Vis meg din NA!

Bilder og Video fra treff, medlemsmøter osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Vis meg din NA!

Post by Vegard »

Forumet går jo litt treigere nå som vintern er her, så da tenkte jeg vi trengte en slik tråd! (NB og NC folket må jo også lage en slik tråd!)

Da er det bare å legge ut bilder i fleng! :P



PS: Det er lov med mer enn EN NA, for de som har et slikt luksus problem...
Last edited by Vegard on 02 Dec 2008, 23:01, edited 1 time in total.
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Post by Vegard »

Gjerne sleng med litt info om bilen din, så blir det litt koselig lesing i vintermørket.


Jeg har nå eid mx-5'en min i litt over et år. Til jul i fjor fikk bilen min nytt eksos anlegg fra racing beat og et luft inntak fra samme produsent. Det var vel -10 C da jeg lå under bilen litt før jul og montert det nye grenrøret, og resten av eksosen. Sommern kom, hardtopen blei parkert og sommer felgene blei montert på bilen. I våres/sommer blei bremser oppgradert til 1.8 og nye dempere montert (etter mye arbeid takket være rusta bolter :O )

Så knakk speilet mitt (doh) men heldigvis var dette under demontering.

Clutch slave blei byttet da denne svettet litt mye, så rista den seg løs og jeg mista alt som var av clutch ute på tur... Bilen blei deretter starta i gir og jeg fikk kommet meg hjem. Good times :)

Den fikk også ny gummi på skoa sine og jeg fikk testet auto slalom (takk igjen for en super dag, detta må gjentas!)

Akkuratt nå står den med rompa i været og høyre upright bak ligger ved siden av bilen og venter på at jeg skal finne noen som kan presse inn nytt hjul lager.

Så får vi se hva som blir årets julegave til mx-5en.

Image

Image

Image

Image

Behøver såklart ikke skrive så lang svada fortelling som meg, men jeg leser den i allefall hvis du har lyst til å dele!
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Post by mussa »

Bra tiltak! :)
Jeg personlig leser gjerne en historie eller tre!!

Vel, det var sommer og sol. 8 måneder var gått siden min sølvfarga mx5 var solgt, og abstinensene var på sitt verste! Vi snakker da om konstant titting inne på finn.no og andre salgsforum på leit etter en na, ja jeg ville ha en na, synes den er den med mest sjarm, og som faktisk kan bli tøffest av modellene!
I slutten av Juni så jeg plutselig en fin rød na, miata, i riktig prisklasse og med mer utstyr enn jeg strengt tatt trengte. Som kjent ble hardtopen solgt i høst.
Jeg hadde liten tro på at alt fungerte på bilen, men der tok jeg feil.. El-vinduer, ac, cruisecontroll og alt fungerte!
Etter en kjapp prøvetur ble handelen avtalt og et par dager senere sto bilen i gården min!

Image

Fikk kjørt den noen fine sommerdager, og føelsen var på topp, helt herlig å ha miata/mx5 igjen! :)
I slutten av juni var det duket for sommertur, noe jeg ikke hadde rukket eller planlagt å være med på.. Dette fikk jeg selvsagt lyst til da jeg hadde fått meg ny bil, så jeg spurte pent om å få være med, og ble tatt imot med åpne armer i Trondheim av resten av gjengen!

Image

Hadde litt motorproblemer på vei mot Trondheim, men det har vel de fleste fått med seg..
Uvanlig syn: (Pleier å være forbeholdt engelske gamle biler)
Image

Etter sommerturen har bilen blitt brukt flittig.
Frem og tilbake til jobb, koseturer og andre turer!!
Så en vakker høstdag var jeg klar for å være med klubben på autoslalom for første gang!
Resultatet var et kick og noe så moro som jeg sjelden har hatt det bak rattet før!!

Image


Det har skjedd veldig mye med den siden jeg kjøpte den, mye kosmetiske forandringer, dette kan leses i prosjekttråden..

Nå har vinteren kommet, og bilen ser omtrent sånn ut:

Image
Image
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
Post Reply