Jackson Racing Insug

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Brynildsen
0 RPM
0 RPM
Posts: 38
Joined: 21 May 2015, 04:45
Status: Offline

Jackson Racing Insug

Post by Brynildsen »

Sitter å sikler etter: http://www.mossmiata.com/Shop/ViewProdu ... xID=127496
Noen har som har erfaring med disse?
Økt effekt, forbruk?

Takk for alle svar!
Brynildsen
0 RPM
0 RPM
Posts: 38
Joined: 21 May 2015, 04:45
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Brynildsen »

Laster opp noen dyno ark jeg fant også, men jeg har ikke så mye styring på dette...
Hva ser best ut? :F
Image
Image
Image
MX-Jon
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1121
Joined: 03 Jan 2013, 22:24
Medlemsnummer: 1062
Location: Oslo - Sentrum
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by MX-Jon »

Har ikke noe erfaring selv men har hørt noen mistenker at endret posisjon/orientering på luftmengdemåleren kan skape litt trøbbel?? Men usikker på om det gjelder både 1,6 og 1,8 eller bare en av dem.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper :shock:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Ørnbjørn »

På nyeste MX-5 prosjektvideoen til CarThrottle målte de JR CAI, JR header og Borla(?) eksos til +16 fra stock. Det er ein økning på 14%.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Brynildsen
0 RPM
0 RPM
Posts: 38
Joined: 21 May 2015, 04:45
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Brynildsen »

Kjempeflott med svar, liker utseendet og og idéen på JR CAI, og denne videoen var til stor hjelp.
Men er det noen her inne som har personlig erfaring med disse?
Igjen takk for svar :)
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Rudolf »

Rudolf har kjørt med JR CAI siden mai 2007.
Selv etter at kompressoren ble installert, så ble inntaket værende i motorrommet :shock:

Image

Inntaket har god positiv effekt ved "normal" motor.
Effekten ved bruk sammen med kompressor er jeg ikke helt sikker på ......

Enkelte mener at det ikke er bra at luftmengdemåleren blir vridd 90 grader, men jeg har ikke hatt problemer med det.
Alt i alt, JR CAI anbefales.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Trouble
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 529
Joined: 04 Nov 2014, 23:39
Medlemsnummer: 1288
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Trouble »

Blir denne godkjent da? Leste også at cruisecontrol må flyttes?
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Rudolf »

Trouble wrote:Blir denne godkjent da? Leste også at cruisecontrol må flyttes?
Uoriginalt innsug har ikke blitt påtalt på EU-kontroll så vidt jeg vet.

Riktig.
De som har Cruisecontroll må flytte på den.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Trouble
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 529
Joined: 04 Nov 2014, 23:39
Medlemsnummer: 1288
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Trouble »

Ble plutselig litt fristet selv :)

Sendt fra min SM-G925F via Tapatalk
User avatar
Ove N
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1176
Joined: 23 Jun 2008, 10:13
Medlemsnummer: 733
Location: Sandnes
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Ove N »

Jeg har kjørt med dette siden 2010, og har heller ikke hatt noe feil så langt..

Image
Ove N wrote:Lyden er Zoom-Zoom..
Og ang gamper så etter søk i leksikonet :idea:
Rudolf wrote:Dyno resultater

Flying Miata har jo gjort et par målinger som virker seriøse:
http://www.flyinmiata.com/tech/dyno.asp

En av testene er: "stock vs JR CAI, cat, header and exhaust"
http://www.flyinmiata.com/tech/dyno_run ... 082099.pdf

- Blå kurve: Orginal
- Grønn kurve: JR CAI, FM cat og JR header
- Rød kurve: JR CAI, FM cat, JR header og JR eksos

Så fire gamper er nok en nøktern forhåpning :)

Erik
Litt mer her:
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... &start=195
Ove N
Rogaland
Miata -91 mod 1.6 Liter-Godkjent m/JR M45 Classic Red 15" Rota RB
Miata -93 mod 1.8 Liter-longnose Brilliant Black C-Pack 14" BBS
-2x Mx5 -99 10th Anniversary 3162+4255/7500
X-MX5 BRG-lakkert hvit-346000km Longnose (Solgt)
User avatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1680
Joined: 06 Jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Location: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Agility »

IL Tempo har gått all sin tid med luftmengdemåleren på høykant ved siden av kompressoren, ikke noe problemer med det...
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Ørnbjørn »

På min forrige MX-5 hadde eg JR Cai, original header og Zoom eksos med cat-erstatter (testpipe). Merkbart (særlig i 5.) meir skyv enn den eg har i dag som er 100% original. Billig og fin trim om du får tak i brukt. Eg betalte 500 kr for ein sliten JR Cai og 800 kr for eksos med hull som måtte sveises.
User avatar
Hyper Ado
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 322
Joined: 27 Nov 2007, 21:36
Medlemsnummer: 725
Location: Sola, Stavanger
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Hyper Ado »

Jeg kjører også JR-Cai, med ebay grenrør, JR-sportscat, og ILmotorsport sitt rustfrie single exhaust bakpotte. Veldig godt fornøyd med oppsettet men eksosen er bråkete, til så stor grad at jeg vurderer å sette inn en ekstra lyddemper for å dempe volumet. Med standardbakpotte var lyden sammen med resten av oppsettet helt perfekt.

Eneste minusen jeg har å si på JR-CAI er som nevnt tidligere her at en må skjøte luftmengemålerkabelen da den ikke er lang nok til å rekke frem til den nye lokasjonen. Jeg ordnet dette med å lage meg en skjøteledning med de rette pluggene i begge ender slik at det er lett å sette tilbake til orginal.

H A
Mazda Mx-5 (Miata) 1.6 92 mod. (Produsert i 90)
VW Passat 3BG 2.0TDI Exlusive 2005mod
X SAAB 900 2.0 5d 86mod.
X VW Passat 35i GT 2.0 93 mod.
Brynildsen
0 RPM
0 RPM
Posts: 38
Joined: 21 May 2015, 04:45
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Brynildsen »

Utrolig mye god hjelp å få her!
Takk for alle svar, er stor fare for at jeg bestiller meg en av disse råtassene!
Brynildsen
0 RPM
0 RPM
Posts: 38
Joined: 21 May 2015, 04:45
Status: Offline

Re: Jackson Racing Insug

Post by Brynildsen »

Hyper Ado wrote:Eneste minusen jeg har å si på JR-CAI er som nevnt tidligere her at en må skjøte luftmengemålerkabelen da den ikke er lang nok til å rekke frem til den nye lokasjonen. Jeg ordnet dette med å lage meg en skjøteledning med de rette pluggene i begge ender slik at det er lett å sette tilbake til orginal.

H A
Hvor fikk du tak i motparten til denne pluggen? Har ikke mazdaen i nærheten for øyeblikket så får ikke sett hvordan det ser ut selv, men er dette noe jeg kan plukke av en orginal luftmengdemåler om jeg får tak i en?
Post Reply