Import hjelp.

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Svar
Kurti
0 RPM
0 RPM
Innlegg: 14
Registrert: 06 sep 2016, 07:41
Status: Offline

Import hjelp.

Legg inn av Kurti » 08 okt 2019, 20:17

Er på utkikk etter ny MX5 igjen og vil gjerne ha en med 160 hk og automat. Har sett på noen via Mobile 24 men synes de blir veldig dyre sammenlignet med norske med manuell. Er vel noe med moms og ikke....Eks er en 2012 mod.
Har også vurdert ND fra statene med aut. Noen meninger,,,

Avgiftsberegning
Personbil 2018
Vrakpantavgift
+ 2 400 kr
Engangsavgift
+ 81 951 kr

Avgift for egenvekt: 1100 kg
+ 15 024 kr

Avgift for motoreffekt: 118,0 kw
+ 0 kr

Avgift for CO2: 177 g/km
+ 196 382 kr

Avgift for NOX: 60 g/km
+ 4 256 kr

Bruksfradrag: 62 %
- 133 710 kr
Totalt i avgifter
= 84 351 kr
Innkjøpspris: 14 990 EUR
+ 150 538 kr
Merverdiavgift
+ 37 634 kr
Totalt inkl. avgifter og mva
= 272 524 kr
2010 NC RC 1.8

Brukeravatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1644
Registrert: 06 jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Sted: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Import hjelp.

Legg inn av Agility » 09 okt 2019, 10:21

Hvorfor automat på en sånn bil ? Du får jo f.eks. en nesten ny 2017 RF til samme pris, vel og merke med manuell kasse
Uansett, det ser jo ut til å bli endringer i avgiftene fra neste år, så er vel verdt å vente med beregninga til statsbudsjettet er vedtatt....
-91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
-17 Kia Soul EV, -Batteribil
-10 MB GLK 220cdi 4Matic Edition1, -Bikkjebil
[X] -07 Santa Fe 2,2 CRDI
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-------------------------
Highways are for lemmings...

MX-Jon
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1067
Registrert: 03 jan 2013, 22:24
Medlemsnummer: 1062
Sted: Oslo - Sentrum
Status: Offline

Re: Import hjelp.

Legg inn av MX-Jon » 09 okt 2019, 10:35

Her kan man se noen av endringene på nye MX5

http://www.bilnytt.no/showannualdiff.aspx

Eller regn ut egne verdier:

http://www.bilnytt.no/CalculateAnnualDiff.aspx
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Porsche 911 1991 (964 Carrera 2 coupe)
Specialized Stumpjumper :shock:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae

Kurti
0 RPM
0 RPM
Innlegg: 14
Registrert: 06 sep 2016, 07:41
Status: Offline

Re: Import hjelp.

Legg inn av Kurti » 09 okt 2019, 22:37

Grunnen til automat er at jeg pga. en litt sliten/skadet kløtsjfot har hatt et par cab,er nå en TT og Slk med automat og for så vidt funnet det ganske behagelig og greit. RF en er ikke i min gate og ble dessuten for trang i forhold til vanlig/ekte cab. Finner bare NC med automat i Tyskland og har derfor vurdert USA, Time will show. Mange fine manuelle 160 hk på Finn så det får bli en avveiing i løpet av vinteren.
2010 NC RC 1.8

Brukeravatar
torbra
1000 RPM
1000 RPM
Innlegg: 162
Registrert: 03 feb 2014, 17:23
Medlemsnummer: 1122
Sted: Valdres
Status: Offline

Re: Import hjelp.

Legg inn av torbra » 10 okt 2019, 17:27

Agility skrev:Hvorfor automat på en sånn bil ? Du får jo f.eks. en nesten ny 2017 RF til samme pris, vel og merke med manuell kasse
Uansett, det ser jo ut til å bli endringer i avgiftene fra neste år, så er vel verdt å vente med beregninga til statsbudsjettet er vedtatt....
Det er Co2 som koster, og det er stortingsvedtak på at den avgiften skal øke med 5 prosent hvert år fram til - 25. Så derfor lønner det seg ikke å importere nyere biler.

Sent fra min Mi A2 via Tapatalk

-91 BRG-SE, Schneller Heinz

MX-Jon
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1067
Registrert: 03 jan 2013, 22:24
Medlemsnummer: 1062
Sted: Oslo - Sentrum
Status: Offline

Re: Import hjelp.

Legg inn av MX-Jon » 10 okt 2019, 23:54

torbra skrev:
10 okt 2019, 17:27
Agility skrev:Hvorfor automat på en sånn bil ? Du får jo f.eks. en nesten ny 2017 RF til samme pris, vel og merke med manuell kasse
Uansett, det ser jo ut til å bli endringer i avgiftene fra neste år, så er vel verdt å vente med beregninga til statsbudsjettet er vedtatt....
Det er Co2 som koster, og det er stortingsvedtak på at den avgiften skal øke med 5 prosent hvert år fram til - 25. Så derfor lønner det seg ikke å importere nyere biler.

Sent fra min Mi A2 via Tapatalk
Eller at det lønner seg fordi neste år blir det enda dyrere og året etter enda dyrere igjen.... ?? eller?
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Porsche 911 1991 (964 Carrera 2 coupe)
Specialized Stumpjumper :shock:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae

Brukeravatar
Tinair
0 RPM
0 RPM
Innlegg: 18
Registrert: 21 sep 2003, 02:00
Sted: Hønefoss
Kontakt:
Status: Offline

Re: Import hjelp.

Legg inn av Tinair » 12 okt 2019, 10:36

Er vel bare å vente til over nyttår og kjøpe ny!

Ref bilnytt.no;
Mazda MX-5 2,0 184hk Sportspakke Bensin CAB 413 200 156 155 155 927 71 126 -84 801

Når bilen går ned med nesten 85000 i avgifter burde det bli 'løp og kjøp'!
Steffen Tinholt

'09 Cooper Red, 2,0
X '03 1,8 Silver Blues m/Hardtop
X '94 BRG 1,8, 16" OZ racing, Angel Eyes lykter

Brukeravatar
Thomas Ericsson
500 RPM
500 RPM
Innlegg: 58
Registrert: 29 jan 2013, 16:04
Sted: Halmstad, Sweden
Status: Offline

Re: Import hjelp.

Legg inn av Thomas Ericsson » 12 okt 2019, 23:43

Jag köpte min 2017 MX-5 ND 2.0 RF (white pearl) i mars 2017. Den blev nr 2 av RF i Sverige.
Vi har några stycken RF Aut i Sverige.
Bilen går mjukt och fint, och är snabbare i accelerationen. Dessutom finns det en ”Sportknapp”, vilken jag inte använder så ofta. Det finns också paddlar, och möjlighet att växla manuellt. Är lite bekväm av mig, så jag föredrar att låta bilen växla själv.
Är mycket nöjd med mitt val, och kan rekommendera denna version.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Thomas Ericsson
Honorary Member
Miata Club of Sweden

Svar