Jackson Racing kompressor
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Jackson Racing kompressor
Hei nå har eg snakket med astperformance i bergen. Og disse kunne gi en pris på 26-27000 på komplett kompressor kit ved kjøp av fleire stk, og de nevnte på at vis det var noen som trengte feks,noen små deler eller noe slikt, så kunne ast ofte få dette fraktet billig da ast performance hadde ofte leveranse i store esker som ofte hadde plass til litt ekstra...
Hva synest dere om dette tilbudet.. Noen som kan få ett bedre?
Mvh Stian Oppistov
Hva synest dere om dette tilbudet.. Noen som kan få ett bedre?
Mvh Stian Oppistov
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Syns det var dyrt.
hvis du bestiller selv
Kompressor 2195,- -> 15365 nok
Frakt til norge ca 1000 nok
-------------------------------------
mva grunnlag 16365
mva blir da 3927,-
---------------------------
Prisen for kompressoren blir da ca 20300,- nok
men tar forbehold om regnefeil.
hvis du bestiller selv
Kompressor 2195,- -> 15365 nok
Frakt til norge ca 1000 nok
-------------------------------------
mva grunnlag 16365
mva blir da 3927,-
---------------------------
Prisen for kompressoren blir da ca 20300,- nok
men tar forbehold om regnefeil.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Da var det nok litt dyrt ja, Koster det ikkje meir i frakt trodde dette ville koste mye meir eg, er det noen som har klart å putte en slik kompressor i kofferten og kommet helskinnet igjennom toll..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Jeg tok et utgangspunkt i at kompressoren veier 25 kg.
Glemte å ta med frakt internt i USA. Så detr blir vel en tusenlapp ekstra..
Det fult mulig å justere sluttsummen til under 20k.
Hvis du skriver litt feil på varedeklarasjonen. Noe du gjør selv hos Jetcarrier.
Glemte å ta med frakt internt i USA. Så detr blir vel en tusenlapp ekstra..
Det fult mulig å justere sluttsummen til under 20k.
Hvis du skriver litt feil på varedeklarasjonen. Noe du gjør selv hos Jetcarrier.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Jeg sendte faktisk en mail til BPR og ba de om pris på hva frakt til norge ville koste. Her er svaret jeg fikk:Vidar wrote:Jeg tok et utgangspunkt i at kompressoren veier 25 kg.
Glemte å ta med frakt internt i USA. Så detr blir vel en tusenlapp ekstra..
Det fult mulig å justere sluttsummen til under 20k.
Hvis du skriver litt feil på varedeklarasjonen. Noe du gjør selv hos Jetcarrier.
Hi again André,
It'll be about $254USD for expedited and $284USD for Express. Express will be
about 2 days and expedited will be about 7 days. These are just estimates.
Without knowing the weight, I can't be 100% sure of the cost. But I just
weighed another Jackson Kit, so it should be pretty close.
--
Joe
BR Performance, LLC
www.brperformance.com
Phone: (800) 803-1130
Fax: (928) 447-6261
Med en dollar kurs på 1dollar= 6,4kr blir da totalpris:
Kompressorsett 2195* 6,4= 14048
Frakt "expedited" 254* 6,4= 1626
Mva 14048*0,24= 3372
Totalt ca 19045kr tollet og levert til norge.
Så jeg har begynt å spare....
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
dagens dollar kurs er 6,5376 så kommer litt VISA tillegg...
Ser du har regnet litt feil. MVA grunnlaget er pris for varen + fraktkostnader.. Men det utgjør ca 800 mer i MVA.
Men rundt 20k for en kompressor er ikke ille
Ser du har regnet litt feil. MVA grunnlaget er pris for varen + fraktkostnader.. Men det utgjør ca 800 mer i MVA.
Men rundt 20k for en kompressor er ikke ille
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Dessuten kan jeg trygt anbefale BRPerformance. De gutta har gitt super service de 3 gangene jeg har handlet hos de. Siste gangen sendte de varene til meg på et hotell i Orlando, og selv om det dengang (januar i år) var is-storm i distriktet hvor de holder til, og samtlige butikker og skoler holdt stengt i 3 dager klarte de å få varen av sted...
... og Vidar, dagens dollarkurs er 6.3566 på kjøp og 6.3786 på salg ved sjekk/overføring..... og kursen er nedadgående... blir nok nødt til å handle meg en FM Link ECU hvis dette fortsetter...
... og Vidar, dagens dollarkurs er 6.3566 på kjøp og 6.3786 på salg ved sjekk/overføring..... og kursen er nedadgående... blir nok nødt til å handle meg en FM Link ECU hvis dette fortsetter...
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
? hmm.. jeg også... kursen kl.0913 idag 1.11....Vidar wrote:Sjekka på på dnb samtidig som jeg skrev innlegget..
https://www.dnbnor.no/markets/interakti ... urser.html
Vel.. anyway.. husk det opereres med kurs på sjekk/overføring som vel er det mest aktuelle når en handler over nett. Kursen på kjøp av sedler er noe høyere men den kursen er vel i denne sammenhengen irrelevant.... jaja... dette ble flisespikkeri.. Det viktigste er uansett at kursen er på god vei nedover.. jipiiiii....
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
håper at dollarkursen synker framover til over jul jeg
Hadde vært kjekt med en dollarkurs på ca 5.5
Noe jeg tror den kommer til å havne på en liten stund. Mulig den stiger litt etter valget, men den vil nok synke enda noe...håper jeg
Hadde vært kjekt med en dollarkurs på ca 5.5
Noe jeg tror den kommer til å havne på en liten stund. Mulig den stiger litt etter valget, men den vil nok synke enda noe...håper jeg
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Håper spådommene om dollarkurs på 5,5 slår til
Så et litt på siden spørsmål. Jeg har en 90 modell (gamle-veiva), er det noen problemer med montering av kompressor i forhold til dette, jeg har nå kjørt 15000km etter regrem bytte uten noen som helst problmer, motoren er forøvrig i topp stand (kun gått 110000km).
Utover det som følger med i kompressor kittet har jeg forstått at det kan være lurt med nye kaldere plugger og nytt bensinfilter, er det annet man også trenger for å få dette settet til å fungere problemfritt??
Så et litt på siden spørsmål. Jeg har en 90 modell (gamle-veiva), er det noen problemer med montering av kompressor i forhold til dette, jeg har nå kjørt 15000km etter regrem bytte uten noen som helst problmer, motoren er forøvrig i topp stand (kun gått 110000km).
Utover det som følger med i kompressor kittet har jeg forstått at det kan være lurt med nye kaldere plugger og nytt bensinfilter, er det annet man også trenger for å få dette settet til å fungere problemfritt??
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
Det skal i utgangspunktet ikke bety mye at du har den modellen, og at bilen er gått over 100000 km. Jeg nærmer meg nå ett helt D E I L I G T år med kompressor i min bil, og bilen var kjørt godt over 100000 når den ble montert i. Jeg mistenker motoren for å stoooorkose seg..AJF wrote:Så et litt på siden spørsmål. Jeg har en 90 modell (gamle-veiva), er det noen problemer med montering av kompressor i forhold til dette, jeg har nå kjørt 15000km etter regrem bytte uten noen som helst problmer, motoren er forøvrig i topp stand (kun gått 110000km).
Dersom du kjøper et komplett kit har du helt rett. En anbefaler da at en før monteringen først bytter bensinfilter, ny olje og oljefilter samt kaldere plugger. Jackson Racing sin Eaton M45 kompressor er også velsignet vedlikeholdsfri.AJF wrote:Utover det som følger med i kompressor kittet har jeg forstått at det kan være lurt med nye kaldere plugger og nytt bensinfilter, er det annet man også trenger for å få dette settet til å fungere problemfritt??
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Heisan alle sammen,
er ikke så mye på denne siden lenger (har jo ikke MX5 lenger nå), men kunne ikke dy meg for å blande meg i denne diskusjonen med etpar kommentarer:
1. bare for ordens skyld - momsen er fra og med i år 25% - bare så det er nevnt. Det utgjør ikke allverden, men litt dyrere blir det på større beløp.
2. BRP er det firmaet i USA som har størst kompetanse på kompressor til MX5/Miata, og hvor det er størst sjans for å få hjelp om man skulle ha noen spørsmål.
3. Vedrørende frakt - spør om å få sendt varene med noe som heter Burlington Air. Jeg fikk fire 16" felger fra California med det selskapet. Det tok mindre enn 5 dager og kostet ca 1300 kroner totalt!
4. Støtter Hans T. fullt ut. Kompressor var det fornuftigste jeg gjorde med min tidligere MX5 og gav bilen den effekten den fortjener. Det finnes måter å få enda mer effekt på, men brukervennligheten var suveren. Og både bunndrag og lyden fra kompressoren mer enn rettferdiggjorde prisen. Løp og kjøp, gutter!
Hilsen Frode
www.cardomain.com/id/frode
(kjører nå Porsche Boxster 2,7 og 72 modell Datsun 240Z, men savner faktisk en MX5)
er ikke så mye på denne siden lenger (har jo ikke MX5 lenger nå), men kunne ikke dy meg for å blande meg i denne diskusjonen med etpar kommentarer:
1. bare for ordens skyld - momsen er fra og med i år 25% - bare så det er nevnt. Det utgjør ikke allverden, men litt dyrere blir det på større beløp.
2. BRP er det firmaet i USA som har størst kompetanse på kompressor til MX5/Miata, og hvor det er størst sjans for å få hjelp om man skulle ha noen spørsmål.
3. Vedrørende frakt - spør om å få sendt varene med noe som heter Burlington Air. Jeg fikk fire 16" felger fra California med det selskapet. Det tok mindre enn 5 dager og kostet ca 1300 kroner totalt!
4. Støtter Hans T. fullt ut. Kompressor var det fornuftigste jeg gjorde med min tidligere MX5 og gav bilen den effekten den fortjener. Det finnes måter å få enda mer effekt på, men brukervennligheten var suveren. Og både bunndrag og lyden fra kompressoren mer enn rettferdiggjorde prisen. Løp og kjøp, gutter!
Hilsen Frode
www.cardomain.com/id/frode
(kjører nå Porsche Boxster 2,7 og 72 modell Datsun 240Z, men savner faktisk en MX5)