Videre medlemskap neste år?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Cyclopes wrote: Her sitter folk å bruker tid på å finne alternative måter for klubben å få inn penger på så man slipper å betale selv, fantastisk :-)
Hva F*** mener du med det ? Jeg betaler OG kommer med forslag til hvordan forumet på sikt ikke trenger å være denne enorme kostnaden styre skal ha det til. Kanskje til og med en inntekskilde. Ikke at det trengs mer penger da. Vi har jo allerede kjøpt refleksvester...

Hvis det er folk som har funnet ut av at det ikke er verdt 200 kroner for å være med i denne klubben bør styret ta det til etterretning og komme med tiltak. At folk skryter av hvor god råd de har og til og med innrømmer at de ikke forventer noe tilbake gjør ting bare værre.
Det er ingen plikt å bruke 200 kroner på en klubb bare fordi man har en MX5.
Hvis man føler at det ikker er verdt det så er vel den en ærlig sak.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by 2re »

arildh wrote:
Cyclopes wrote: Her sitter folk å bruker tid på å finne alternative måter for klubben å få inn penger på så man slipper å betale selv, fantastisk :-)
Hva F*** mener du med det ? Jeg betaler OG kommer med forslag til hvordan forumet på sikt ikke trenger å være denne enorme kostnaden styre skal ha det til. Kanskje til og med en inntekskilde. Ikke at det trengs mer penger da. Vi har jo allerede kjøpt refleksvester...

Hvis det er folk som har funnet ut av at det ikke er verdt 200 kroner for å være med i denne klubben bør styret ta det til etterretning og komme med tiltak. At folk skryter av hvor god råd de har og til og med innrømmer at de ikke forventer noe tilbake gjør ting bare værre.
Det er ingen plikt å bruke 200 kroner på en klubb bare fordi man har en MX5.
Hvis man føler at det ikker er verdt det så er vel den en ærlig sak.
At man donerer 200 kr er ikke mye å skryte av. Og jeg krever ikke noe tilbake nei (les: jeg setter ingen betingelser). Men jeg har absolutt forventninger og ideer, og prøver også å bidra hvis jeg kan...
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
Cyclopes
500 RPM
500 RPM
Posts: 70
Joined: 18 Jul 2008, 20:03
Location: Fetsund
Status: Offline

Post by Cyclopes »

Var ikke ment som noe kritikk mot konstruktive forslag dette her. Men oppgitthet over at det skulle bli så mye styr rundt et såpass "lite" tema.

Men beklager hvis jeg var vel krass :-)
arildh wrote:
Cyclopes wrote: Her sitter folk å bruker tid på å finne alternative måter for klubben å få inn penger på så man slipper å betale selv, fantastisk :-)
Hva F*** mener du med det ? Jeg betaler OG kommer med forslag til hvordan forumet på sikt ikke trenger å være denne enorme kostnaden styre skal ha det til. Kanskje til og med en inntekskilde. Ikke at det trengs mer penger da. Vi har jo allerede kjøpt refleksvester...

Hvis det er folk som har funnet ut av at det ikke er verdt 200 kroner for å være med i denne klubben bør styret ta det til etterretning og komme med tiltak. At folk skryter av hvor god råd de har og til og med innrømmer at de ikke forventer noe tilbake gjør ting bare værre.
Det er ingen plikt å bruke 200 kroner på en klubb bare fordi man har en MX5.
Hvis man føler at det ikker er verdt det så er vel den en ærlig sak.
Medlemsnr: 736

'96 mod NA BRG 1,6
BRG Hardtop, Tan skinninteriør, Monoratt
User avatar
Janko
500 RPM
500 RPM
Posts: 75
Joined: 09 Sep 2009, 16:33
Medlemsnummer: 814
Location: Bodø
Contact:
Status: Offline

Post by Janko »

Hei
Har meldt meg inn, men venter fortsatt på fakturaen for medlemskapet.. :)

Når er jeg ny her, men da jeg jobber med data til daglig, jobber som driftstekniker på nettverk, og har både data, foto, GPS osv som hobby gjør at jeg er medlem av flere forum, og slik jeg ser det er ikke prisen slik at en kan betale for et medlemskap på et forum - klubb hvor har mulighet til å dyrke sin hobby. Jeg må bare si at bare den tiden jeg har lest i forumet her har gitt meg utrolig mye. Er blitt godt mottatt og har fått svar og tips om de problemene jeg har hatt så langt. Bare det å drive en slik side koster vel litt :)
--------------
MVH
Eirik
Isuzu D-Max Dobbel Cab 2008
Mazda Miata 1990 (Snurfen)
Yamahma Cygnusx 125CCm
PAMO
500 RPM
500 RPM
Posts: 75
Joined: 29 Oct 2003, 01:00
Medlemsnummer: 269
Location: Bryne
Status: Offline

Medlem eller ikke

Post by PAMO »

Jeg synes dette er spennende, mange gode innlegg fra alle kanter av landet. Skal være medlem eller ikke??? Får ingen ting igjen, eller gjør du??
Det er i allefall en ting som lyser igjennom i denne tråden og det er at folk er engasjerte og det er en bra ting. Personlig synes jeg at innleggene er bra, alle sammen. Det viser at mx samfunnet i Norge lever og vil noe.
Stå på og kom frem med meninger, tanker og ideer...
Man skal kunne kreve noe av en klubb som betalende medlem, men det krever igjen at man bidrar selv.
Det er endel mennesker i dette landet som legger ned mange timer for at vi, medlemmene, skal ha noe organisert å være med på. Noe som bygger oppunder det å eie og nyte en MX/Miata, det er ikke alle forundt å være med i en kolonne med så flotte biler.
Meningsytring er lov og bør høres. Men vær greie å ikke bruk for mye energi på å slå i hjel de forslagene som blir lagt ut på sidene våre, ta heller tak i ideene og gjør det om til noe alle kan ha glede av. Vi har tross allt en felles interesse. Vær positiv og bygg fellesskap med likesinnede.
Ha en fortreffelig MX høst alle sammen. :D :D 8)
Formann Rogaland
2007 MX-5 1,8 Sort Roadster Coupe
X: 1997 MX-5 1,6 Brilliant Black
User avatar
Anja
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 260
Joined: 25 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 651
Status: Offline

Re: Medlem eller ikke

Post by Anja »

PAMO wrote:Jeg synes dette er spennende, mange gode innlegg fra alle kanter av landet. Skal være medlem eller ikke??? Får ingen ting igjen, eller gjør du??
At medlemskapet er verdt sine 200 kr er det vel ingen tvil om dersom man bor i en av de tre aktive regionene. For min har jeg hatt stor glede av turer og treff sammen gjengen fra Østlandet etter at jeg begynte å jobbe i Oslo.

Hjemme i Bergen har jeg ikke hatt annen glede av medlemskapet enn å lese på forum og få en liten hilsen fra styret som takk for de 200. Jeg har også råd til å betale 200 kr og sponse morsomme aktiviteter for de heldige, men vil kanskje prioritere medlemskap i klubber der jeg kan delta i aktiviteter og være del av et fellesskap IRL.
Sort MX5 Miata NA 1,8 -94 med C-pakke
BMW 520i -2000
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Grunnen til at det skjer ting i Rogaland og på Østlandet er vel at folk setter ting i gang. Skjer jo ingenting automatisk enten man betaler eller ikke :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

biXen wrote:Grunnen til at det skjer ting i Rogaland og på Østlandet er vel at folk setter ting i gang. Skjer jo ingenting automatisk enten man betaler eller ikke :)
Må ikke glemme Trøndelag.. Er en aktiv og trivlig gjeng oppi nord.. (Eller litt sør for midten av Norge...)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Jeg betaler gladelig de kronene, selv om jeg ikke er med på så mye..
de tingene vi har arrangert her borte har vel lite med klubben å gjøre,
har kun brukt forumet for å kontakte andre med mx-5...

Jeg er blant de som har MX-5 fordi det er gøy, og er ikke med i klubben for å bli kjent med folk på annet vis enn i sammenheng med bilen.
(Om det skulle skje at jeg blir kjent med noen og holder kontakten ellers er ikke det negativt, men er ikke derfor jeg er her..)

Folk er forskjellig og meningene er mange,
jeg synes at om folk finner på ting som ikke har direkte sammenheng med bilen/klubben,
så kan det knapt kalles "treff med mx-5 klubben" og håper det ikke gis støtte til slikt..

Jeg har ikke interesse av å melde meg inn i en annen klubb, for jeg har interresse for denne bilen,
ikke alle biler, om det kom en roadster-klubb så kanskje..

For å gjøre ting mer rettferdig, så kan det være et forslag å dele inn landet i soner, og øremerke det som kommer inn fra ett sted til å gå tilbake dit..?

For meg er det ikke viktig å få noe igjen for pengene, men det er viktig at ikke noen får støtte for å kjøre til bowlingen og hjem igjen, bare fordi de "tilfeldigvis" har samme bil.

Sikkert mange som er uenig.. :P
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Noen ganger virker det som om folk forventer at turene skal ramle i fanget på dem. Man kan jo også arrangere en tur med folk med MX-5er uten at klubben skal gjøre det?! Vi har hatt noen miniturer på MOGN, der er det ingen som betaler noe, det er bare til å lage en tråd og få med folk.

Man kan printe noen MX-5 lapper å ta med, med nettadressen på, og ha i bilen i tilfelle man ser noen MX-5er parkert en plass osv. Hvis man faktisk er interessert i å treffe likesinnede så ser jeg ikke problemet med å gjøre noe selv.

Selvsagt i tillegg til at klubben som helhet gjør ting og tang.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Jeg har faktisk klart å arrangere både treff og tur uten at klubben har tatt initiativ til det :)
Er faktisk ikke vanskelig i det hele tatt ;)

Er faktisk ikke verre en å legge ut en feeler tråd med forslag til datoer, og hva man vil.

Er ofte folk som vil være med :)

Klart, hadde vært interessant å melde seg inn, om man kunne fått noe slags støtte for aktivitet for klubbmedlemmene.
(På ting som er mx-relatert, og som ikke er så lett å arrangere kostnadsfritt).

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Post by LoKi »

Enig med Bixen her, bruk i hvert fall deler av kontigenten til å produsere diverse markedsføringseffekter.
Jeg har sett enkelte kjøre rundt med skiltholder, er dette noe dere enda har liggende?

Jeg ønsker slike småkort som jeg kan legge under viskeren på tilfeldige biler, og små klistremerker som jeg kan sette på bilen. Slike er billige å produsere, og vil være god reklame hvis medlemmer ønsker å ha dem.

Jeg vet ikke hva kontigenten går til nå, men det er vel litt til overs til slikt, så vi kan rekruttere nye medlemmer?

Og hva går pengene til nå?

Greit at turene ikke skal ramle i fanget på folk, men de som disponerer pengene vil vel disponere dem til bidragsytere og organisatører, slik at man får noe igjen for det man har gitt?
Det går vel ikke bare til medlemskort og porto?
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Medlemmer får info om økonomien hvert år.. :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply