Tuning av NA med MS, LC1 og M45 kit

Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.

Moderator: Styremedlemmer

helly
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 420
Joined: 24 Aug 2013, 00:15
Location: Ålesund
Status: Offline

Re: Tuning av NA med MS, LC1 og M45 kit

Post by helly »

Men MS skal jo klare å lese av både trykk og temperatur i manifolden. Da burde jo kunne justere bensinmengden sånn at den i alle fall er i nærheten av verdiene jeg vil at den skal være. Mye å lære...
Har 550cc dyser liggende som skal på i morgen. Håper jeg får ordnet dette asap. Lite lyst å kjøre rundt under boost og plutselig få alt for lite bensin. Er veldig nøye med å følge med på AFR. Skal prøve å få kontakt med en kompis som har holdt på med MS en stund.
1990 1.6
User avatar
Sunnmøring
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 260
Joined: 19 Nov 2013, 18:26
Medlemsnummer: 1120
Location: Ålesund\Eidsdal
Status: Offline

Re: Tuning av NA med MS, LC1 og M45 kit

Post by Sunnmøring »

"The other dedicated ISC component is the AV (picture later). The AV is a “Dumb” device. It is simply a wax pellet driven thermostatic valve. When working correctly it gradually closes its idle air bypass ports to the IM (Intake Manifold) as the coolant flowing through it comes up to the full engine-operating temperature. " - http://www.miata.net/garage/isc.html

"Air Valve" kan også blokerast om du blokkerar det eine holet i gass spjeld pakninga,
Eg må også legge til at eg er på ingen måte sikker på om det er denne dingsen som lagar problem for deg
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
Post Reply