Artikkel om MX5 på VG
Moderator: Styremedlemmer
- HegeCecilie
- 4200 RPM
- Posts: 405
- Joined: 14 Aug 2008, 13:33
- Medlemsnummer: 745
- Location: Nordkisa
- Status: Offline
Har nå fått prisliste og spesifikasjoner på NCFL - den starter nøyaktig der 1.8-liter'n med softtop gjør idag, faktisk 100 kr lavere hehe, 299 900 kr. Skal du ha roadster coupe, koster det bare 15 lapper mer... Men skal du ha 2-litern, starter den nå på 395 400 kr (NC'n selges nå fra 359' og oppover), så det blir litt dyrere da kan man si.. Selv syns jeg ikke forskjellen på 1.8 og 2-litern var verdt 100 laken, men man kan jo bare velge Sportsutgave og 6trinnskasse til 2litern, så blir personlige preferanser og lommebøker det.. Men man kan vel gjette seg til hvilken utgave som vil være mest aktuell for Norge i hvert fall.
Last edited by HegeCecilie on 18 Feb 2009, 15:52, edited 1 time in total.
| medl. #745 | 2001 Mx-5 1.8 Sport | NoConesLeft #03 |
| Koni | GoodWin Racing | Hawk | Simons | Magnecor | NGK | Mann-filter | Agip| Toyo |
| Koni | GoodWin Racing | Hawk | Simons | Magnecor | NGK | Mann-filter | Agip| Toyo |
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Fronten til NCFL er helt på jordet, spør du meg.
Den passer kanskje bedre inn med de andre mazdamodellene med denne nye brautende fronten, men det ser pokker ikke ut som en MX-5 !!
PRØV IGJEN!
Peugeot er forøvrig helt ute på viddene de og....
Den passer kanskje bedre inn med de andre mazdamodellene med denne nye brautende fronten, men det ser pokker ikke ut som en MX-5 !!
PRØV IGJEN!
Peugeot er forøvrig helt ute på viddene de og....
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
sett den i virkeligheten altså?
..gir den en sjanse til jeg får sett den jeg..
..gir den en sjanse til jeg får sett den jeg..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Biffen er meget rimelig i sverige, nesten som grøt i norge, eg har slengt inn 3 viking lotto idag, slår det min vei i kveld, så skal eg ha en ncfl og gir vekk ene av mine na til egnet medlem av klubben,,indahla wrote:Hm... valgets kvaler..
Kjøpe nye NCFL og spise grøt hver dag - fortsette med NB og spise biff...
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Jeg sier ikke at den er stygg, for all del. Jeg mener bare at den ser ikke ut som en mx5 i den grad NC, gjør (fronten altså).DrHolm wrote:sett den i virkeligheten altså?
..gir den en sjanse til jeg får sett den jeg..
Jeg synes den ser for vulgær ut til å være en mx-5.
Men jeg skal holde kjeft til jeg ser den live
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- HegeCecilie
- 4200 RPM
- Posts: 405
- Joined: 14 Aug 2008, 13:33
- Medlemsnummer: 745
- Location: Nordkisa
- Status: Offline
På bilder syns jeg NC og NCFL ser litt klumpete og ner 'maskulin' ut enn NB og NBFL, men live i "normalt perspektiv" blir den lissom fortsatt en lav og liten sportsbil, fronten har et mer sinna og tøft look enn NC'n også.
Jeg var så uheldig at da jeg kom frem til italia oppdaget jeg at kameralinsa hadde fått et støt underveis (drassa bare med mitt eget Ixus kompaktkamera) - jeg fikk tatt bilde med det, men ikke sett det på forhånd på skjermen da den var svart, dvs litt klønete. Men her er i hvert fall de få jeg fikk tatt..
Parkert på rekke og rad foran hotellet som Mazda hadde kapret for helga:
Nye fronten.. og sjekk skiltene Alle pressebilene hadde MX 5 i registreringsnummeret
endrede lykter foran og bak
Prøvekjøringen foregikk langs smale fjellveier på Amalfikysten
Var rundt 10 grader og sol, så fikk kjørt uten tak en hel dag, god avveksling fra kontoret og snøkaoset i Oslo
Jeg var så uheldig at da jeg kom frem til italia oppdaget jeg at kameralinsa hadde fått et støt underveis (drassa bare med mitt eget Ixus kompaktkamera) - jeg fikk tatt bilde med det, men ikke sett det på forhånd på skjermen da den var svart, dvs litt klønete. Men her er i hvert fall de få jeg fikk tatt..
Parkert på rekke og rad foran hotellet som Mazda hadde kapret for helga:
Nye fronten.. og sjekk skiltene Alle pressebilene hadde MX 5 i registreringsnummeret
endrede lykter foran og bak
Prøvekjøringen foregikk langs smale fjellveier på Amalfikysten
Var rundt 10 grader og sol, så fikk kjørt uten tak en hel dag, god avveksling fra kontoret og snøkaoset i Oslo
| medl. #745 | 2001 Mx-5 1.8 Sport | NoConesLeft #03 |
| Koni | GoodWin Racing | Hawk | Simons | Magnecor | NGK | Mann-filter | Agip| Toyo |
| Koni | GoodWin Racing | Hawk | Simons | Magnecor | NGK | Mann-filter | Agip| Toyo |
- HegeCecilie
- 4200 RPM
- Posts: 405
- Joined: 14 Aug 2008, 13:33
- Medlemsnummer: 745
- Location: Nordkisa
- Status: Offline
Hehe ja men 1.8-litern funker jo fett den Spørs om det ikke blir en sånn en på meg om par år ass... Men jeg vil ha en MSM og... hmm kan visst ikke få meg unger og sånt på ti år ++ i hvert fall hehe..Sevenord wrote:Åh dette så digg ut! Liker den virkelig! Synd 2.0l var hinsides dyr kontra 1.8l
Heldig du som fikk være med på testkjøring! Hvordan fikk du til det? ^^
Jeg jobber i forlaget bak bl.a. bladet Bil (en uke til før jeg bytter jobb ), er til daglig ansvarlig for abonnement og kundesenter så ikke så bilrelatert stilling som jeg gjerne ville hatt. Meeeen redaksjonen vet jeg er en liten bildust så har vært med på prøvekjøringer og tester ved div anledninger, og de vet jeg er spes entusiastisk når det gjelder MX-5, så de var snille og spurte om jeg ville ta presseturen redaktøren ble invitert til, og da var jeg jo ikke vanskelig å be hihi. Jeg har fått skrevet artikkel om NCFL sjøl også i marsutgaven av bladet, moro det ja.
| medl. #745 | 2001 Mx-5 1.8 Sport | NoConesLeft #03 |
| Koni | GoodWin Racing | Hawk | Simons | Magnecor | NGK | Mann-filter | Agip| Toyo |
| Koni | GoodWin Racing | Hawk | Simons | Magnecor | NGK | Mann-filter | Agip| Toyo |
Noen som har det! Må vel kjøpe dette bladet i mars daCelia* wrote:Hehe ja men 1.8-litern funker jo fett den Spørs om det ikke blir en sånn en på meg om par år ass... Men jeg vil ha en MSM og... hmm kan visst ikke få meg unger og sånt på ti år ++ i hvert fall hehe..
Jeg jobber i forlaget bak bl.a. bladet Bil (en uke til før jeg bytter jobb ), er til daglig ansvarlig for abonnement og kundesenter så ikke så bilrelatert stilling som jeg gjerne ville hatt. Meeeen redaksjonen vet jeg er en liten bildust så har vært med på prøvekjøringer og tester ved div anledninger, og de vet jeg er spes entusiastisk når det gjelder MX-5, så de var snille og spurte om jeg ville ta presseturen redaktøren ble invitert til, og da var jeg jo ikke vanskelig å be hihi. Jeg har fått skrevet artikkel om NCFL sjøl også i marsutgaven av bladet, moro det ja.
'86 Porsche 944 Targa
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt