Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

shawns
0 RPM
0 RPM
Posts: 20
Joined: 17 May 2013, 06:29
Status: Offline

Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by shawns »

Skrev en veldig langt tekst forrige uke for å spørre om verdien til min bil. Jeg skal lage annonse på både finn.no også her inne. Men akkurat nå så selges ikke bilen jeg er kun ute etter å vite verdien på bilen min. Fordi hvis jeg ikke får så mye som jeg tenker er det ikke vits å lage annonse kan like godt beholde den.

Har fått flere advarsler som sier at jeg prøver å selge bilen noe som jeg ikke gjør ENDA hvis jeg skal selge den betaler jeg for medlemskap.

Mazda Mx-5
Farge hvit
Kjørt 94000 miles.
Motor 1.6 116HK
Eu ok til 2014 oktober årsavgift er betalt.

Bilen er egentlig i veldig god stand trenger litt stell på lakken det er alt. Motor -rommet er veldig ryddig og pent ser nesten ut som nytt. Bilen har veldig lite rust kun litt overflaterust på innsiden av bakskjermen. Bakerste del av kanal på førerside tror jeg er gjennomrustet men er ikke sikker. Innvendig er bilen tørr og veldig fin alt er orginalt og ser fint ut. Ingenting som er defekt/skadet innvendig.

Kun litt lakk jobb på bilen en liten del av panser og bakluke er veldig dårlig lakket av forrige eier.

2 Sett med orginale miata sommer og vinterhjul følger med. Sommerhjul er 16'' org miata felger og vinterhjul er 15'' org miata felger. Begge har veldig gode dekk.

Hard topp i god stand
Soft topp er i god stand men plast på bakvindu er skjært.
Low profile headlight er montert
Pioneer cd spiller med spesiell forsterker bak passasjersete ,forsterkeren har innebygget sub , god lyd.


Kan hive noen bilder hvis noen kan fortelle meg hvor mye jeg får for denne bilen. Hvis jeg ikke får det jeg tenker så beholder jeg den , lakker det som skal lakkes og selger den neste sommer. IGJEN dette er ikke noe forsøk på å selge bilen.


Hvor mye kan jeg få for denne bilen? Vil prise den riktig hvis jeg evt skal selge den. Folk som kansje er int. nå må ikke kontakte før jeg sier ifra at jeg skal selge bilen. (etter medlemskap er kjøpt) Er forsiktig angående dette nå siden jeg har fått så mange advarsler.
User avatar
Dimsen
500 RPM
500 RPM
Posts: 95
Joined: 06 Jul 2004, 02:00
Medlemsnummer: 974
Location: Bergen
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by Dimsen »

Fordi hvis jeg ikke får så mye som jeg tenker er det ikke vits å lage annonse kan like godt beholde den
Kan hive noen bilder hvis noen kan fortelle meg hvor mye jeg får for denne bilen. Hvis jeg ikke får det jeg tenker så beholder jeg den
Hvor mye kan jeg få for denne bilen? Vil prise den riktig hvis jeg evt skal selge den
Ut fra teksten din går det klart fram at å selge bilen det er det du ønsker. Synes jeg kjenner igjen opplysningene du gir om bilen fra en FINN annonse for litt over en mnd siden. Hvis det er den bilen jeg tenker på er dette BP4XX20 som ble annonsert på FINN til kr 14000.- med hardtop.

Hvis du mener at å prise den riktig er å tjene noen kroner på den skulle alt ligge til rette for det nå som det er mai måned. Prisene som oppnås ved privatsalg av biler er enormt sprikende og selger du innen 2 mndr etter registrering på deg er det greit å selge bilen som ferdig registrert.

Vil du tjene raske penger legger du ut bilen kjapt på FINN. Vil du derimot oppleve kjøregleden denne bilen gir beholder du den, det kan neppe bli det store økonomiske tapet om du selger den neste år :D

Verdien på bilen din er det markedet som bestemmer. FINN har flere høyt prisete MX-5 som har ligget for salg i over ett år.

Lykke til med valget.
(X) 2017 mod Machine Grey MX-5 RF
(X) 2010 mod Liquid Silver Metallic MX-5 PRHT
(X) 2003 mod, Sunlight Silver Metallic MX-5
(X) 2008 mod, Brilliant Black MX-5 PRHT
(X) 1990 mod, Classic Red MX-5
GTX-Lars
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 05 Jan 2011, 20:31
Medlemsnummer: 982
Location: Sandnes
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by GTX-Lars »

Maks 10k uten hardtop 14k med :) Pga rust i kanal og lakk jobb som er veldig dyrt... Legger du inn bilder er det lettare å gi pris :)
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
shawns
0 RPM
0 RPM
Posts: 20
Joined: 17 May 2013, 06:29
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by shawns »

Det er ikke den du snakker om for 14.000kr må være en annen

:D :D
User avatar
petterc
0 RPM
0 RPM
Posts: 4
Joined: 13 May 2013, 15:37
Medlemsnummer: 1092
Location: Tønsberg
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by petterc »

Jeg har - uten å ha kjørt en - forelsket meg i disse bilene, og har derfor bestemt meg for å kjøpe en slik.

Den siste mnd har jeg sett på det som er av biler i både Norge og utlandet. For meg som kjøper er det én faktor som skremmer mer enn alt annet; RUST.
Når du skriver at du kanskje tror kanalen er gjennomrustet, så tolker jeg og de fleste andre det som at den er det. Her må du ta bilder.
Hvis kanalen(e) er gjennomrustet, så vil det bety en ganske kraftig prisreduksjon.

Med tanke på det som ligger ute nå - og din beskrivelse av bilen, ville jeg anta en pris mellom 10 og 20K. Hvis kanalene er rustfrie, og det kun er litt overflaterust inni skjerm, så ville jeg tenkt 20 - 30K.

Jeg er helt fersk i gamet når det gjelder disse bilene, så estimatene mine er kanskje ikke veiledende for alle. Dog er jeg blant de som ser etter Miata/Mx5 NA akkurat nå, og dette er det jeg anser DIN bil som verdt.
'90 classic red mx5
shawns
0 RPM
0 RPM
Posts: 20
Joined: 17 May 2013, 06:29
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by shawns »

Kan ta bilder av kanalen , når jeg sier gjennomrustet så må dere ikke tenke at man kan se gjennom rusten. Skal ta bilder så kan dere se for dere selv.
GTX-Lars
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 05 Jan 2011, 20:31
Medlemsnummer: 982
Location: Sandnes
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by GTX-Lars »

Det som er med kanalane på desse og mange andre mazdaer er at dei i bakkant på kanalen ruster frå innsida og ut. Så viss ein ser antydninger til rust så er det gjennomrusta... Min vart fiksa for nokre år sidan, men rusten har komt tilbake...
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by Kjakan »

10 000kr er for lite. Vil tro man kan få 20-22 000kr for bilen med hardtop. Husk at bilen er eu-god med skilt, og kan kjøres i 1,5 år før den må på EU. Det er noe helt annet enn hvis den hadde stått avskiltet lenge med utgått eu-kontroll. Dessuten har den relativt kort km-stand og årsavgift betalt.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
shawns
0 RPM
0 RPM
Posts: 20
Joined: 17 May 2013, 06:29
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by shawns »

Kjakan wrote:10 000kr er for lite. Vil tro man kan få 20-22 000kr for bilen med hardtop. Husk at bilen er eu-god med skilt, og kan kjøres i 1,5 år før den må på EU. Det er noe helt annet enn hvis den hadde stått avskiltet lenge med utgått eu-kontroll. Dessuten har den relativt kort km-stand og årsavgift betalt.
Dette er en kar som skjønner hva det går i!
User avatar
petterc
0 RPM
0 RPM
Posts: 4
Joined: 13 May 2013, 15:37
Medlemsnummer: 1092
Location: Tønsberg
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by petterc »

Mitt estimat var basert på hva det ville koste med nye kanaler, lakk og softtop, i forhold til hva en bil som allerede har dette i orden koster.

Du bør ta noen gode bilder, finne ut omfanget av rusten, og så legge bilen ut på finn til det du mener den er verdt.
Hvis ikke du får prisforlangende vil du jo beholde den, så da er det lurere å presentere den gjennom den beste kanalen. Det er utvilsomt Finn.
'90 classic red mx5
shawns
0 RPM
0 RPM
Posts: 20
Joined: 17 May 2013, 06:29
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by shawns »

petterc wrote:Mitt estimat var basert på hva det ville koste med nye kanaler, lakk og softtop, i forhold til hva en bil som allerede har dette i orden koster.

Du bør ta noen gode bilder, finne ut omfanget av rusten, og så legge bilen ut på finn til det du mener den er verdt.
Hvis ikke du får prisforlangende vil du jo beholde den, så da er det lurere å presentere den gjennom den beste kanalen. Det er utvilsomt Finn.
Trenger jo ikke ''NY'' soft-topp, bakruten er tynn plastikk , er ikke noe vanskelig å lime på ny har bare ikke fått tid til å gjøre det enda
Swede
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 139
Joined: 31 Mar 2012, 12:32
Medlemsnummer: 1003
Location: Kongsberg
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by Swede »

shawns wrote:
Kjakan wrote:10 000kr er for lite. Vil tro man kan få 20-22 000kr for bilen med hardtop. Husk at bilen er eu-god med skilt, og kan kjøres i 1,5 år før den må på EU. Det er noe helt annet enn hvis den hadde stått avskiltet lenge med utgått eu-kontroll. Dessuten har den relativt kort km-stand og årsavgift betalt.
Dette er en kar som skjønner hva det går i!
Ja men lägg ut annonsen då?!
Du har redan själv satt summan tydligen, men det är köparen som bestämmer om det är rett för din bil.
Den sista idioten är inte född än.
...eller retta opp de "små tingen" som du beskrivit og få top dollar! (om du orkar).
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97


Do, or do not. There is no try.
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1140
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by obi-one »

Enig med Swede her.

Hvis du IKKE IKKE IKKE skal selge bilen gjennom denne tråden, så er det litt rart om du skal "prate opp prisen" gjennom å støtte de som foreslår en høyere pris.

Min vurdering er at du nå har fått så mange vurderinger at du nå bør tenke på å legge ut annonsen snart. Du er velkommen til å melde deg inn i klubben og legge ut en annonse på "til salgs"....... 8)
shawns
0 RPM
0 RPM
Posts: 20
Joined: 17 May 2013, 06:29
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by shawns »

Ingenting med at jeg støtter noen. Synes bare han tenkte fornuftig.....han foreslo ikke alt for høy pris heller..........

Skal se når jeg får tid til å kjøpe medlemskap og legge ut annonse
User avatar
Dimsen
500 RPM
500 RPM
Posts: 95
Joined: 06 Jul 2004, 02:00
Medlemsnummer: 974
Location: Bergen
Status: Offline

Re: Miata NA Verdi [IKKE til SALGS]

Post by Dimsen »

shawns wrote:Det er ikke den du snakker om for 14.000kr må være en annen

:D :D
Ser ut som om det var den bilen jeg trodde likevel og at Shawns muligens er en som "snakker med delt tunge" i følge denne annonsen

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=44496462
(X) 2017 mod Machine Grey MX-5 RF
(X) 2010 mod Liquid Silver Metallic MX-5 PRHT
(X) 2003 mod, Sunlight Silver Metallic MX-5
(X) 2008 mod, Brilliant Black MX-5 PRHT
(X) 1990 mod, Classic Red MX-5
Post Reply