Kjøp av MX5 NC

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
gelerium
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 30 Aug 2010, 16:38
Medlemsnummer: 1017
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Kjøp av MX5 NC

Post by gelerium »

Halloen,

Etter noen års pause er det nå på tide med en ny MX5 men jeg prøver meg på en nyere generasjon selv om det er en liten mulighet for at det blir en nb2 også. Jeg har derfor noen spørsmål til til dere som er NC eiere om dere har tid til å svare så setter jeg veldig pris på det!

* Kan jeg forvente samme kvaliteten av NC`en som jeg har opplevd med mine naer og sist min nb? Er det generelt lite trøbbel med disse og?

* Jeg er liv redd for at den skal oppleves som bare en "bil", jeg har prøvekjørt både ncen og nå en nd og føler gocart opplevelsen er der men håper noen forstår denne. Jeg legger opp min mc karriere og håper denne bilen kan erstatte dette behovet.

* Hvordan er rust på disse? Har de noen svakheter slik som tidligere utgaver.

* Jeg må ha en softtop jeg føler hardtop/coupen ikke er like tøff. Hvordan tåler denne norge? Jeg slet med både naen og nben at de ble godt funktige etter en vinter uten garasje som igjen førte til litt andre små problemer.

* Er det en utgave som er verdt å lete litt ekstra etter, eller er alle like?

* og sist men ikke minst, dele tilgang. Tenker da ikke på orginal deler men de som kan gi litt mer trøkk, er det mye å velge mellom?
99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
Post Reply