Page 1 of 2

2010 20'th eier

Posted: 16 Jul 2011, 00:01
by Vonaas
Hei
Fersk eier av 2010 modell og lurer på forslag på hva jeg kan gjøre for å gi bilen preg av ikke å komme rett fra fabrikken.....
Ønsker ikke å endre all verden, men noen forslag ?

Re: 2010 20'th eier

Posted: 16 Jul 2011, 00:03
by Tonny_B
Gratulerer med flott bil :D
Første bud er vel å få den i normal sportsbilhøyde .. Ellers er det jo kommet masse snacks til denne også nå - i alle mulige varianter etter enhver smak .

Re: 2010 20'th eier

Posted: 16 Jul 2011, 00:08
by Vonaas
Senke den du tenker på da går jeg ut i fra ?

Er ikke så inne i dette her, men falt for looken på mx'5.

Sitter 205x17x45 dekk på den, vet ikke hva som er originalt, ellers så er den nok ikke modifisert.

Plettfritt vedlikeholdt.

Re: 2010 20'th eier

Posted: 16 Jul 2011, 11:10
by Harald
massiv senk, og noen kule hjul, så er bilen i boks :)

Re: 2010 20'th eier

Posted: 17 Jul 2011, 22:07
by DanielHovdahl
Er som Harald sier, senk og litt feite hjul! Mer trenger du ikke å gjøre om du vil ha en streit, men fet look på bilen.

Re: 2010 20'th eier

Posted: 18 Jul 2011, 19:11
by Ernst
Vonaas wrote:Senke den du tenker på da går jeg ut i fra ?

Er ikke så inne i dette her, men falt for looken på mx'5.

Sitter 205x17x45 dekk på den, vet ikke hva som er originalt, ellers så er den nok ikke modifisert.

Plettfritt vedlikeholdt.
205/45-17 er orginalt på denne bilen-
Finnes orginal styling som faktisk ser bra ut

Re: 2010 20'th eier

Posted: 19 Jul 2011, 07:15
by allram
Jeg ville byttet den crappy spilleren som sitter i den, gjorde det nettopp på min og det løfta lydbildet _betydelig_! :D

Senk er også veldig aktuelt på den bilen, men personlig så synes jeg den ser riktig så bra ut fra fabrikken også :)

Re: 2010 20'th eier

Posted: 24 Jul 2011, 22:49
by Vonaas
allram wrote:Jeg ville byttet den crappy spilleren som sitter i den, gjorde det nettopp på min og det løfta lydbildet _betydelig_! :D

Senk er også veldig aktuelt på den bilen, men personlig så synes jeg den ser riktig så bra ut fra fabrikken også :)
Ja enig i at lyden er "ræva". Tenkte å gjøre noe med det ganske snart. Er vel ikke de beste høyttalerene i den heller er jeg redd for.

205/45-17 sitter det på den ja.

Re: 2010 20'th eier

Posted: 26 Jul 2011, 13:56
by Alex M
Hei,

Behold bilen som den er, ellers risikerer du å betale for endringer du ikke får noe igjen for og som på toppen av det hele ødelegger bruktverdien når du en gang skal selge den.
(Det er jo alltid en god regel å styre unna modifiserte biler når en kjøper brukt.)

20th er utstyrt bra nok fra fabrikk, bl a med eget stabelisatorstag for bedrede kjøreegenskaper.

Når det gjelder stereo'n , så er det så mye støy at en oppgradering er vel bortkastet uansett.

Jeg beholder min helt orginal , har tatt vare på de orginale mattene (og kjøpt nye standard mx-5 matter) slik at bilen fremstår som 100% orginal når jeg bytter til ny ND når den kommer.

Uansett lykke til med fin bil.

Re: 2010 20'th eier

Posted: 26 Jul 2011, 14:19
by arildh
Alex M wrote:Hei,

Behold bilen som den er, ellers risikerer du å betale for endringer du ikke får noe igjen for og som på toppen av det hele ødelegger bruktverdien når du en gang skal selge den.
(Det er jo alltid en god regel å styre unna modifiserte biler når en kjøper brukt.)

20th er utstyrt bra nok fra fabrikk, bl a med eget stabelisatorstag for bedrede kjøreegenskaper.

Når det gjelder stereo'n , så er det så mye støy at en oppgradering er vel bortkastet uansett.

Jeg beholder min helt orginal , har tatt vare på de orginale mattene (og kjøpt nye standard mx-5 matter) slik at bilen fremstår som 100% orginal når jeg bytter til ny ND når den kommer.

Uansett lykke til med fin bil.
Dette må være et av de kjiiipeste svarene jeg noen gang har lest angående modifisering av bil.... Var de tomme for Priuser når du våget deg ut for å kjøpe bil ?

Re: 2010 20'th eier

Posted: 26 Jul 2011, 14:28
by nope-mx5
Senk er påkrevd :)
Den ser jo ut som en SUV fra fabrikk....
Skjønner ikke hva Mazda tenkte på, er jo ikke offroad/jeep de har designet.

-n

Re: 2010 20'th eier

Posted: 26 Jul 2011, 14:35
by inglar
De endringene du gjør vil du mest sansynlig aldri få igjen penger for. Men gjør du de riktige endringene kan det hjelpe til når du evt. skal selge bilen. Når det er en såpass ny bil ville jeg ha gått for en bra senkesett med TÜV-papirer og fått det inn i vognkortet. Oppgradering av lyd slår sjelden feil vei. Ja det er mer støy i slike biler men det er utrolig hva et godt anlegg gjør med lyden selv med masse støy. Når det gjelder felger er det som å pusse opp hjemme. Noen velger å legge rosa fliser på badet mens andre legger nøytrale farger. Trenger vel ikk eå forklare hva som ikke er like lett å "selge". Ikke kjøp noen jallafelger, bruk lang tid på å finne ut hva du liker og hva som passer på bilen. Kjør på sier jeg, men tenk deg om før du handler :)

Re: 2010 20'th eier

Posted: 26 Jul 2011, 14:41
by Alex M
Her ble det liv!

Vel, jeg lever greit med min SUV variant av Mx-5. (Som jeg synes ser mye bedre ut en de Mx-5 som henger nedpå og ser utslitte ut.)

Jeg står ved mitt råd: 20th er ferdig modifisert fra fabrikk og det er neppe økonomisk fornuftig å modifisere denne.

Men , fornuft og følelse henger vel ikke alltid sammen. Det som for noen (meg) virker som bortkastede penger, kan gi andre glede.

Så uansett, lykke til.

PS. Jeg har prøvd Prius, den falt ikke helt i smak.

Re: 2010 20'th eier

Posted: 26 Jul 2011, 20:00
by LoKi
Alex M wrote:Her ble det liv!

Vel, jeg lever greit med min SUV variant av Mx-5. (Som jeg synes ser mye bedre ut en de Mx-5 som henger nedpå og ser utslitte ut.)

Jeg står ved mitt råd: 20th er ferdig modifisert fra fabrikk og det er neppe økonomisk fornuftig å modifisere denne.

Men , fornuft og følelse henger vel ikke alltid sammen. Det som for noen (meg) virker som bortkastede penger, kan gi andre glede.

Så uansett, lykke til.

PS. Jeg har prøvd Prius, den falt ikke helt i smak.
20th er vel heller ribba for utstyr fra fabrikk, og Prius-kommentaren til Arild var fullspekket med sarkasme, og jeg kan ikke si annet enn +1 til den.
Vedrørende "stabstag", så er standard på alle MX'er, og de er generelt så veike at alle som kjører på bane bytter dem ut som første steg..
Kontra en Prius er de heavy shit though ;)
Det høres jo ikke ut som du liker bilen engang..

Man modifiserer ikke bilen for å få penger for det, man gjør det for bruksverdi og/eller visuell nytelse. Folk pakker flere hundre tusen i en NA, og vet at de aldri ser de penga igjen, men herregud så gøy de har det!
Man pusser opp eiendom for å selge den dyrere, man pusser opp bilen for å elske den mer.

Vedrørende topic, så stemmer jeg i på senk og felg-valg. Bare se på NC'en til Trym, den er en skikkelig lekkerbisken.
Stereo er også et poeng som bør vurderes, alt etter som hva lommebok sier, og 2 veldig viktige kriterier:
1. Liker du å høre motoren med litt musikk i bakgrunnen?
2. Liker du å høre musikk med motoren i bakgrunnen?

Bare lov meg at du virkelig nyter bilen :D

Re: 2010 20'th eier

Posted: 26 Jul 2011, 23:54
by Alex M
Hei,

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som anbefaler å bytte ut de spesialdesignede 17 toms felgene på 20th, de er jo noe av det stiligste jeg har sett på en Mx-5 ever.

Ren faktaopplysning: 20th har et ekstra stab stag mellom tårnene som 2010 1,8 NC ikke har.
Den har også mer utstyr en standard 1,8 NC forøvrig.

Så er det med smaken - noen ser på "PImp My Ride" på MTV og ser kunstverk, andre ser bare en orgie i dårlig smak.

Forøvrig avholder jeg meg fra å sparke på spillerne og holder meg til ballen:

Så jeg står ved mitt råd til 20th eiere - det er etter min mening på et generelt grunnlag lite lurt å betale penger for å "ødelegge" en nummerert spesialutgave.