har hørt noen rykter om at det forekommer brudd i veivbolter, eller
veivaksel på 90 modellen.Er det noen som vet om dette er et stort problem,eller om dette er sjelden.
Lurer også på om det er 115 hester orginalt på alle 1,6 litere
Er det skummelt og kjøpe us modell?
Takker alle på forhånd for svar.
veivbolter
Moderator: Styremedlemmer
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
det kan forekomme brudd i veivbolter men dette forekommer av ukyndig personell som skifter register reim. har selv en 90 mod å har ikke hatt noe problem.
vist du tenker på å kjøpe en import bil prøv å få en fra sveits for da er det meget god kjangs for at den er meget velholt for der er alle servicer fram til 100000 inkludert i prisen...
rundt 94 kom 1,6literen med 90 hk...
kjøp en mx5 uten så mye dilldall som servo og abs og slike ting... mye moroere uten
vist du tenker på å kjøpe en import bil prøv å få en fra sveits for da er det meget god kjangs for at den er meget velholt for der er alle servicer fram til 100000 inkludert i prisen...
rundt 94 kom 1,6literen med 90 hk...
kjøp en mx5 uten så mye dilldall som servo og abs og slike ting... mye moroere uten
- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Du behøver ikke å ha byttet regreim for at veivbolten skal løsne eller ødelegges. Se http://www.miataclub.org/orlando/xnosecrank/ og http://miata.net/garage/crankshaft.html.glaibilenmin wrote:det kan forekomme brudd i veivbolter men dette forekommer av ukyndig personell som skifter register reim. har selv en 90 mod å har ikke hatt noe problem.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport