Senkefjærer

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 404
Joined: 14 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Senkefjærer

Post by 91BRG »

Er på jakt etter senkefjærer 60mm til en NA, noen som har eller vet hvor man kan skaffe noen som senker så mye?

Morten
User avatar
Japan4ever
0 RPM
0 RPM
Posts: 40
Joined: 18 Dec 2003, 01:00
Status: Offline

Post by Japan4ever »

Hei...

Har ikke kommet over 60mm senking til mx5. :(
Men,du kan skaffe senkefjærer som senker 45mm foran og
40mm bak.. :D
Ta en titt på d-rd.com... :D
User avatar
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 404
Joined: 14 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by 91BRG »

Har allerede kjøpt 40mm fjærer, men kunne tenkt meg å få den nærmere marken uten å koste på ett coiloversett. Forslag noen?
User avatar
Japan4ever
0 RPM
0 RPM
Posts: 40
Joined: 18 Dec 2003, 01:00
Status: Offline

Post by Japan4ever »

Ehhhh...
Hva med vinkelsliper????? 8O
Det er gratis men, kan bli problemer ved EU-kontroll +
at det kan ødelege kjøreegenskapene....
User avatar
TurboMx5
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 177
Joined: 08 Nov 2003, 01:00
Location: Rælingen
Status: Offline

Post by TurboMx5 »

Vinkelsliper!??? Er du gæærn!? Skal du senke mer enn 40 mm bør du også bytte ut originaldemperne med dempere av en kortere type. Ta en tlf til Helene i Bilsport (nr og mail-adr står i bladet Bilsport), hun hadde jo en turbomx5 som var senket 70 mm. Du kan jo prøve å nå henne via Autofil, mail: inbox.autofil@shf.no
-Remi-

X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
User avatar
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 404
Joined: 14 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by 91BRG »

Vinkelsliper er helt uaktualt ja, har allerede byttet dempere til ett sett fra bilstein som er kortere så jeg får vell prøve Helene. Hvordan er det med godkjenning av coiloversett?
User avatar
TurboMx5
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 177
Joined: 08 Nov 2003, 01:00
Location: Rælingen
Status: Offline

Post by TurboMx5 »

Tviler på at det skulle bli noe problem å få det godkjent, så fremt coilover kittet innenholder TÃœV-godkjenning.
-Remi-

X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
User avatar
Japan4ever
0 RPM
0 RPM
Posts: 40
Joined: 18 Dec 2003, 01:00
Status: Offline

Post by Japan4ever »

Hei igjen..

Det var ikke seriøst ment med vinkelsliper..
Det ble tydligvis oppfattet sånn, det var ikke meningen...
Angående mx5en i bilsport mener jeg å huske at det satt
justerbart senkesett..
Dette koster fra ca.12-13000; og oppover..
User avatar
TurboMx5
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 177
Joined: 08 Nov 2003, 01:00
Location: Rælingen
Status: Offline

Post by TurboMx5 »

Du får justerbare gule Koni hos www.mx5parts.co.uk for £ 634,5 - engelsk moms + frakt + 24% norsk moms.
-Remi-

X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

geometrien på hjulopphenget på en mx5 som er senket så mye må da blir litt "rar" ?

jeg tror man ofrer endel kjøreegenskaper for utseende ved å senke mx5 for mye....
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

Kjøp foringer med med eksentriske hull da, så blir hjul-stillinga bra... kjøpte sånne selv, men har bare bytta halvparten... Giddalaus... :roll: http://www.flyinmiata.com/index.php?act ... entid=1604
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

ikke bare hjulvinklene jeg tenker på..
men geometrien og funksjonen av hjulopphenget...

Lowered Miata have poor suspension geometry. There, I said it. If your Miata is lowered more than an inch you have undone the wonderful suspension geometry the Mazda engineers designed. (and have less suspension travel which means you are riding on the bumpstops all the time - but that is for another day). For the chassis engineers in the audience you have lowered your roll center but raised the "roll couple" - which is far worse, and you also removed the negative chamber gain as the suspension compresses. Congratulations, you just made a 323! One way to get it back is to relocate the control arms 1 inch upwards to put the suspensions relative location back the way it was.


les mer her
http://members.aol.com/solomiata/swaybar.html
User avatar
Christian
500 RPM
500 RPM
Posts: 71
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Location: Drammen
Contact:
Status: Offline

Post by Christian »

Har sett artikler om at orginale biler går fortere rundt bane enn hjemme senka biler . Antar at ingenørene hos Mazda F.eks har litt erfaring med hvordan de setter opp en bil.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

det jeg mener også, må ikke overdrive....
User avatar
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 404
Joined: 14 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by 91BRG »

Ser ut til at jeg ikke senker mer da, vill jo ikke ødelegge gleden ved å kjøre Mx5. Bare noen måneder igjen til den får se lyset igjen nå....
Post Reply