Medlemsmøte Sjøflyhavna/Fornebu Torsdag 10 aug

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

Bænkers

Post by Daniel »

Hei!

Treffet var helt bænkers det!
Kjørte med talket nede til og fra treffet - herlig å nyte "resten" av "sommeren".
Bra at du (vidar) ble med/ hengte deg på når jeg og stian dro ut i min lille hvite for å herje/drifte litt....var skikkelig gøy!

-Daniel
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Måtte jo finne ut hvor godt en turbo bil gikk :)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
stianboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 26 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

hei

Post by stianboy »

syntes det gikk bra begge to jeg :D litt ekkelt når vi hadde litt dårli feste innover mot rundkjøringen... hehe men ellers fett med driftinga ;)
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Gikk litt for fort mot rundkjøringa ja.. Men det gikk jo bra..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Han i BMW`en syntes nok det var litt ekkelt da vi nærma oss rundkjøringa han også..... Er ikke ofte jeg bremser i passasjersetet :D
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

motorhead wrote:Han i BMW`en syntes nok det var litt ekkelt da vi nærma oss rundkjøringa han også..... Er ikke ofte jeg bremser i passasjersetet :D
Hjalp det ??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Vidar wrote:
motorhead wrote:Han i BMW`en syntes nok det var litt ekkelt da vi nærma oss rundkjøringa han også..... Er ikke ofte jeg bremser i passasjersetet :D
Hjalp det ??
Vi kan jo prøve på nytt og se? :)
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Møtet var bra det!
Håper bare det blir noe av det Tusenfrydgreiene...
Så kan jeg sjekke det vi snakka om ang. Ringbanen.
Det kan vi lufte i en annen tråd også.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by Pelle »

Moro å se bilen din "setter" seg på rompa og "heiser" nesa når du gir jernet Vidar.
Har bestemt meg.. må ha det, bare må ha det!
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Pelle wrote:Moro å se bilen din "setter" seg på rompa og "heiser" nesa når du gir jernet Vidar.
Har bestemt meg.. må ha det, bare må ha det!
Er å anbefale... Skal komme en tur når bilen er kjørbar igjen..
Men husk å ha en toppakning på lager :) evt kjøpe flyinmiata sin "trim"pakning..
Kan nok tenkes pakningen holder bedre ved 5 psi.. Hos meg er trykket 8-10 psi. (har noen topper på 10 psi, og stabilt 8 psi).
Tålte ikke at jeg satte på katalysatoren. Så siste biten hjem, ble bilen frakta på henger...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Vidar wrote:Kan nok tenkes pakningen holder bedre ved 5 psi.. Hos meg er trykket 8-10 psi. (har noen topper på 10 psi, og stabilt 8 psi).
Tålte ikke at jeg satte på katalysatoren. Så siste biten hjem, ble bilen frakta på henger...
Har du funnet informasjon noen plass om at toppakningen IKKE skal tåle høyere trykk enn 5PSI, for det har jeg aldri sett noe om? Jeg har heller ikke hørt om noen med JRSC som har sprengt pakningen, og jeg har jo selv kjørt med 8PSI i over 1,5 år uten at dette har skjedd. Gamle bilen til Frode Varn gikk/går jo også med over 8PSI uten at dette har skjedd, mens på din skjedde det etter... 1 uke?.. 2 uker? etter du monterte kompressoren....

Tyder kanskje mer på at den toppakningen din var moden for utskifting... ?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

HansT wrote:
Vidar wrote:Kan nok tenkes pakningen holder bedre ved 5 psi.. Hos meg er trykket 8-10 psi. (har noen topper på 10 psi, og stabilt 8 psi).
Tålte ikke at jeg satte på katalysatoren. Så siste biten hjem, ble bilen frakta på henger...
Har du funnet informasjon noen plass om at toppakningen IKKE skal tåle høyere trykk enn 5PSI, for det har jeg aldri sett noe om? Jeg har heller ikke hørt om noen med JRSC som har sprengt pakningen, og jeg har jo selv kjørt med 8PSI i over 1,5 år uten at dette har skjedd. Gamle bilen til Frode Varn gikk/går jo også med over 8PSI uten at dette har skjedd, mens på din skjedde det etter... 1 uke?.. 2 uker? etter du monterte kompressoren....
Tyder kanskje mer på at den toppakningen din var moden for utskifting... ?
Er ikke mange ukene siden jeg skiftet toppakning da. Så den var ny. har bestilt en pakning fra flyingmiata som skal tåle litt nå.
Men er ikke helt sikker på om det er toppakningen enda da, men alt tyder på det.
Har ikke lest det noen plass jeg, bare erfart det..
Kan jo tenkes at det ikke går med originalt eksosanl og 8 psi ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Hva var symptomene ? Bobling in ekspansjonstanken ? Oljefilm i kjølevannet ?
Toppakningen er utrolig solid orginal. Jeg vil tro den er den samme som på GTX og GT-R. Den tåler da 1.7 bar og vel så det.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Bobling i ekspansjonstanken.
Motor gikk varm.
måtte fylle vann hvert 10. min
Det kom hvit røyk, spesielt når jeg hadde fylt vann.
Fikk til og med problemer å starte på slutten.
Tydlig at det kom vann i sylinderen..
Bilen gikk dårlig. og det var ikke bare ofordi jeg bypassa kompressoren..
Var ikke OEM pakning jeg monterte, men en uoriginal i fra mx5parts.co.uk

Enten er det toppakningen, eller så er det toppen som har tatt kvelden pga tenningsbank..
Men tror (og håper)ikke det er tenningsbank, etter som symtomene kom så fort. samtidig..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

arild, ikke helt rett. 1.6 har en annen toppakning enn 1.8 motorn.. sistnevnte er bortimot skuddsikker.. men det er absolutt ikke normalt å ta to toppakninger med så lite effekt som du har vidar..
Post Reply