Nærmere stor smell håper jeg ikke at jeg kommer. (video)

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Nærmere stor smell håper jeg ikke at jeg kommer. (video)

Post by Harald »

Hjemme fra en meget våt dag på rudskogen.
Morro å teste nye banen litt, selv om føret tilsa at de aller fleste måtte legge igjen horna hjemme, og kjøre relativt rolig der ute i dag.
Vanligvis går det meste meget rolig for seg på NSK sine banedager, med veldig få "situasjoner" osv. I dag gikk det litt mer over styr enn normalt. Om det var kombinasjonen av veldig glatt bane, at folk kjørte over evne, eller at banen var uvant vet jeg ikke. Noen kjørte ut i bunn av "angsten" på egenhånd når de testet litt grenser, en bil snurret i enden av raka!? og en bil plukket med seg 100m merket i nedbremsinga mot angsten. blandt annet. I forbindelse med dette sto en bil langt ute i sandfella, og fører av gule elisen stoppet for å se om det gikk bra med fører/passasjer. Jeg bremset ned relativt tidlig, kjørte rolig forbi denne svingen, og bla da nesten torpedert av en bil som på sin første runde på dette passet, tydeligvis synes det var en bra ide å kjøre full gass ned mot denne situasjonen, med brukbart slitte michelin pilot sport dekk i pøsende regn.
resultatet ser man tydelig i videoen fra min bil. At dette gikk bra er kun flaks. At fører ikke fikk svartflagg etter dette heller, og appåtil mente det ikke var en farlig situasjon, eller at han var nære er helt utrolig.

Anbefaler at folk som kjører en relativt ukjent bane, på dårlige dekk, i pøsende regn. kanskje tar seg en rolig runde eller to i starten for å kjenne litt på forholdet før man drar fram horna og kjører flatt jern. spes med andre biler både i og utenfor banen, i nedbremsingsområdet..

Dette er eneste gang jeg faktisk har følt at NSK trackday ikke var spes bra sted å kjøre på. Normalt sett velger jeg disse banekjøringene pga de relativt rolige forholda og voksne oppegående førere..

oh.. her er videosnutt som viser at dette ikke var en farlig situasjon, det var heller ikke nære, osv osv..

-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Nærmere stor smell håper jeg ikke at jeg kommer. (video)

Post by arildh »

Whhhhhat ? Det der var jo helt utrolig. Så du han kom bakfra og bremset eller var det bare flaks ? Skikkelig IDIOT som ikke en gang klarer å innrømme sine egne grove feil.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Nærmere stor smell håper jeg ikke at jeg kommer. (video)

Post by Harald »

nei, så han ikke komme. han kom seriøst fort, jeg og en annen bil roet ned litt pga de som allerede hadde kjørt ut helt tilfeldig at jeg ikke kjørte fortere der.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Nærmere stor smell håper jeg ikke at jeg kommer. (video)

Post by arildh »

Like før du gikk tom for biler å ta med nedover til Ringen der ja.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Post Reply