Noen som kjenner til denne?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Krilie
0 RPM
0 RPM
Posts: 7
Joined: 08 Mar 2012, 00:51
Status: Offline

Noen som kjenner til denne?

Post by Krilie »

Hei! Dette er mitt første innlegg her. Har en stund gått og lekt litt med tanken på å kjøpe en MX-5, på tross av at det sikkert er meget ufornuftig og alt det der;) Bor i Fredrikstad området, og det står en bil like i nærheten her som er interessant:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29577134

Noen som kjenner til denne, eller kan si noe om dette er et bra kjøp?

Søkte opp skiltnummeret og fant ut at bilen er EU godkjent frem til sommeren 2013. Den ser jo fin ut på bildene, men den har stått tilsalgs lenge. Kanskje litt for lenge. Hva syns dere om pris, km stand osv?

Håper noen tar seg tid til å svare!:)
User avatar
gelerium
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 30 Aug 2010, 16:38
Medlemsnummer: 1017
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Noen som kjenner til denne?

Post by gelerium »

Jeg har ringt på den ett par ganger men følte meg useriøst behandlet så lot den gå. Mener den har vært ett kort opphold hos en annen eier og så tilbake til selger igjen for den stod solgt en stund i vinter :) Tror bestemt ikke det er noe galt med bilen, den ser jo veldig bra ut og prisen er god! Men jeg anbefaler å snakke med mazda og høre hva de har liggende av informasjon om bilen etc.
99 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
91 MX5 1,6L Classic red *Solgt*
fredrikrico
0 RPM
0 RPM
Posts: 30
Joined: 18 Feb 2012, 02:08
Status: Offline

Re: Noen som kjenner til denne?

Post by fredrikrico »

Hei. Jeg har vært å prøvekjørt denne bilen, den er eid av han som er selger der. Så den er nok godt ivaretatt siden han jobber hos mazda. Bilen er jo som alle andre MX-5 artig å kjøre, men jeg personlig syns ikke denne er særlig "sprek" Liker ikke helt softtopen eller fargen på interiør på denne ( min personlige mening bare ). Jeg er også ute etter MX-5 men har bestemt meg for å kjøpe 2001 mod eller nyere da jeg syns disse er finere. Jeg tror nok du hadde fått denne bilen til rundt 85 tusen ;)
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Noen som kjenner til denne?

Post by Tonny_B »

Ser fin ut på bildene ja :D Men for mine øyne ser det ut som tenisokabel er slakk/røket på førersiden?
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Noen som kjenner til denne?

Post by Stalfa »

Noe slikt: http://mobile24.no/autos/details/154619 ... V-Sportive ?

Norske markedet virker støvsugd for tiden.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Krilie
0 RPM
0 RPM
Posts: 7
Joined: 08 Mar 2012, 00:51
Status: Offline

Re: Noen som kjenner til denne?

Post by Krilie »

Takk takk! Kommer nok til å ta turen opp for å prøvekjøre denne om ikke annet. Enig i at softtoppen hadde vært penere som svart, men interiørfargen i komb med mørk grønn bil syns jeg er flott.

En som nevnte noe om at bilen kanskje ikke var så sprek, hva kan det komme av? Finnes det noen kjente problemer som er "quick fix" på disse bilene som kan være årsaken? Kanskje dumt spørsmål, men jeg tenkte sånn eksempelvis: tett eksos, tett luftfilter, dårlige justerte ventiler, dårlige plugger.. eller kanskje noe helt annet?

Takker for svar!:)
Krilie
0 RPM
0 RPM
Posts: 7
Joined: 08 Mar 2012, 00:51
Status: Offline

Re: Noen som kjenner til denne?

Post by Krilie »

Hei igjen. Da har jeg vært å og prøvekjørt denne bilen. Kan nevne det jeg nå vet om bilen, og hvis det er noen som har lyst til å gi meg råd om dette er et bra kjøp eller ikke hadde det vært fint!



Riktig som nevnt tidligere her at det er en selger som jobber hos forhandleren som selv eier denne bilen. Bilen ble bruktimportert fra tyskland på 90000 km. Eier har skiftet bremser nylig, bremsecalipere og klosser. Det som ikke kommer frem på bildene er at førersetet er slitt og har en rift på siden som vender mot døren. Det er litt vibrasjoner i bilen når man kommer litt opp i fart. Det er også rustblemmer på skjermen foran bakhjulene, ikke fare for at det har gått hull, men det bør jo gjøres noe med. Liten bulk på fremskjerm. Ellers er det ikke noe å sette fingeren på. Starter lett, fin å gire med, bremsene tar jamt, softtoppen er hel og fin, alt av instrumenter, vindusheisere osv virker. Nye 17 tommers alufelger.

Oppsummert:
Mx5 NB, 1999, 135000km, EU ok til 2013, 90000,-
Rift i førersetet, rust nederst på bakskjermen, litt vibrasjoner i fart, liten bulk i fremskjerm. Ellers er den strøken. Vet ikke hva en kan forvente for denne prisen. Hva synes dere, er 90000,- en grei pris?

Flott om det kommer noen innspill! :)
fredrikrico
0 RPM
0 RPM
Posts: 30
Joined: 18 Feb 2012, 02:08
Status: Offline

Re: Noen som kjenner til denne?

Post by fredrikrico »

At det rister når du kommer opp i litt hastighet betyr vel bare at MX-5 ikke er noe fartsvidunder:) 90 tusen for denne syns jeg er litt mye. Da jeg prøve kjørte denne fikk jeg tilbud på 80 tror jeg det var.. så her kan du helt sikkert be om lavere pris.. hvis ikke det er mange som pluttselig vil ha den da..
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Noen som kjenner til denne?

Post by biXen »

Spørs hvilken risting det er snakk om. Kan være dårlig balanserte dekk, feil i hjulopphenget, eller at du bare ikke er vant med å kjøre bil som ligger rett over bakken og er noenlunde stiv. Kjørte min NB i toppfarten uten noe risting så det skal ikke stå på det.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Re: Noen som kjenner til denne?

Post by _mx5_Rune_ »

Kan også være gåen indre drivknute på en av stikkakslingene. har vært borti to slike tilfeller på NA.
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Noen som kjenner til denne?

Post by Pelle »

Regner med at rustboblene i fremkant av bakhjulene tyder på snarlig gjennomrusting i kanaler.
Koster en del å få sveiset inn nytt pluss lakkering.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Noen som kjenner til denne?

Post by Tonny_B »

Min erfaring er også at når bobblene er kommet, så er det for sent. Da må man somregel kappe ut en del, og sveise inn ny.
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
Post Reply