1.8 dyser
Moderator: Styremedlemmer
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Det er i hvert fall 1,8 dyser på min, og den drar bedre på lavt turtall enn en med 1,6 dyser.
Hvorfor?
Hakke peiling.
Hvorfor?
Hakke peiling.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: 1.8 dyser
Tror nok 1,8 dysene gir litt ekstra ved lave turtall, merket utrolig mye bedre drag ved disse på min, og ekstra sprut ved høyere turtall, og disse dysene er lette å skaffe, kjøp til en mazda 323f 1990+ med bg motor.. Tidligere måtte eg gire endel med bilen i oppoverbakker og det er slitsomt på vestlandet... så eg prøvde å bytte når eg hadde disse liggende i kjellerboden..A_hjelme wrote:Hvordan kan det hjelpe å sette på 1.8 dyser på en 1.6 motor?
Gir de ikke nokk orginal-dysene?
Trodde det bare var nødvendig å gå opp i dyser når du satte på turbo?
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
- Ole BRG 91
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Location: Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Hmmmm, får ikke de en ganske rik blanding frafør da? Vil ikke større injektorer bare gjøre denne enda rikere?? (Jeg sparer til link ecu så jeg kan få bilen til å gå enda magrere....) Eller er jeg langt utpå fredag nå?
Ole
Ole
Ole BRG 91
Medlem nr. 197
Landrover Defender 97 300 tdi
X Frosken 1991 BRG.... :/
Medlem nr. 197
Landrover Defender 97 300 tdi
X Frosken 1991 BRG.... :/
Jeg stiller meg tvilende til denne effektøkningen. Dette bør ikke ha noen annen effekt enn de $20 "chippene" på ebay som feter opp blandingen ved å kjøre i kaldstartmodus.
Hvis noen har lyst til å måle forskjell på feks. 3. girs akselerasjon 60-100 før og etter (på samme dag og temp) så hadde det vært fint.
Mer bensin har ikke mye for seg uten mer luft, og da snakker jeg ikke om CAI.
Hvis noen har lyst til å måle forskjell på feks. 3. girs akselerasjon 60-100 før og etter (på samme dag og temp) så hadde det vært fint.
Mer bensin har ikke mye for seg uten mer luft, og da snakker jeg ikke om CAI.