veivbolter

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
knute
500 RPM
500 RPM
Posts: 59
Joined: 14 Jan 2004, 01:00
Location: drammen
Status: Offline

veivbolter

Post by knute »

har hørt noen rykter om at det forekommer brudd i veivbolter, eller
veivaksel på 90 modellen.Er det noen som vet om dette er et stort problem,eller om dette er sjelden.

Lurer også på om det er 115 hester orginalt på alle 1,6 litere

Er det skummelt og kjøpe us modell?

Takker alle på forhånd for svar.
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

det kan forekomme brudd i veivbolter men dette forekommer av ukyndig personell som skifter register reim. har selv en 90 mod å har ikke hatt noe problem.

vist du tenker på å kjøpe en import bil prøv å få en fra sveits for da er det meget god kjangs for at den er meget velholt for der er alle servicer fram til 100000 inkludert i prisen...

rundt 94 kom 1,6literen med 90 hk...

kjøp en mx5 uten så mye dilldall som servo og abs og slike ting... mye moroere uten
User avatar
knute
500 RPM
500 RPM
Posts: 59
Joined: 14 Jan 2004, 01:00
Location: drammen
Status: Offline

Post by knute »

takk takk
User avatar
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 468
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 163
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by KnutH »

glaibilenmin wrote:det kan forekomme brudd i veivbolter men dette forekommer av ukyndig personell som skifter register reim. har selv en 90 mod å har ikke hatt noe problem.
Du behøver ikke å ha byttet regreim for at veivbolten skal løsne eller ødelegges. Se http://www.miataclub.org/orlando/xnosecrank/ og http://miata.net/garage/crankshaft.html.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
Post Reply