Innspill til oppfriskning av hjemmesider

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Innspill til oppfriskning av hjemmesider

Post by biXen »

Hei folkens,

Det skjer litt angående en oppfriskning av hjemmesidene, sakte men sikkert kan man si. Dette trengs pga. det ble gjort litt hurtig første gangen pga. de som var den gang manglet såpass mye. Så det vil bli et redesign, innholdet beholdes i utgangspunktet.

Det er to ting som er ganske bestemt skal skje:

- Det blir Paypal innmeldingsmulighet. Jeg ønsker egentlig å slå flere fluer i ett smekk der, men hvis det ikke er mulig så kommer det veldig kjapt en superenkel løsning, det er tross alt på høy tid.

- Det blir mer fokus på klubbaktiviteter, møter/treff, medlemmer som er ute på bane, medlemmers tips osv. på fremsiden. Det er vår mest unike samlingspunkter og grunner til å bli medlem, så jeg vil fremheve det mer på siden. Dette kan gjerne lokallag bidra med innhold til, og hvis dette faktisk fungerer så vil det være mulig å lage noe mer håndfast til medlemmer en gang i året også, i PDF / papir form. Alt er mulig med nok stoff, uten at jeg skal si hva som kommer ut av det.

Innspill fra klubbmedlemmer

Hva ønsker du å se mer/mindre av på nettsidene (merk, nettsidene, ikke forum). Hvor mener du det bør være mer informasjon, mindre informasjon? Er det noe du føler burde vært gjort annerledes? Merk at på punktene ang. paypal og forsiden så er ganske mye avgjort og vil ikke bli utbrodert noe videre om, så jeg sikter mer til innhold i dybden på siden. Undersider. Ønsker dere mer informasjon om bilen, klubben, tenk tilbake til når dere var nye i klubben også og lette etter informasjon her. Kjøpshjelp artikler? Eksklusive ting som det for medlemmer?

Kom med ideer, kan garantere at alt blir sett på og vurdert :) Jeg er ikke "redaktør" på innholdet, men det er mulig å påvirke utforming av nettsiden her.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Innspill til oppfriskning av hjemmesider

Post by nope-mx5 »

Er det snakk om bytte av plattform?
Jeg vet det fins mye muligheter med Wordpress og plugins.
Da kunne man fått automagisk tilsendt medlemsnummer etc etc direkte fra cms'n, med integrert paypal betaling.
Har sett litt på membership management plugins der tidligere.

Denne ser faktisk veldig bra ut: http://www.ppsd2.com (klart, den koster jo noe mer en mye annet..) ;)
Den integrerer direkte med Phpbb, joomla, drupal, wordpress etc etc.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1139
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Innspill til oppfriskning av hjemmesider

Post by obi-one »

Jeg ønsker meg en tydeligere side med "bannerannonser" til butikker som gir klubbrabatt, eventuelt supplert med linker til andre nettbutikker som andre klubbmeldemmer kan "gå god for".
Noe av utfordringen er at forumsidene er mer aktive enn klubbsidene, så en god løsning for publisering/endring av klubbsidene hadde også vært en god ide. :)
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Innspill til oppfriskning av hjemmesider

Post by biXen »

nope-mx5 wrote:Er det snakk om bytte av plattform?
Jeg vet det fins mye muligheter med Wordpress og plugins.
Da kunne man fått automagisk tilsendt medlemsnummer etc etc direkte fra cms'n, med integrert paypal betaling.
Har sett litt på membership management plugins der tidligere.

Denne ser faktisk veldig bra ut: http://www.ppsd2.com (klart, den koster jo noe mer en mye annet..) ;)
Den integrerer direkte med Phpbb, joomla, drupal, wordpress etc etc.

-n
Det er i utgangspunktet ikke det, men du er jo inne på grunnen til at betalingen ikke er implementert per dags dato. Jeg ønsket en alt i ett løsning. Har testet noe lignende for Joomla, men med tanke på alle problemene det skapte når jeg skulle opp en versjon så krever det litt mer research. Frister ikke helt å flytte innholdet, men det hadde jo vært gjort på en kveld så det er ikke store problemet egentlig.

Min erfaring med Wordpress er at samme hvor bra det er så blir det fort et etterslep på visse plugins man bruker når det går ett år og to. Derfor kan det nesten være å foretrekke med noe man betaler for, pga. det ihvertfall blir opprettholdt da.

Takker for linken, jeg skal vurdere den der.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Post Reply