bilverksteder

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 597
Joined: 11 Jun 2006, 02:00
Status: Offline

bilverksteder

Post by AOB »

Hei! Lurte på om det var noen som visste hvilket Mazda verksted jeg bør bruke i oslo.. eller om det finnes andre verksteder som har peiling på mx-5 i der? Er ikke akkurat bilmekaniker for å si det sånn... :oops: he he ikke kjempestolt over det men.. Sånn er det nå en gang!

Ps er det noe Treff eller noe snart i Oslo/Akershus?? Sitter med hundre Spørsmål jeg ass! Vet noen om hvor man kan få tak i spacers til hjula?
Har litt lyst til å få hjula litt mere kant i kant med skjermen... Kjøpe med nye 215 40 17 og tror jeg...

Pluss at jeg kunne godt tenkt meg litt mere hester... Så er det noe jeg kan gjøre uten å måtte bygge om hele bilen??
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

om du skal ha nye felger så kan du jo bestille med det innpresset du måtte ønske, dermed slipper du å tenke på spacers i det hele tatt.. ;)
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Selger spacer på biltema, :lol: Men eg bruker aldri spacer, stoler ikkje på de,
User avatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 597
Joined: 11 Jun 2006, 02:00
Status: Offline

Post by AOB »

Takk for tipsa.. har relativt nye felger.. så tenkte jeg skulle prøve med spacers. Men hvorfor stoler du ikke på de?
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

det er treff på Sjøflyhavna på Torsdag kl 1900

Om det er noen bilverksted som har peil på MX5? Vet ikke, men skal den evt lakkeres en dag. Så IKKE lever den til Aaby Auto på Skui, lakkeren må være fargeblind..

Skal du kjøpe nye felger, så kan du kjøre deg en tur til poleposition. Der får du rabatt som medlem av klubbeb (ta med medlemskort)

To felger jeg vil anbefale deg. Kosei K1 racing og OZ Ultraleggera.. Polepositon har de begge.. Det er lette felger. Så slipper du å bruke motoreffekt på å dra rundt tunge felger. Og egentlig enda viktiger, mindre dynamisk vekt å bremse ned i fart (dvs tyngre felger, dårligere bremseeffekt og større sjangse for å miste bremsene pga varme)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
supercharged
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 257
Joined: 05 Oct 2004, 02:00
Location: oslo
Status: Offline

Post by supercharged »

kan ihvertfall anbefale Birger N. Haug bilverksted på ensjø. de skiftet låser, bremsecalipper og bremseklosser på min. De lakket også opp og skiftet dekselet som sitter ovenfor bakskiltet ved låsen til bagasjerommet der fordi de måtte knuse det for å få opp låsen på bagasjerommet. var ihvertfall bra lakkert.

hyggelige folk er det der også :)

er i utgangspunktet Nissan verksted da
Tidligere bil: 1991 råskinn
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Skal man på død og liv bruke et Mazda verksted så har jeg bedre erfaring med Ullern-bil enn den på ensjø.
Hold deg langt unna SnapDrive på Økern.
Skal du kjøpe deler så sjekk alltid opp priser hos autosupply først.
Min erfaring er at det eneste som er billig hos mazda er oljefilter. Resten har et siffer for mye.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

supercharged wrote:De lakket også opp og skiftet dekselet som sitter ovenfor bakskiltet ved låsen til bagasjerommet der fordi de måtte knuse det for å få opp låsen på bagasjerommet. var ihvertfall bra lakkert.
Det er helt unødvendig å knuse det dekslet.. Jeg skudde av mitt, skifta låsen, skrudde det på igjen..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
supercharged
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 257
Joined: 05 Oct 2004, 02:00
Location: oslo
Status: Offline

Post by supercharged »

Vidar wrote:
supercharged wrote:De lakket også opp og skiftet dekselet som sitter ovenfor bakskiltet ved låsen til bagasjerommet der fordi de måtte knuse det for å få opp låsen på bagasjerommet. var ihvertfall bra lakkert.
Det er helt unødvendig å knuse det dekslet.. Jeg skudde av mitt, skifta låsen, skrudde det på igjen..
ok. var et par småriper rundt nøkkelhullet, så det gjorde ikke noe at de kjøpte et nytt deksel som de lakket uten at det kostet meg ekstra :lol:
Tidligere bil: 1991 råskinn
User avatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 597
Joined: 11 Jun 2006, 02:00
Status: Offline

Post by AOB »

tusen takk masse nyttig info!
User avatar
RedRider
500 RPM
500 RPM
Posts: 70
Joined: 19 May 2006, 02:00
Location: Larvik
Status: Offline

Post by RedRider »

Vidar wrote:Det er helt unødvendig å knuse det dekslet.. Jeg skudde av mitt, skifta låsen, skrudde det på igjen..
Hvis låse sylinderen ikke virker får man jo ikke åpnet bagasjelokket. Hvordan skulle man klare å bytte låsesylindren uten å ødelegge dekselet i et slikt tilfelle??.

Jeg tolker det slik at Vidar var så heldig at han fortsatt kunne åpne lokket, siden han klarte å skru av dekselet, og at supercharged ikke klarte det og dermed måtte de ødelegge dekselet hans....

Kan også være at en av dere snakker om selve låsen, og den andre mener låsesylinderen.... Syns bare det var litt forvirrende når dere bare skrev "låsen".


Sorry for off topic....
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

De eldste NAene ikke har åpning for bagasjelokket i midtkonsollen.. Kom vel i 91/92..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

Vidar wrote:De eldste NAene ikke har åpning for bagasjelokket i midtkonsollen.. Kom vel i 91/92..
noe som er utrolig kjedelig, når en jobbkollega av meg slang igjen bagasjelokket mitt, hvor nøklene var nedi!! fikk heldigvis lånt en bil, og kommet meg hjem og hentet reservenøkler! :P

de har sånn på bilextra, sånn univeralsting.. fungerer denne? til å låse opp bak altså.. noen som vet?
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

hmm tror ikke jeg har åpning for bag-lokk i midtkonsollen heller... er en 92mod har bare for bensinlokket...
Rød 92-mx5 medl. nr. 478
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

min 92 har begge deler , tanklokk og bagasjeromsåpner
Post Reply