Diverse spørsmål

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

Diverse spørsmål

Post by Daniel »

Hei alle venner!

-lurer først å fremst om det snart er noen treff, har hørt rykter om et roadster treff (universitetspassen->frognerseteren), men hvor, når? info....?
-ser også at mange mx5 eiere monterer "smålys" i grillen (munnen). Før jeg selv kjøper vil jeg forsikre meg om at det er av typen tåke/grøfte-lys dere bruker?
-ellers ønsker jeg å anskaffe meg en slik vindstopper til å ha bak setene, som mange av dere har. Kan man kjøpe noe slikt i norge, hvor? Eller må man på internett. Hvem har best utvalg....best service..leveringstid. Har sett noen forskjellige, men liker den som har en slags "teltstang" og svart småhullete netting. Hvor finnes denne, og hvilken pris ligger de forskjellige på.
-Hvordan demonterer man bakfangeren,trenger ikke ta av hele bare så jeg kommer til under høyre bakskjerm.
-Trenger hjelp. Ønsker å ordne meg lite smalt skilt foran på min mazda mx5. den er importert, så jeg har fått lite høyt skilt bak.
Ønsker nå også lite smalt skilft foran fordi det originale skiltet netsen fyller hele fronten og ødelegger bilens utseende.
Har ellerede prøvd meg med at det er en amerikansk bil og at det ikke passer med den vanlelige typen skilt, men må da vise bilen for at de skal skjekked selv. Hva kan jeg si på biltilsynet, hva kan jeg gjøre, noen triks?
Kan jeg referere til en annen bil av samme år/modell som har fått lite smalt skilt foran? Eller er det noen som vet om noen som kan lage små bilskilt som ligner veldig på orginale små smale skiltene som biltilsynet bruker på amerikanske biler, etc. Har hørt at man kan klage på at motoren går varm, med stort skilt plassert i "munnen", men jeg har ferdig borrede hull i fangeren over munnen, da kan de vel be meg montere skiltet der. kan jo tette hullene i fangeren, men funker den metoden.

Håper på hjelp, dette betyr mye!

Hilsen Daniel og hans hvite MX-5
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

Hei

Jeg har en windstopper av typen du beskriver, den heter Oris Windstopper og er anbefalt blant annet på miate.net. Kjøpte den hos Moss Motorsport UK, betalte ca 2600kr inkludert mva og frakt (1,5år siden).

http://www.mossint.co.uk/

Moss har super service og rask levering, heller ikke noe problem og få de til å trekke fra VAT (mva). Min windstopper ble levert hjem på døren hos meg 25timer etter at jeg sendte bestilling til Moss på mail.
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)

-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
User avatar
larsmx5
teknisk sjef (mek)
teknisk sjef (mek)
Posts: 14
Joined: 29 Sep 2003, 02:00
Location: lørenskog
Status: Offline

Post by larsmx5 »

det er treff på universitetsplassen 1.januar og crusing derifra og opp til frongnerseteren etterpå...
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Svenskemodellen er 2000 kr rimeligere og jeg mener den har en slik teltstang..
AJF wrote:Hei
Jeg har en windstopper av typen du beskriver, den heter Oris Windstopper og er anbefalt blant annet på miate.net. Kjøpte den hos Moss Motorsport UK, betalte ca 2600kr inkludert mva og frakt (1,5år siden).
http://www.mossint.co.uk/
Moss har super service og rask levering, heller ikke noe problem og få de til å trekke fra VAT (mva). Min windstopper ble levert hjem på døren hos meg 25timer etter at jeg sendte bestilling til Moss på mail.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Diverse spørsmål

Post by Vidar »

Daniel wrote: -Hvordan demonterer man bakfangeren,trenger ikke ta av hele bare så jeg kommer til under høyre bakskjerm.
Det er en del slik plastklips som må løsnes (løsnes ved å skru nesten ut skruen og nappe de ut) for å ta av bakfangeren. De finnes på begge kanter (oppe og nede). De er i to forskjellige lengder, så husk HVOR du tar dem ut. Så slipper du å finne ut hvor de stod etter på.
Fangeren er også feste i to skruer (mener det var to) inni bakskjermen
Daniel wrote: -Trenger hjelp. Ønsker å ordne meg lite smalt skilt foran på min mazda mx5. den er importert, så jeg har fått lite høyt skilt bak.
Ønsker nå også lite smalt skilft foran fordi det originale skiltet netsen fyller hele fronten og ødelegger bilens utseende.
Har ellerede prøvd meg med at det er en amerikansk bil og at det ikke passer med den vanlelige typen skilt, men må da vise bilen for at de skal skjekked selv. Hva kan jeg si på biltilsynet, hva kan jeg gjøre, noen triks?
Kan jeg referere til en annen bil av samme år/modell som har fått lite smalt skilt foran? Eller er det noen som vet om noen som kan lage små bilskilt som ligner veldig på orginale små smale skiltene som biltilsynet bruker på amerikanske biler, etc. Har hørt at man kan klage på at motoren går varm, med stort skilt plassert i "munnen", men jeg har ferdig borrede hull i fangeren over munnen, da kan de vel be meg montere skiltet der. kan jo tette hullene i fangeren, men funker den metoden.
Tror det er ganske umulig å få slike skilt (LS) lovlig, men ikke umulig.
Så lenge bilen ikke er type godkjent for Lite Smalt skilt, så vil de ikke levere ut..
Jeg fikk skiltene mine på argumentet om at jeg skulle ha, og at stor skilt var stygt og ville gjøre at motoren gikk varm.
Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne borre hull i fangeren foran og sette skiltet der. Men jeg sa det var uaktuelt å borre hull i bilen min..
Og jeg hadde plassert skiltet under bilen. (noe som ikke var populært, fikk mangellapp)
Resultatet var at jeg fikk to lapper. En mangellapp og en rekvisijonslapp på Små skilt LS og LH :D

Argumantsjonen at de ikke vil gi ut småskilt fordi de ikke synes i bomstasjoner og i fotobokser er bare tull !!
Det vet jeg..

Det er mulig å få tak seg skilt for parkeringsplassen din og bestille LS skilt. Eller si at du skal bruke det bare til utstilling (kansje et argument til biltilsynet ?)
Men å kjøre med andre skilt en du er tildelt er dokumentfalsk.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
JohnBGoode
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 134
Joined: 20 Oct 2003, 02:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Lite skilt

Post by JohnBGoode »

Jeg registrerte min Sveits-importerte 91-modell MX-5 for en drøy måned siden i Tønsberg og fikk utdelt lite skilt uten videre. Dette er vel litt avhengig av hvem du dumper borti ved kontrollen ser det ut til.. Du kan i hvertfall bruke min bil som argument :-) Regnr. LJ12734

Lykke til..


PS
I mitt distrikt ruller det en miata med lite skilt i form av klistremerke på nebbet! Dette er jo en grei måte å unngå blokkering av luftinntaket på men jeg tror ikke dette er spesiellt enkelt å få godkjent......
User avatar
TurboMx5
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 177
Joined: 08 Nov 2003, 01:00
Location: Rælingen
Status: Offline

Post by TurboMx5 »

Du kan bruke bilen min som referanse også... VF31234
Fikk lite skilt på biltilsynet i Lillestrøm. I Oslo er biltilsynet håpløse!
Hvis du lager et skilt hos en skiltmaker, blir du annmeldt for dokumentforfalskning hvis snuten tar deg. Da er det bedre å kjøre uten skilt, og få 1500 i bot.
-Remi-

X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Lite skilt

Post by Vidar »

Kan også bruke min som ref. ND 47244
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

Dere skal i hvert fall jeg bruke som referanse når skilt skal på...
:D
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

En til du kan bruke som referanse.

Fikk lite smalt skilt når jeg registrerte min tyskimporterte i april 2002 på Lillestrøm.

CF 17033
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)

-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
Post Reply