Page 1 of 2

Noen med usa-importert bil?

Posted: 16 Jun 2008, 18:23
by JonEivind
Er det noen som har registrert en bil fra usa i nyere tid?
Lurer på om dere har fått restriksjoner i vognkortet, hvis dere har tatt den inn på unntaksbestemmelsen som gjelder usa-biler. §1-15

Posted: 22 Jun 2008, 17:00
by JonEivind
#Bump#

Posted: 23 Jun 2008, 00:22
by kodvaag
Reg etter unntaksbestemmelsen paragraf 15.
Kan ikke endres konstruktivt eller utseendemessig.

Posted: 26 Jun 2008, 01:01
by EspenAndre
Finnes da mange Miata uten denne restriksjonen..

Posted: 26 Jun 2008, 08:07
by JonEivind
Det er vel kanskje de som ble registrert før denne regelen kom. Har uansett fått time på vegvesenet nå, 5 aug i drammen. Men det ligger en stasjon i østfold det gikk an å bruke? Kanskje mindre ventetid der?

Posted: 26 Jun 2008, 13:56
by caLitri
JonEivind wrote:Det er vel kanskje de som ble registrert før denne regelen kom. Har uansett fått time på vegvesenet nå, 5 aug i drammen. Men det ligger en stasjon i østfold det gikk an å bruke? Kanskje mindre ventetid der?
Er ganske sikker på at det kun er Drammen som tar imot USA import. her på østlandet/sørlandet.

Posted: 26 Jun 2008, 20:26
by kodvaag
EspenSort92 wrote:Finnes da mange Miata uten denne restriksjonen..
Men da har de hull i forskjermen og sideblinkers. (de aller fleste)

Posted: 26 Jun 2008, 20:27
by kodvaag
caLitri wrote:
JonEivind wrote:Det er vel kanskje de som ble registrert før denne regelen kom. Har uansett fått time på vegvesenet nå, 5 aug i drammen. Men det ligger en stasjon i østfold det gikk an å bruke? Kanskje mindre ventetid der?
Er ganske sikker på at det kun er Drammen som tar imot USA import. her på østlandet/sørlandet.
Drammen, Haugesund og Bodø.

Posted: 26 Jun 2008, 20:42
by EspenAndre
kodvaag wrote:
EspenSort92 wrote:Finnes da mange Miata uten denne restriksjonen..
Men da har de hull i forskjermen og sideblinkers. (de aller fleste)
Sikkert rett ja, men veldig rart at bilen må være som original når
vegvesenet likevel krever å forandre røde markører og godtar sideblink i fremre markørlys/refleks
samt modde parklys....

nok et eksempel på byråkratiet, men så lenge det går skal man ikke klage for mye :) rart er det lell

Posted: 26 Jun 2008, 21:02
by JonEivind
Kommer nok til å ha bilen ut denne sesongen, for så å skaffe meg en ny til neste år. Er vel kvote på max en bil importert pr år for private, er det ikke?
Får nok finne en i tyskland eller norge.

Posted: 26 Jun 2008, 21:11
by Miatapowers
Hvorfor er du så bekymret over denne untaksregelen da, så lenge bilen er godkjent og med skilter så er vel alt ok,

Posted: 26 Jun 2008, 21:15
by JonEivind
Greit å ha mulighet for å få godkjent mods, ettersom det var planen.

Posted: 26 Jun 2008, 21:15
by EspenAndre
Står i siste Vi Menn at ikke engang felgene kan byttes ut om den er regget slik..
men hva da om noe MÅ byttes siden det går i stykker?

lurer litt på hva som er rett jeg..

Posted: 26 Jun 2008, 21:19
by JonEivind
Da må du skaffe nye i samme dim. Men kommer uansett ikke til å kjøre rundt på org hjula. Det blir for dumt.

Posted: 26 Jun 2008, 21:22
by Miatapowers
Hjul er vanskelig å kontrolere pga man fikk kjøpt mye rart ved leveranse, og siden man skal montere original mazda styling så går det nok bra, og når det gjelder senkesettet, så er dette en sportsbil og bør vera hakket lavere,og vil nok ikke blitt lagt merke til om man ikke justere den helt i bunn og ødelegger kjøreegenskapene,.

Feks min nb var levert med 17" ifra sveits,