Hjelp fort, bestilling av varer fra england!

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

Hjelp fort, bestilling av varer fra england!

Post by Daniel »

Hei! - Dette haster, vennligst svar!!!
Skal bestille diverse varer fra England til over 200 kr (til mx5'en min).
Har en slektning i england. Ønsker å slippe unna toll osv....hva kan jeg gjøre. Kan slektningen i England sende det som en gave, går det bra, slipper jeg toll da? Har vurdert produkter fra mx5 parts.co.uk, , donutz.co.uk ,moss europe og http://www.sftmx5parts.co.uk/. Har hørt mye negativt om mx5parts.co.uk så jeg tror jeg styerer unna de. De 3 andre, er de villige til å sette prisen under 200 kroner? Ellers hvordan er det med leveringstiden deres.? Har også hørt om muligheten til å sende til "posthuset i charlottenberg", men fungerer dette, har noen prøvd, er det en velprøvd metode??. Gi meg en god beskrivelse av denne metoden. må man registerer en postboks i charlottenberg eller hva????
Når får jeg vite at de er ankommet posthuset i charlottenberg? Hvis jeg velger å sende de hjem til min adresse i norge, hvor mye kommer i tillegg da (hvis det er over 200 kroner).
Skal også bestille vindstopper fra sverige. hvordan kan jeg ordne å få den uten moms?
Takk for alle svar!

Hilsen Daniel (white miata)
Last edited by Daniel on 10 Dec 2003, 16:29, edited 1 time in total.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Hjelp fort, bestilling av varer fra england!

Post by Vidar »

Det beste er at du bestiller varene til slekningen din i England. Så sender han varene til deg som en gave. Han kan sende varer intil en verdi av 1000 NOK uten at du må betale toll. Men det er jo han som setter verdien på pakken.
Posterestante metoden har jeg ikke prøvd.. enda..
Sftmx5parts ville ikke sette ned verdien hvertfall.. Men er kjappe med å sende ut.
Daniel wrote:Hei!
Skal bestille diverse varer fra England til over 200 kr (til mx5'en min).
Har en slektning i england. Ønsker å slippe unna toll osv....hva kan jeg gjøre. Kan slektningen i England sende det som en gave, går det bra, slipper jeg toll da? Har vurdert produkter fra mx5 parts.co.uk, , donutz.co.uk ,moss europe og http://www.sftmx5parts.co.uk/. Har hørt mye negativt om mx5parts.co.uk så jeg tror jeg styerer unna de. De 3 andre, er de villige til å sette prisen under 200 kroner? Ellers hvordan er det med leveringstiden deres.? Har også hørt om muligheten til å sende til "posthuset i charlottenberg", men fungerer dette, har noen prøvd, er det en velprøvd metode??. Gi meg en god beskrivelse av denne metoden. må man registerer en postboks i charlottenberg eller hva????
Når får jeg vite at de er ankommet posthuset i charlottenberg? Hvis jeg velger å sende de hjem til min adresse i norge, hvor mye kommer i tillegg da (hvis det ikke er over 200 kroner).
Skal også bestille vindstopper fra sverige. hvordan kan jeg ordne å få den uten moms?
Takk for alle svar!

Hilsen Daniel (white miata)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply