NA Speedster
Moderator: Styremedlemmer
- Banger'n
- 1000 RPM
- Posts: 146
- Joined: 20 Mar 2015, 16:31
- Medlemsnummer: 1374
- Contact:
- Status: Offline
NA Speedster
meninger om denne da? så kul at noen kunne tenkt seg en?
http://www.themx5restorer.co.uk/pages/mx5-speedster.php
den bygges på bestilling hos mx5 restorer i east sussex, england.http://www.themx5restorer.co.uk/pages/mx5-speedster.php
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
- Anders
- Mx5-miata Styret
- Posts: 716
- Joined: 13 Dec 2013, 18:03
- Medlemsnummer: 1121
- Location: Grimstad
- Status: Offline
Re: NA Speedster
Jøss! Visste ikke at det gikk an å få en NA til å se så stor ut.
2007 MX-5 1,8 True Red PRHT
1991 Miata 1,6 British Racing Green Special Edition 3976/4000
1994 Miata 1,8 Brilliant Black
GuardianDesigns.eu - Instagram - Facebook
1991 Miata 1,6 British Racing Green Special Edition 3976/4000
1994 Miata 1,8 Brilliant Black
GuardianDesigns.eu - Instagram - Facebook
- Sunnmøring
- 2000 RPM
- Posts: 260
- Joined: 19 Nov 2013, 18:26
- Medlemsnummer: 1120
- Location: Ålesund\Eidsdal
- Status: Offline
Re: NA Speedster
HA! ein bil uten muligheit for noko som helst slags tak? i England? i NORGE?
men det at ruta ikkje har nokon kant i toppen, det likar eg. Det gir sikker ein enda meir open følelse i bilen.
Anna enn det syns eg den ser litt for tjukk ut. :\
men det at ruta ikkje har nokon kant i toppen, det likar eg. Det gir sikker ein enda meir open følelse i bilen.
Anna enn det syns eg den ser litt for tjukk ut. :\
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
- Banger'n
- 1000 RPM
- Posts: 146
- Joined: 20 Mar 2015, 16:31
- Medlemsnummer: 1374
- Contact:
- Status: Offline
Re: RE: Re: NA Speedster
Den lages helt etter ditt ønske.. så hvis du ønsker et annet bodykit ell slankere bil så gjør de det også er det som er så kult med den trenger vell ikke tak vi? Bare og kjøre i over 60 så blir du ikke våt uansett hvor mye det regnerSunnmøring wrote:HA! ein bil uten muligheit for noko som helst slags tak? i England? i NORGE?
men det at ruta ikkje har nokon kant i toppen, det likar eg. Det gir sikker ein enda meir open følelse i bilen.
Anna enn det syns eg den ser litt for tjukk ut. :\
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
- Banger'n
- 1000 RPM
- Posts: 146
- Joined: 20 Mar 2015, 16:31
- Medlemsnummer: 1374
- Contact:
- Status: Offline
Re: RE: Re: NA Speedster
Når du sier det.. så ser den veldig stor ut ja.. :OAnders981 wrote:Jøss! Visste ikke at det gikk an å få en NA til å se så stor ut.
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
- Legendary
- 4200 RPM
- Posts: 418
- Joined: 26 Aug 2011, 10:31
- Medlemsnummer: 978
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: RE: Re: NA Speedster
Pisspreik.Banger'n wrote: ... Bare og kjøre i over 60 så blir du ikke våt uansett hvor mye det regner
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Synd å se at noen ødelegger NA-er på denne måten.
Re: NA Speedster
Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..
Men jeg er uenig med deg vedr. ødeleggelse av NA Legendary. Synes det er flott at andre bygger andre biler slik at en slipper at "alle" MX5'er er like.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men jeg er uenig med deg vedr. ødeleggelse av NA Legendary. Synes det er flott at andre bygger andre biler slik at en slipper at "alle" MX5'er er like.
Sent from my iPhone using Tapatalk
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
-
- 7200 RPM
- Posts: 1121
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: NA Speedster
Men med den lave vindskjermen på denne speedsteren må man kanskje ligge enda høyere i fart for at det ikke skal regne inn. Men det er jo folk som kjører motorsykkel også, blir vel fuktig der også i regnvær. Så er man interessert nok bryr man seg ikke om litt regn.m1chael wrote:Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- Banger'n
- 1000 RPM
- Posts: 146
- Joined: 20 Mar 2015, 16:31
- Medlemsnummer: 1374
- Contact:
- Status: Offline
Re: RE: Re: RE: Re: NA Speedster
Syntest ikke at den bilen er ødelagt på noen som helst måte... jeg syntest den er kul... men det er smak og behag du liker den ikke men det gjør jeg...Legendary wrote:Pisspreik.Banger'n wrote: ... Bare og kjøre i over 60 så blir du ikke våt uansett hvor mye det regner
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Synd å se at noen ødelegger NA-er på denne måten.
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
- Banger'n
- 1000 RPM
- Posts: 146
- Joined: 20 Mar 2015, 16:31
- Medlemsnummer: 1374
- Contact:
- Status: Offline
Re: RE: Re: NA Speedster
Kabinen er jo også forminsket på denne.. samt at du sitter lavere... men er jo bare en måte og finne ut av detMX-Jon wrote:Men med den lave vindskjermen på denne speedsteren må man kanskje ligge enda høyere i fart for at det ikke skal regne inn. Men det er jo folk som kjører motorsykkel også, blir vel fuktig der også i regnvær. Så er man interessert nok bryr man seg ikke om litt regn.m1chael wrote:Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
- Legendary
- 4200 RPM
- Posts: 418
- Joined: 26 Aug 2011, 10:31
- Medlemsnummer: 978
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: NA Speedster
Må nok opp i vesentlig høyere fart enn det, dersom det virkelig høljer ned. Det går fint å kjøre i småregn i 70 - 80 km/t.m1chael wrote:Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..
Men jeg er uenig med deg vedr. ødeleggelse av NA Legendary. Synes det er flott at andre bygger andre biler slik at en slipper at "alle" MX5'er er like.
Sent from my iPhone using Tapatalk
The MythBusters first performed several small scale tests, using a model car and a wind tunnel, and found that at higher speeds, a sort of air bubble seemed to form around the driver compartment, giving credence to the myth. In their full scale test, they used an actual convertible as well as a 200 foot rain bar to provide the rain. In a control test, they stopped the convertible in the middle of the rain to put up the top, and the interior was soaked. Then they drove through the rain at 70 mph (113km/hr), and saw that the interior was significantly less wet than the control. Next, they then drove the car through the rain at 90 mph (145km/hr) and saw that the interior was not wet at all. The MythBusters attributed this to the car’s windshield, which served its function as well as creating an air bubble over the interior of the car. However, they decided to declare the myth “plausible, but not recommended” due to the inherent danger of driving at such high speeds on wet roads.
Ville heller hatt denne:
- Banger'n
- 1000 RPM
- Posts: 146
- Joined: 20 Mar 2015, 16:31
- Medlemsnummer: 1374
- Contact:
- Status: Offline
Re: RE: Re: NA Speedster
Den der hadde jeg kjørt lett ... den er fra 24h of lemons... noen må starte det sistevnte løps serien her til lands hadde hvert morro som fyyLegendary wrote:Må nok opp i vesentlig høyere fart enn det, dersom det virkelig høljer ned. Det går fint å kjøre i småregn i 70 - 80 km/t.m1chael wrote:Må riktig nok ligge nærmere 70 for at det ikke skal regne inn i bilen, men over så kommer det ikke inn en dråpe. Opplevd og prøvd flere ganger..
Men jeg er uenig med deg vedr. ødeleggelse av NA Legendary. Synes det er flott at andre bygger andre biler slik at en slipper at "alle" MX5'er er like.
Sent from my iPhone using Tapatalk
The MythBusters first performed several small scale tests, using a model car and a wind tunnel, and found that at higher speeds, a sort of air bubble seemed to form around the driver compartment, giving credence to the myth. In their full scale test, they used an actual convertible as well as a 200 foot rain bar to provide the rain. In a control test, they stopped the convertible in the middle of the rain to put up the top, and the interior was soaked. Then they drove through the rain at 70 mph (113km/hr), and saw that the interior was significantly less wet than the control. Next, they then drove the car through the rain at 90 mph (145km/hr) and saw that the interior was not wet at all. The MythBusters attributed this to the car’s windshield, which served its function as well as creating an air bubble over the interior of the car. However, they decided to declare the myth “plausible, but not recommended” due to the inherent danger of driving at such high speeds on wet roads.
Ville heller hatt denne:
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken