Senking/dempere/hjul + eksos + div

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
knut1
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 23 Oct 2006, 02:00
Location: Haugesund
Status: Offline

Senking/dempere/hjul + eksos + div

Post by knut1 »

Hva er beste alternativ når det gjelder dempere/senking og hjulstørrelse?
Har i dag en 92' mod Canada import, vet ikke hvilke dempere som står på men regner med det er originalene, hjul er 16toms felger med 195/45.

Ønsker å senke bilen litt og kanskje 17toms felger. Snakket med en på Mekonomen idag som sa at Koni dempere er ikke å anbefale, sa at Koni har tapt seg enormt de siste årene...

Har noen tips til hvilke dempere og senkefjører som er best (for et fornuftig beløp..) og har det hensikt å sette på 17toms? Tips til forhandlere, eller nettkjøp (mx5parts.co.uk eller andre?)

Hva med eksosanlegg? Ønsker å beholde single-tip, har fått inntrykk av at Borla er bra. Noen som har erfaring med Racing Beat? Mulig å få tak i Mazdaspeed? Hva bør jeg tenke på ang. eksosanlegg? Ny katalysator ?Andre forslag og tips?

Leser på forumet om problemer med veivakselen.... hvordan kan man finne ut om noe galt holder på å skje med den? er det noen modeller som er mer utsatt enn andre? Forebygging?

Dersom noen har en Miata 1992 Owner's Manual liggende, ønsker jeg å kjøpe en slik.

Ble mye dette, men ser at forumet er fullt av erfarne MX5 entusiaster!!

Håper på gode svar slik at jeg kan planlegge innkjøp av godsaker til mitt lille svarte bjørnebær.... :D
Last edited by knut1 on 28 Dec 2006, 00:23, edited 2 times in total.
User avatar
Techtor
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 331
Joined: 08 Oct 2003, 02:00
Location: Bøler, Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Techtor »

Jeg er litt interessert i svar på dette jeg også. Det fulgte med fine 17" til min svarte juvel som jeg gjerne vil bruke til sommeren Jeg vil gjerne stive opp bilen litt og senke den en smule. Så hvor mye kan man senke før 17" kommer til å subbe?
User avatar
rt
500 RPM
500 RPM
Posts: 91
Joined: 15 Nov 2004, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by rt »

Jeg har Racing Beat på min 90' Miata, og er svært fornøyd med det. Meget bra lyd, og høy kvalitet på finish. Billig var det også, de hadde drop shipment til Jet Carrier.

Anbefaler deg å se litt på www.flyinmiata.com når det gjelder fjærer og senking.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Jeg har KW-senkesett (hvis jeg ikke husker helt feil) på min 99 mod. Er hvertfall fornøyd. God og stiv, men ikke så stiv at en trenger nyrebelte hver dag :D Er også TÃœV-godkjente.

Når det gjelder felger sikler jeg på OZ sine Ultraleggera Matte. http://www.johsbjerkerekvisita.no/felger/oz.htm Men når det gjelder felger er jo smaken som baken :D
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Her blir det nok KYB AGX med Flyin Miata sine fjærer til våren. Kjører selv på 17 tommere, humpetitten :P
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

regler for teknisk

regel nr 9 kan med fordel sjekkes ut :)

blir lite oversiktlig med så mange emner i ett tema, da mange bruker forumet som et slags oppslagsverk...
(mye er også diskutert før)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply