Diff fra USA
Moderator: Styremedlemmer
Diff fra USA
Heisan...
Har planer om å få tak i en diff (torsen) iløpet av vintern, og skal sjekke ut priser på shipping av slikt fra statene. Selve diffene er lette å skaffe der borte da det fins mange STORE høggere som har plenty av deler. Selve diffen ligger komplett på mellom 600-1000$ sist jeg sjekket. Mulig man kan få ned prisen om man bestiller flere... Tipper spesielt frakten blir en god del rimeligere om man er flere, da det sikkert er kurant å droppe flere differ i samme "kasse" når man shipper.
Er det flere som er på jakt etter en ny diff? Helst folk på vestlandet/bergenstraktene...
Har planer om å få tak i en diff (torsen) iløpet av vintern, og skal sjekke ut priser på shipping av slikt fra statene. Selve diffene er lette å skaffe der borte da det fins mange STORE høggere som har plenty av deler. Selve diffen ligger komplett på mellom 600-1000$ sist jeg sjekket. Mulig man kan få ned prisen om man bestiller flere... Tipper spesielt frakten blir en god del rimeligere om man er flere, da det sikkert er kurant å droppe flere differ i samme "kasse" når man shipper.
Er det flere som er på jakt etter en ny diff? Helst folk på vestlandet/bergenstraktene...
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Jepp... vi snakker komplette "kits" med alt man trenger av stikk-akslinger etc.
Om det har noe for seg kan vi sikkert ta med folk fra andre deler av landet også. Koster vel ikke så mye å shippe ting over til Oslo f.eks?
Har tatt kontakt med noen høggere nå, så får vi se...
Om det har noe for seg kan vi sikkert ta med folk fra andre deler av landet også. Koster vel ikke så mye å shippe ting over til Oslo f.eks?
Har tatt kontakt med noen høggere nå, så får vi se...
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
Re: Diff fra USA
Mulig jeg er med om du får tak i hele kits. Men så bor jeg ganske langt nord. Rettere sagt Tromsø. Men koster vel ikke allverden å sende opp hit...Stian wrote:Heisan...
Har planer om å få tak i en diff (torsen) iløpet av vintern, og skal sjekke ut priser på shipping av slikt fra statene. Selve diffene er lette å skaffe der borte da det fins mange STORE høggere som har plenty av deler. Selve diffen ligger komplett på mellom 600-1000$ sist jeg sjekket. Mulig man kan få ned prisen om man bestiller flere... Tipper spesielt frakten blir en god del rimeligere om man er flere, da det sikkert er kurant å droppe flere differ i samme "kasse" når man shipper.
Er det flere som er på jakt etter en ny diff? Helst folk på vestlandet/bergenstraktene...
Mm. Men tror Tollpost har greie priser. Betalte pent "lite" for å få vinterdekkene+felg sendt nordover, og de veide riktignok 50 kg totalt. Betalte vel ca 500 kroner, noe som er overkommelig. Tror neppe det blir noe særlig dyrere å få en diff sendt opp.Stian wrote:Det gjør det sikkert ikke... Hurtigruta kan vel muligens være en kurant løsning.
Men, hold oss oppdatert, så mulig jeg slenger meg med.
Interessert jeg også. Men jeg bor i oslo da...
Pris avgjør i grunnen alt...
Pris avgjør i grunnen alt...
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
jeg er interisert i å bli med, trenger jo bare diffen da...
hva er ca pris på bare diffen?
hva er ca pris på bare diffen?
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
enkelt å greitRotaryPower wrote:DU trenger kanskje bare diffen mens noen av oss 1.6 gutta trenger alt
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
er interessert jeg også.. prisen har selvfølgelig mye å si, men må nesten ha en slik før turboen bestilles.. :P har 1,6 så må evt ha "kit"
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
Du *må* ikke ha en slik for å montere turbo... Mange (inkludert meg selv) som kjører rundt med orginal diff og den kan leve lenge den hvis man behandler den brukbart - dvs. ikke for mye rivstarter/burnouts etc.
For min del er det rett og slett totalt mangel på grep som er problemet med min åpne diff... Spesielt i svinger og på vått føre.
Og når det gjelder priser må man regne ca.7-800$ + frakt/mva. Men kommer tilbake med et regnestykke når jeg har fått inn tilbud...
For min del er det rett og slett totalt mangel på grep som er problemet med min åpne diff... Spesielt i svinger og på vått føre.
Og når det gjelder priser må man regne ca.7-800$ + frakt/mva. Men kommer tilbake med et regnestykke når jeg har fått inn tilbud...
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
fullt klar over det men i min verden så "må" jeg ha en 1.8 diff og helst med torsen før jeg monterer turbo.. orker ikke å montere noe enkelt jall som man kjører sund med en gang.. venter heller til jeg får råd til full pakke sånn at jeg kan kjøre med god samvittighet på bane uten å være redd for at sånne ting skal ryke..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
My thoughts exactly! Orker ikke å ta noen risker. Plutselig blir jeg stående uten bil, noe som jeg rett og slett ikke kan. Kommer i tillegg til å bytte ut til større bremseskiver og ny klutsj før turbo settes inn._mx5_Rune_ wrote:fullt klar over det men i min verden så "må" jeg ha en 1.8 diff og helst med torsen før jeg monterer turbo.. orker ikke å montere noe enkelt jall som man kjører sund med en gang.. venter heller til jeg får råd til full pakke sånn at jeg kan kjøre med god samvittighet på bane uten å være redd for at sånne ting skal ryke..