Henting av SMS'er fra iPhone

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
jallatralla
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 307
Joined: 03 Jun 2009, 12:40
Status: Offline

Re: Henting av SMS'er fra iPhone

Post by jallatralla »

gelerium wrote:Android er ett langt tyngre oprativsystem og er langt mer krevende, derfor er også Android telefonene overspekket for å kjøre ett system som ikke er optimalisert for hardwaren imotsettning til IOS. Nå er jeg interaktiv designer og utvikler dagen lang applikasjoner til både Android og IOs å jeg kan si deg med en gang at hvis du har 2000 meldinger på en Android telefon som kjører "tekstmelding softwaren" (sammen med en rekke andre applikasjoner, for slik er android bygget opp) mens du bruker telefonen til andre ting vil den bli tregere. Uansett hva du velger, ta backup av meldingene på maskinen din og slett de ifra telefonen. Tekst meldinger blir lagret i celler på telefonen din selv om selve innholdet er lagret på ett minnekort, samme gjelder kontakter men de fyller mindre.

Men når du snakker peformance er A4 chippen som står i Iphone 4 ikke gammel. Dual core prosessoren som nettop er kommet i Lg optimus 2x er gammel men! Den er forsatt rask og hvis du ser på benchmarks er forskjellen liten på en "gammel" singel core A4 chip og en dualcore Nvidia chip utelukkende fordi programvaren som utvikles til Iphone er av en annen kvalitet pga. det krever endel mer for å kunne få lov til å utvikle til IOS, mens Android er en åpen lekeplass for alle!

Det var riktignok en kjempe bom av Apple og lansere Os oppgraderinger på Iphone 1G(?), 3G. Og nå ikke minst 3Gs men du har valgmuligheten og går ikke glipp av noe hvis du oppgraderer, selv om det er dårlig kommunisert ifra Apple at dette vil gjøre telefonen treg, og halvere batteriet ditt.

Uansett jeg er en lykkelig Android bruker, har Google sin forsatt ulanserte 3 generasjons telefon, Android har problemer Ios ikke har og motsatt men jeg synes Android er bedre satt sammen og at det er open source er fantastisk for meg som er utvikler!

BTW er riktig at Itunes lagrer xml filer du bruker bare Notepad eller helst Notepad+++ til å hente ut informasjon. Da kan du også lett frjerne unødvendig informasjon med "replace all with"
God post, man blir så innmari lei av ureflekterte meninger om elektronikk og datamaskiner. En liten rettelse dog...å si at android er open source er upresist, det er bare at deler av kildekoden er sluppet under Apache-lisensering (som betyr at Google fortsatt har copyright).

Akkurat som iOs er selve Android (som det kjører på en mobil enhet) i bunn og grunn et proprietært Os bygd over en modifisert linux-kjerne.

(Om du ikke kaller det Android derimot, så kan man benytte seg av det som er sluppet som open source fritt, men ikke Google's closed source applikasjoner.)
2001 1.6 NBFL
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Henting av SMS'er fra iPhone

Post by nope-mx5 »

For de som trenger å hente ut sms fra iphone enkelt:

Filen som henvises til tidligere .mddata eller .mdbackup er en SQlite fil, altså en databasefil.

Om man henter ned f.eks MesaSQlite til osx så får man det glimrende frem søkbart etc :)
(Fins også mange SQlite applikasjoner til Windows).

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
reidunn
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 351
Joined: 27 Jun 2010, 21:48
Medlemsnummer: 871
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Henting av SMS'er fra iPhone

Post by reidunn »

Jeg har ikke lest hele tråden, vet ikke om du har fått svar, men denne funka brillefint for meg:
http://www.dinside.no/870532/overforing ... il-android

reidunn
Miata 96 m-edition 1,8 (Starlight Blue Mica) NyPettersen
Miata 94 m-edition 1.8 (Montego Blue Mica) Pettersen
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Henting av SMS'er fra iPhone

Post by LoKi »

Genialt, Reidunn. Takk :D
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
reidunn
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 351
Joined: 27 Jun 2010, 21:48
Medlemsnummer: 871
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Henting av SMS'er fra iPhone

Post by reidunn »

her er en til, den var den jeg EGENTLIG skulle sende.
Drar på ferie i morgen og er litt pirravirra :D
http://android.modaco.com/content/softw ... converter/


reidunn
Miata 96 m-edition 1,8 (Starlight Blue Mica) NyPettersen
Miata 94 m-edition 1.8 (Montego Blue Mica) Pettersen
Post Reply