Felger

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Magnus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 306
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Felger

Post by Magnus »

Da jeg kjøpte bilen fulgte det med et sett med felger/dekk som mildt sagt ikke passet helt til bilen. Når jeg nærmet meg 100km/t ristet det værre.

Fant ut at dette var fordi diameteren på "navet" var 100mm mens det var 98mm på bilen. Tror jeg... :? Går det an å putte på noen "spacere" for å få dem til å passe bedre? Har mer lyst til å bruke penger på turbo enn nye felger til våren! ;)
User avatar
roar
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 165
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Ørskog
Status: Offline

Post by roar »

Du får kjøpt slike ringer som du banker på plass på felgen slik at felgen blir helt sentrert. Men jeg har på flere biler kjørt med felger uten disse ringene og det har gått greit det...
User avatar
Stig
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 132
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Singapore
Status: Offline

Post by Stig »

roar wrote:Men jeg har på flere biler kjørt med felger uten disse ringene og det har gått greit det...
Det har jeg hatt veldig dårlig erfaring med. Du får aldri avbalansert hjula på bilen skikkelig uten disse ringene. Så det vil jeg absolutt ikke anbefale.

Hør med noen som forhandler det felgmerket du har, så kan de helt sikkert bestille opp nye ringer til deg. :)
X - Miata 93 mod, Classic Red, C package, Beige skinn, Svart stayfast top, Gule koni med koni senkefjærer, Racing Beat type 2 front.
User avatar
Magnus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 306
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Magnus »

Takk, jeg har også dårlige erfaringer med å kjøre uten, det er derfor jeg spør. Bilen ble en helt annen når jeg satte på originalfelgene! :D
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) Det er boltsirkelen du nevner i ditt innlegg innledningesvis - den er 100 mm på mx5, og det er den forhåpentligvis også på felgene dine, ellers er du "ute å kjøre". Navåpningen på MX5 er 54,1, og er den ikke det på felgene, er det som du sier vanskelig å få sentrert hjulene, men ikke umulig. Dersom felgene ikke er veldig gamle, har de løse senterringer, og da er det bare å kjøpe riktig sett. Har de ikke det, er det verre.... Men - sørg i alle fall for at problemet er løst før du monterer turbo - da bør helst alt annet være 100%
Post Reply