens »

Pelle wrote:Spørsmål:
Har valgkommiteen vært aktiv ved danning av de andre lokallagene?

Ellers støtter jeg Erik :D
Fikk vi egentelig svar på dette?? mulig jeg må ha det inn med teskje for å skjønne :!:
Last edited by siemens on 02 Jan 2010, 22:03, edited 1 time in total.
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by Rudolf »

Sekretær wrote: Komitéen vil bli opprettet så fort det lar seg gjøre, papirmølla går sin gang og alt blir integrert i lokallaget etterhvert. Men det vil da ikke gå ut over en eventuell "arrangementkomité"

Det er fullt lovlig å arrangere turer på eget initiativ, noe vi også har sagt tidligere at vi verdsetter. Alle klubber trenger ildsjeler som vil ta i et tak, selv om det desverre ikke alltid er god oppslutning.
Det er mulig jeg er litt treig her, men jeg skjønner ærlig talt ikke hva du mener :roll:
Hvilke turer og kommitèer er det du snakker om ?
Hvorfor må det være en papirmølle ?

Vi foreslår å danne en avdeling for Østlandet, ikke noen turkommitè.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Sekretær
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 162
Joined: 13 Oct 2008, 10:36
Location: Norge
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by Sekretær »

siemens wrote:
Pelle wrote:Spørsmål:
Har valgkommiteen vært aktiv ved danning av de andre lokallagene?

Ellers støtter jeg Erik :D
Fikk vi egentelig svar på dette?? mulig jeg må ha det inn med teskje for å skjønne :!:
Det er før min tid som sekretær så dette trenger jeg hjelp av andre til å svare på. Har sendt forespørsel og venter på svar.
User avatar
Sekretær
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 162
Joined: 13 Oct 2008, 10:36
Location: Norge
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by Sekretær »

Rudolf wrote:
Sekretær wrote: Komitéen vil bli opprettet så fort det lar seg gjøre, papirmølla går sin gang og alt blir integrert i lokallaget etterhvert. Men det vil da ikke gå ut over en eventuell "arrangementkomité"

Det er fullt lovlig å arrangere turer på eget initiativ, noe vi også har sagt tidligere at vi verdsetter. Alle klubber trenger ildsjeler som vil ta i et tak, selv om det desverre ikke alltid er god oppslutning.
Det er mulig jeg er litt treig her, men jeg skjønner ærlig talt ikke hva du mener :roll:
Hvilke turer og kommitèer er det du snakker om ?
Hvorfor må det være en papirmølle ?

Vi foreslår å danne en avdeling for Østlandet, ikke noen turkommitè.

Erik

for å huske hva tråden startet med:
2re wrote:Vær hilset! :)

I et forsøk på å bidra til et godt nytt år slenger jeg fram et forslag som flere i miljøet har vårt inne på:

Skal vi forsøke å sette sammen en liten gjeng med interresserte medlemmer her på østlandet som kan tenke seg å stikke sine hoder sammen og komme med forslag til og dra igang f.eks treff, temakvelder eller andre tiltak som medlemmer her på østlandsområdet kunne ha interesse for?

Hvis det er stemning for det, kan dette kanskje fungere som et interimstyre og dannelse av en egen østlandsavdeling? :?

SPEAK UP! :)
Dette er det jeg svarer på. I siste setning står det også forslag om dannelse av lokallag, noe jeg også har svart på.
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by siemens »

Sekretær wrote:
siemens wrote:
Pelle wrote:Spørsmål:
Har valgkommiteen vært aktiv ved danning av de andre lokallagene?

Ellers støtter jeg Erik :D
Fikk vi egentelig svar på dette?? mulig jeg må ha det inn med teskje for å skjønne :!:
Det er før min tid som sekretær så dette trenger jeg hjelp av andre til å svare på. Har sendt forespørsel og venter på svar.
Samme grunn som meg dette da sekretær :) har heller ikke vært med så lenge :wink: flott at du tar tak i dette :)
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
TraZan
500 RPM
500 RPM
Posts: 80
Joined: 07 Nov 2005, 01:00
Location: OSLO
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by TraZan »

Sekretær wrote:
Rudolf wrote:
Sekretær wrote: Komitéen vil bli opprettet så fort det lar seg gjøre, papirmølla går sin gang og alt blir integrert i lokallaget etterhvert. Men det vil da ikke gå ut over en eventuell "arrangementkomité"

Det er fullt lovlig å arrangere turer på eget initiativ, noe vi også har sagt tidligere at vi verdsetter. Alle klubber trenger ildsjeler som vil ta i et tak, selv om det desverre ikke alltid er god oppslutning.
Det er mulig jeg er litt treig her, men jeg skjønner ærlig talt ikke hva du mener :roll:
Hvilke turer og kommitèer er det du snakker om ?
Hvorfor må det være en papirmølle ?

Vi foreslår å danne en avdeling for Østlandet, ikke noen turkommitè.

Erik

for å huske hva tråden startet med:
2re wrote:Vær hilset! :)

I et forsøk på å bidra til et godt nytt år slenger jeg fram et forslag som flere i miljøet har vårt inne på:

Skal vi forsøke å sette sammen en liten gjeng med interresserte medlemmer her på østlandet som kan tenke seg å stikke sine hoder sammen og komme med forslag til og dra igang f.eks treff, temakvelder eller andre tiltak som medlemmer her på østlandsområdet kunne ha interesse for?

Hvis det er stemning for det, kan dette kanskje fungere som et interimstyre og dannelse av en egen østlandsavdeling? :?

SPEAK UP! :)
Dette er det jeg svarer på. I siste setning står det også forslag om dannelse av lokallag, noe jeg også har svart på.
Grinete MIATA eier.............
Går det annnnnnnnnnnnnnnnnnn.......................

Hei SEKRETÆR. Hvis du er den du ser ut på avataren, så skjønner jeg at du har et problem.
Er veslandsavdelingen godkjent som en avdeling av styret i MX5 klubben?
Østlandsavdelingen har jo vært MX5-miata klubben hele veien.

Må vi danne et styre på Østlandet, som dere skal godkjenne eller ? ? ? ?

Lokallagene kom vel ut fra østlandsavdelingen.
Klubben ble vel ikke startet med medlemmer fra ditt distrikt.
Hvorfor har dere et lokallag? Ble det godkjent fra styret.
Har det gamle styret (som startet dette) godkjent dere som et lokallag ?
Må vi ha godkjennelse fra dere for å få et lokallag?
Må vel her skille mellom snørr og barter.
Dere vet jo ikke hva vi driver med her på Østlandet, og bør vel ikke bestemme hva som er best for oss.
Må vi ha et valg på et møte for å bli godkjent, eller holder det med et valg på forumet, som Arild foreslo. ???????

Kan jo ikke være så vanskelig. Lettere i RUSSLAND en det er her....................

siterer:

Det er fullt lovlig å arrangere turer på eget initiativ,
SKULLE BARE MANGLE
Hva er ulovlig da, bare så vi ikke gjør noe her på østlandet som styret på vestlandet syns vi ikke bør gjøre.............
1990 Miata 1,6
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by Pelle »

Hei Trazan
Ble dette skrevet før du la deg, i så fall legger du deg for sent...?
eller ble det skrevet etter at du sto opp, i så fall står du for tidlig opp? :D :D
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by Kjakan »

Ganske utrolig hvordan dere krangler som skolepiker i så mange tråder.
Det enkle er det beste, autoslalomen på Gardermoen er et godt eksempel. Sosialt samvær, grilling og kjøring i fin kombinasjon uten mer enn 2-4 ukers påmeldingsfrist. Ikke noe langtekkelig planlegging og byråkrati.
Dette er som et kommunemøte, målet er mest mulig papir, lange setninger og fancy komiteer.
Jeg skjønner ikke hvorfor to karer som aldri er på forumet skal ha enerådende makt til å bestemme hvem og hva. Kan man ikke droppe alt som heter styrer og komiteer, og la alle deltakere bestemme sammen.
Denne "papirmølla" i kombinasjon med målet om færre klubbmedlemmer (med de handlinger det har medført) frastøter flere enn det inviterer.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
TraZan
500 RPM
500 RPM
Posts: 80
Joined: 07 Nov 2005, 01:00
Location: OSLO
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by TraZan »

Pelle wrote:Hei Trazan
Ble dette skrevet før du la deg, i så fall legger du deg for sent...?
eller ble det skrevet etter at du sto opp, i så fall står du for tidlig opp? :D :D
Våkner tidlig vet du. Må på jobben å ordne vareopptelling i dag.
Er kanskje veldig grinete på morran, og helt klart virker litt krass, men jeg mener at vi må jo kunne lage et lokallag her på Østlandet, uten å spørre "styret" først.
Det var ivertfall det jeg fikk ut av hva til sekretæren skrev.

MX5-Miata klubben var jo østlandsavdelingen før. Derav ingen lokalavdeling her, når styret flyttet på vestlandet.
Hadde det vært så vanskelig og bare godtatt at vi danner et lokallag her, og informert styret etterpå.
siterer:

"For å være litt streng nå: Det er lov å lese hele teksten før dere svarer Komitéen vil bli opprettet så fort det lar seg gjøre, papirmølla går sin gang og alt blir integrert i lokallaget etterhvert. Men det vil da ikke gå ut over en eventuell "arrangementkomité"

Det er fullt lovlig å arrangere turer på eget initiativ, noe vi også har sagt tidligere at vi verdsetter. Alle klubber trenger ildsjeler som vil ta i et tak, selv om det desverre ikke alltid er god oppslutning.

Men nå er dette en klubb. Her har vi et styre og lokallag. Lokallagene er underordnet styret og velges på vanlig måte. Er dere ikke fornøyd med valgkomitéen? Still til valg neste gang, det er ingen som stopper dere."

Iflg. sekretær er lokallaget underordnet STYRET. Lokalagene blir også tildelt penger fra STYRET. Vi har jo ikke noe lokallag, og jeg mener at et lokallag på Østlandet må vi kunne få til uten at styret skal bestemme og opprette en Komitè.
Det skrives at lokallagene velges på vanlig måte og er underlagt styret.
Det er greit, men ikke at styret skal oprette en komité for at vi kan danne et lag, det blir for meg helt feil.
Kan jo ikke bestemme over et lag som ikke finnes.

Hvis jeg har oppfatet det skretæren skrev helt feil, noe som kan være mulig, legger jeg men helt flat, og ber om unskjyldning for disse krasse ord.

jon...........................
1990 Miata 1,6
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by Rudolf »

I en klubb som praktiserer demokrati er det vanlig at valg blir kunngjort.

Valg på medlemmer av valgkommitèen, har aldri blitt annonsert.
Kandidatene til valget er heller ikke kunngjort.
Da begynner dette å ligne litt på Frimureri synes jeg.

Hvis det er demokratiske prinsipper som er bakgrunnen for dette byråkratiet,
så bør man ha litt orden i systemene.

Vi som ønsker å starte opp østlandsavdelingen har tenkt å presentere valg og kandidater på forhånd,
slik at alle får muligheter til å komme med innspill.

Hvis vi har så liten tillitt at vi må godkjennes av en "ukjent" valgkommitè først, så trekker jeg meg.
Dette "skinndemokratiet" gidder jeg ikke.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by biXen »

Trazan: Nå er vel sekretæren du rakker ned på over 3-4 avsnitt fra ØSTLANDET, så jeg er ikke helt med på hva ditt problem er.

Forøvrig så betyr ikke 60 innlegg at folk aldri er på forumet heller, det kan være de i motsetning til andre velger sine ord litt mer nøye ;)

Jeg ser ikke problemet her, det er ingen som stoppes fra å arrangere turer. Hvis dere vil ha egen avdeling så jobber styret med å ordne dette. Hva er vitsen med å skrike å hyle om dette? Dere virker bortskjemte over å ha hatt hele klubben som østlandsavdeling for lenge i min mening.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by inglar »

biXen wrote:Trazan: Nå er vel sekretæren du rakker ned på over 3-4 avsnitt fra ØSTLANDET, så jeg er ikke helt med på hva ditt problem er.

Forøvrig så betyr ikke 60 innlegg at folk aldri er på forumet heller, det kan være de i motsetning til andre velger sine ord litt mer nøye ;)

Jeg ser ikke problemet her, det er ingen som stoppes fra å arrangere turer. Hvis dere vil ha egen avdeling så jobber styret med å ordne dette. Hva er vitsen med å skrike å hyle om dette? Dere virker bortskjemte over å ha hatt hele klubben som østlandsavdeling for lenge i min mening.

En meget god oppsummering dette her :D



PS. det er jeg som er sekretær
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by Rudolf »

inglar wrote:
biXen wrote:......
Hva er vitsen med å skrike å hyle om dette? Dere virker bortskjemte over å ha hatt hele klubben som østlandsavdeling for lenge i min mening.
En meget god oppsummering dette her :D
Det er oppsiktsvekkende at et styremedlem (sekretæren) sier seg enig i dette her.

Sekretæren (Kim Inglar) skriver at valgkomitéen består av Geir Bossum og Truls Reinskau.
I følge referatet fra årsmøte (som han har skrevet selv), så er også Vidar Fjæran medlem av valgkomitèen.

Jeg har tidligere tatt opp spørsmålet om egen lokalavdeling for Østlandet her på forumet.
Da sa Vidar Fjæran:
"Styret i MX5/Miata Klubben er også styret i Østlandsavdelingen"

Så hvis det er opp til han (medlem av valgkommitèen), så kan vi bare avslutte dette forsøket.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by 2re »

Bortskjemt og bortskjemt... Jeg har ikke vært med mer enn et par år, men jeg har forstått det dithen at den landsdekkende klubben har sin opprinnelse på østlandet og har vokst seg landsdekkende. Det ble vel fort naturlig med lokale avdelinger.

Denne utviklingen har vel etterhvert medført både fordeler og bakdeler; mesteparten av styret har hatt kommet fra østlandet og har vel kunnet jobbe parallelt for østlandet som den naturlig største avdelingen. Da skal man vel også vokte seg vel for å jobbe for mye for østlandet på bekostning av lokallagene. Samtidig synes østlandet å ha et større behov for aktviteter for medlemmene her.

Løsningen synes heldigvis de fleste å være enige om; at det dannes et eget lokallag for østlandet. Med dette kan vi på østlandet tilpasse tilbudene til medlemmene her fullt og helt, uten at det går ut over andre lokallag eller bryr disse med saker som ikke interesserer eller vedgår dem.

Jeg antar at valgkomiteen tar imot forslag til styremedlemmer med åpent sinn og åpne armer og at valgprosessen vil foregå på en åpen og ryddig måte. Komiteen vil om kort tid motta forslag til styremedlemmer. Og jeg ber styret og valgkomiteen forsøke å jobbe ut dette så kjapt som mulig. Er det mulig å angi en tidsramme? Viser det seg at prosessen nødvendigvis må ta litt tid kan det kanskje være tema å dra igang ting ved hjelp av iniativtakere, f.eks et "interimstyre"? :)
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Styre og stell på Østlandet

Post by inglar »

Rudolf wrote:
inglar wrote:
biXen wrote:......
Hva er vitsen med å skrike å hyle om dette? Dere virker bortskjemte over å ha hatt hele klubben som østlandsavdeling for lenge i min mening.
En meget god oppsummering dette her :D
Det er oppsiktsvekkende at et styremedlem (sekretæren) sier seg enig i dette her.

Sekretæren (Kim Inglar) skriver at valgkomitéen består av Geir Bossum og Truls Reinskau.
I følge referatet fra årsmøte (som han har skrevet selv), så er også Vidar Fjæran medlem av valgkomitèen.

Jeg har tidligere tatt opp spørsmålet om egen lokalavdeling for Østlandet her på forumet.
Da sa Vidar Fjæran:
"Styret i MX5/Miata Klubben er også styret i Østlandsavdelingen"

Så hvis det er opp til han (medlem av valgkommitèen), så kan vi bare avslutte dette forsøket.

Erik

Gud bedre til syting det var her nå :roll: For å gjøre som du har gjort kan jeg også klippe ut den setningen jeg ønsker i steden for å ta med hele meldingen i sin helhet: Skrevet av Bixen: Jeg ser ikke problemet her, det er ingen som stoppes fra å arrangere turer. Hvis dere vil ha egen avdeling så jobber styret med å ordne dette. Her har du klippet ut den setningen du selv syntes er passende å syte over.

Jeg har to brukerkontoer, inglar og sekretær. Jeg har mine meninger som jeg skriver under påloggingen Inglar, men som sekretær tenker jeg på klubbens beste og holder mine meninger unna så langt det lar seg gjøre.

Må også skrive at det blir vanskeligere og vanskeligere og holde amska når jeg skriver innlegg som sekretær da det begynner å bli utrolig mye sutring og klaging her på forumet. Ser en på det jeg limte inn over (fra Bixen) så er faktisk hele denne saken summert opp i én setning. Hva som er så vanskelig å forstå med denne setningen kjønner ikke jeg. De som vil kan arrangere turer, treff osv. Styret jobber også med dannelsen av et lokallag. Hvis noen ønsker å være med eller har gode forslag til gjennomførelsen av dette er det bare å komme med gode forslag og ikke bare komme med generell syting. Dere har alle tilgang til styrets e-postadresser osv. Det er lov å hjelpe til og ikke bare sitte på gjerdet og vente til at alt faller ned i fanget .

Phu. Da har jeg klaget litt selv også, men det var godt å få ut :D
Post Reply