Motoroverhaling.
Moderator: Styremedlemmer
- Pelle
- 7200 RPM
- Posts: 2410
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 300
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Motoroverhaling.
Skulle bruke min sønns MX på jobb idag.
Kom halveis da turtallet datt, kom stygge lyder fra motoren før den ble helt død. Har fått tauet den hjem. Kan ikke se noen synlige skader.
Sjekket olja : NADA. Ingen synlige lekasjer. Tror rett og slett han har slurvet med ettersyn. Er redd motoren har rast. Det er en 99 mod, gått ca 48K
Setter han den inn på Mazdaverkstedet koster det vel det hvite i øyet.
Noen her som kan ta en slik jobb, eventuellt kjenner noen?
Det må være sikkerhet for at det blir ordentlig gjort.
Bor på Jessheim, så helst ikke så altfor langt unna sentrale østland.
Takknemlig for tips.
Kom halveis da turtallet datt, kom stygge lyder fra motoren før den ble helt død. Har fått tauet den hjem. Kan ikke se noen synlige skader.
Sjekket olja : NADA. Ingen synlige lekasjer. Tror rett og slett han har slurvet med ettersyn. Er redd motoren har rast. Det er en 99 mod, gått ca 48K
Setter han den inn på Mazdaverkstedet koster det vel det hvite i øyet.
Noen her som kan ta en slik jobb, eventuellt kjenner noen?
Det må være sikkerhet for at det blir ordentlig gjort.
Bor på Jessheim, så helst ikke så altfor langt unna sentrale østland.
Takknemlig for tips.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Jeg kan ikke ta en slik jobb og kommer heller ikke på noen sånn akuratt nå som jeg kan anbefale.
Men hvis du kunne tatt en rask titt på den så vi fikk vite hvor ille det var så er jo det ett godt utgangspunkt.
Nå veit jeg ingenting om hvordan stand den er i akuratt nå men har du prøvd å se ned i tennplugg hull? Sett ned i oljepåfylling i toppdeksel? Ser du noe uvanlig, noe spon eller noe sånt? Ingen spon i olja som du sjekket heller?
Men hvis du kunne tatt en rask titt på den så vi fikk vite hvor ille det var så er jo det ett godt utgangspunkt.
Nå veit jeg ingenting om hvordan stand den er i akuratt nå men har du prøvd å se ned i tennplugg hull? Sett ned i oljepåfylling i toppdeksel? Ser du noe uvanlig, noe spon eller noe sånt? Ingen spon i olja som du sjekket heller?
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Er redd rådelagrene dine er blåe og stygge ja, bør bytte de og slipe veiv. men å sjekke olje er en fordel, men den burde ikkje bruke olje da, min er gått 85k nå og bruker ingenting av olje, fikk du ikkje varsel om oljetrykk da, snodigt,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Har hørt at larsmx5 er ganske dyktig... holder til på lørenskog
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Pelle
- 7200 RPM
- Posts: 2410
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 300
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Har kikket de stedene jeg kommer til uten å skru for mye, ser ikke noe unormalt, men det er vel heller ikke å forvente. Etter at jeg fikk bilen i garasjen, klarte jeg å dytte den litt i femte gir. Prøvde å starte, hvilket den faktisg gjorde, men med et forferdelig rabalder. Stoppet den med en gang.
Det er vel fare for at det er mer enn rådelagerne som er gåen, hva med stempler, blokk?
Det er vel fare for at det er mer enn rådelagerne som er gåen, hva med stempler, blokk?
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Uffda det hørtes ikke mye bra ut. La ikke merke til oljetrykk når den såvidt gikk?
Stempler,blokk og topp kan du jo sjekke om er i generell orden ved å ta en komptest (ikke så smart da du må kinne motoren) eller en lekkasjetest. Hvis du har utstyret så ville jeg satset på det.
Da får du en viss peiling på hvor feil kan ligge
men iogmed at det er ulyder kan jo lager og diverse ha gått.
Stempler,blokk og topp kan du jo sjekke om er i generell orden ved å ta en komptest (ikke så smart da du må kinne motoren) eller en lekkasjetest. Hvis du har utstyret så ville jeg satset på det.
Da får du en viss peiling på hvor feil kan ligge
men iogmed at det er ulyder kan jo lager og diverse ha gått.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
- Pelle
- 7200 RPM
- Posts: 2410
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 300
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Har akkurat snakket med Lars.
han mener at motoren mest sannsynlig er helt gåen. Uansett så tar han jobben, så jeg leverer bilen sannsynligvis til ham på mandag. Han sjekker på byttemotor i Danmark. Han tar ut motoren, åpner den for å finne ut om det er noe å samle på.
Det kommer til å koste, men det må jo gjøres.
han mener at motoren mest sannsynlig er helt gåen. Uansett så tar han jobben, så jeg leverer bilen sannsynligvis til ham på mandag. Han sjekker på byttemotor i Danmark. Han tar ut motoren, åpner den for å finne ut om det er noe å samle på.
Det kommer til å koste, men det må jo gjøres.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Jepp. Bra du fikk tak i han. Var det det nummeret jeg postet? Sånn at hvis andre trenger det noen gang så vet vi at det er det?
Fint at han tok på seg jobben og det høres jo ut som han vet hva han snakker om Trist at det gikk som det gikk men vi får se skadeomfanget.
Holder du oss oppdatert etterhvert som lars åpner motoren?
Fint at han tok på seg jobben og det høres jo ut som han vet hva han snakker om Trist at det gikk som det gikk men vi får se skadeomfanget.
Holder du oss oppdatert etterhvert som lars åpner motoren?
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Bra det ordner seg, men er nok kun å slipe veiv og bytte lager, mazda motorer tåler endel. topp og blokk tåler dette ofte greit, men kanskje en fordel med full overhaling pga olje forbruk,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..