FM2

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

FM2

Post by A_hjelme »

Lure på om det er mange her i Norge som kjøre med FM2 (Flyin Miata) oppgradert mx5?? :?: har ekstremt lyst på et sett på min. Men vil gjerne høre om erfaringer/opplevelser om akkurat dette... positive/negative. dere skjønner det at min første opplevelse i en mx5 var nettopp i en sånn.... Og utifra det må e bare si : Sinnsykt Morrsomt... :mrgreen:
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: FM2

Post by Vidar »

Tormod, som skal selge bilen sin har en FM2 turbo montert..
A_hjelme wrote:Lure på om det er mange her i Norge som kjøre med FM2 (Flyin Miata) oppgradert mx5?? :?: har ekstremt lyst på et sett på min. Men vil gjerne høre om erfaringer/opplevelser om akkurat dette... positive/negative. dere skjønner det at min første opplevelse i en mx5 var nettopp i en sånn.... Og utifra det må e bare si : Sinnsykt Morrsomt... :mrgreen:
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

Den MX5-en e prøvde, var plaget med høyt olje-forbruk...kanskje bare dårlig olje??
User avatar
Magnus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 306
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Magnus »

Fyller gleeedelig olje litt oftere for å få doblet effekten på gliset. :)
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) Hei Andreas;
jeg kjørte litt sammen med Tormod på Rudskogen i august. Han har oppgradert til FM II turbo. Bilen hans var veeeldig rask, men likevel godt kjørbar. Den fungerte greit til daglig bruk, og såvidt jeg forstod hadde han hatt minimalt med problemer. Men det skal sies at Tormod nok vet hvor grensene går, og ikke kjører som noen villmann til daglig. Bruker du hele effekten i hvert gatekryss er nok motorens levetid begrenset, uansett hvor solid MX5 motoren er. Over 200 hk må nødvendigvis gi større belastning på stempler, veiv etc., men det vet jo du også som er mekaniker. Uansett - effektmessig er det ingen tvil - Flyin' Miata er kongen - må innse det selv om jeg kjører kompressor selv og er meget fornøyd med det.
Post Reply