Page 2 of 2

Re: ND 1,5 eller 2,0

Posted: 16 May 2017, 23:03
by skeken
Det kan nok stemme ja! Jeg registrerer at japanere ofte har enderør på motsatt side av europeerne, men her må det da være standard 'høyre-potte' i alle land!? :) Sendte dem en Mail og har fått svar:

'Hi! Yes, it will fit perfectly onto 1.5L.

In Japan, they only have 1.5L and this was designed for 1.5L in first hand ^_^

Thanks,
-Maxime'

Så da blir d nok en sånn, kjip moms og antatt dyr frakt til tross. Hørte 124 Abarth på vårmønstringa søndag, og ble mektig imponert over lyden. Så noe må gjøres her, selv om standard-potta ikke låter verst altså! Ukjent med at det Japanske markedet kun har 1,5. Må få tillegge at jeg synes det er passe motorisering til vekta. Ligger ikke noe tilbake for NC 1,8 -heller tvert om, men den krever mer turtall før den yter på topp.

Re: ND 1,5 eller 2,0

Posted: 17 May 2017, 22:28
by skeken
Leser mye bra om Racing Beat også, som også koster såvidt over halvparten -og kommer i tillegg med twin-enderør! Tror det må bli den istedet jeg da :)
http://www.racingbeateurope.com/bracing ... 2282-p.asp

Re: ND 1,5 eller 2,0

Posted: 18 May 2017, 09:19
by Pelle
Hvorfor bruker ikke folket IL Motorsport?
Europas største og beste på MX5
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 9874c30833

Re: ND 1,5 eller 2,0

Posted: 18 May 2017, 11:06
by torbra
Innimellom. De bruker DHL og da blir det dyrere frakt.

Sent fra min HUAWEI P7-L10 via Tapatalk

Re: ND 1,5 eller 2,0

Posted: 18 May 2017, 11:30
by Stalfa
Jeg bruker IL en del.
Men det går kjappere fra USA, Japan eller den lokale Mazda forhandleren om tid er en knapp faktor.

Re: ND 1,5 eller 2,0

Posted: 20 Jun 2017, 11:20
by skeken
Oppunder 6' er slett ikke verst pris inkl frakt fra Anaheim, CA! Legger ved et bilde av ferdig montert Power Pulse. Dyp fin brumming ved lavt turtall, mindre 'rasping' enn orginalen oppover turtallsskalaen. Vektreduksjon er på fattige 1 kg, men det krever visst litt kraftig metall for den dypere lyden. Kunne gjerne vært enda litt mer lyd, men jeg synes det var verdt bryet. Enderørene er opp i diameter fra 6 til 7 cm også, både høres og ser ut som en 2-liter nå :wink:

Re: ND 1,5 eller 2,0

Posted: 20 Jun 2017, 12:13
by Stalfa
skeken wrote:ser ut som en 2-liter nå :wink:
Har du lakkert speila? ;)

Re: ND 1,5 eller 2,0

Posted: 20 Jun 2017, 15:53
by skeken
Stalfa wrote: Har du lakkert speila? ;)
Søren :lol:

Men skal jeg være ærlig så synes jeg svarte speil gjør seg bedre mot stofftaket og ditto felger enn lakkert i bilens farger, iallfall når det gjelder hvit.

Re: ND 1,5 eller 2,0

Posted: 20 Jun 2017, 22:16
by Lasses
skeken wrote:Leser mye bra om Racing Beat også, som også koster såvidt over halvparten -og kommer i tillegg med twin-enderør! Tror det må bli den istedet jeg da :)
http://www.racingbeateurope.com/bracing ... 2282-p.asp
Har denne selv på 2 literen. Fornøyd med lyden, men enkelte ganger i tunneler tenker jeg bare "romperakett".
Mye bedre lyd på lavere turtall da :)

Re: ND 1,5 eller 2,0

Posted: 16 Jul 2017, 19:17
by Laaars
Jeg fikk akkurat min 2.0 før ferien og har kjørt den til Tyskland nå.
Personlig ville jeg aldri gått for 1.5-utgaven. Jeg synes jo helst at 2.0 kunne gått litt bedre også :)