Hvem spiller WOW ?

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Hvem spiller WOW ?

Post by arildh »

Ikke jeg, men jeg ser nå at de har passert 12mill spillere i følge Dagbladet: http://www.dagbladet.no/2010/10/18/kult ... /13886244/
Er det mange som spiller her på forumet ?
Hvor mange timer bruker dere om dagen i så fall ?

Jeg klarer ikke å la meg fasinere av MMORPG spill men er fasinert over at andre gjør det og hvordan det gjenspeiler samfunn og IRL. Er spent på hvordan neste generasjon blir mht. størrelse på verdener, mulighet for å skape ting etc.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by LoKi »

Har spilt det siden open beta i 2004, litt av og på, men har i hovedsak fått med meg det meste av content.
Det har blitt noen timer, men i snitt spiller jeg nok ikke mer enn 1-2 timer per døgn nå. Og ja, det er mye mindre enn før :P

Jeg kjenner til folk som har sagt opp jobb og skole for å spille, og i gamledager lå folk med telefonen på puta i tilfelle raid leader ringte fordi en utendørs boss hadde spawnet. Da satt det faktisk folk vakt hele døgnet for å få det med seg når det skjedde..
Og dette er voksne folk, ikke barn. ;)

Neste generasjon MMORPG er veldig spennende, men jeg tror spillene vil slite med å beholde spillbarhet om de gjøres så veldig mye mer avansert enn de er nå.
Age Of Conan er et godt eksempel på "close but no cigar", til tross for glimrende kritikk fra alle kanter.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3031
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by Hauk »

Har holdt meg unna dagens MMORPGs, men jeg brukte sikkert 20 vekttall på 90-tallet på forgjengeren; tekstbaserte MUDs.

Jeg innehar den genetiske defekten som gjør at slikt - gitt rette forutsetninger og preferanser er på plass - funker som heroin for meg.

Nå går det i Civilization V og siste shootern fra MoH.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3049
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by Stalfa »

Hauk wrote: Nå går det i Civilization V og siste shootern fra MoH.
Du har allerede kommet til fornektelse når det gjelder Lord of Ultima? ;)
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by LoKi »

Hauk wrote: Nå går det i Civilization V og siste shootern fra MoH.
OT:

Jeg var hekta til Civ på Amigaen, så den følelsen kjenner jeg til veldig godt :P
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by nope-mx5 »

Hauk: MUD`s er fortsatt kult :)
Jeg har brukt altfor mange timer på IcewindMUD.
Prøvde igjen for litt siden, men er glad resten av de jeg spilte med var der da...
Hadde raskt blitt hektet igjen :)

Forøvrig brukte vi også tullete mye tid på Diablo 1 og 2 :D
(Jeg ..gruer.. meg til Diablo3 kommer... allerede forhåndsbestilt :D)

Nå venter jeg igrunn mest på Call of Duty: Black ops.
Mistenker det blir en del timer sløst bort der ja :)

arildh: Veldig enig med deg... mmorpg har aldri vært noe som fenger her heller.
Har tom. prøvd WoW et par ganger med sånne 14 dager gratis spilling, og ser overhodet ikke hva som er morsomt med det.

Da spiller jeg heller Oblivion :D

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3031
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by Hauk »

Stalfa wrote:
Hauk wrote: Nå går det i Civilization V og siste shootern fra MoH.
Du har allerede kommet til fornektelse når det gjelder Lord of Ultima? ;)
Ja. Men det går under "tidtrøyte på jobb"!!
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3049
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by Stalfa »

Tja, spilling er vel ca 80% bortkastet tid sjangeren spiller liten rolle.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
twr
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 344
Joined: 06 Sep 2010, 01:56
Medlemsnummer: 880
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by twr »

run internet
---syntax error---

Spilte også endel WoW da jeg var singel ei stund, men ble litt lei/hadde ikke tid til det... Litt for stor del av spillet er lagt opp til at du må jobbe i team, og da tar det nødvendigvis litt tid. Er forsåvidt fan av Blizzard-spill generelt; Warcraft, Starcraft og Diablo...

Nå for tida har det gått litt i Civ V for meg også, og ser fram til Black Ops og Gran Turismo. Med småbarn i huset så blir det ikke altfor mye tid til spilling, blir en time eller to på kvelden innimellom.
-thomas-
'91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv
You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
User avatar
Hyper Ado
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 322
Joined: 27 Nov 2007, 21:36
Medlemsnummer: 725
Location: Sola, Stavanger
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by Hyper Ado »

Siden det bare er en som tørr innrømme det her (?!?!) henger jeg meg på.

Jeg spiller og har gjort det omtrent siden spillet kom ut. Starta med noen kompiser som Horde på en PvPserver, men slutta på lvl 20-30 en plass fordi jeg stadig ble "ganket" mens jeg gjorde Quests for å levle meg opp, noe som rett og slett tok fra meg gleden med spillet.

Ett halvt års tid senere ville broderen prøve spillet og vi starta sammen på en PVE server en felles bekjent av oss spillte. Vi levla opp sammen og hold sammen i ett nordisk guild mens vi levla. Når vi så nådde Lvl 60 begyndte bruttern å virre mellom forskjellige guilds mens jeg hold meg på min vandte plass og gjorde en og annen 5-manns gruppe eg ett og annet raid uten særlige mål og meninger, og likte meg med det. Så gikk guildet i oppløsning og jeg vurderte slutte av helt til broderen fikk meg invitert til ett raid....

40 mann i Molten Core, "temaspeak" og full action i 4 timer senere var jeg totalt hekta. Etter dette har jeg vert i dette Guildet og sakte men sikkert "jobba" meg opp til Officer og assistant Guild Master.

"Aggro Raiders" som guildet heter er ett av serverens få guild som har vert der siden den ble starta opp. Casual guild med 4 raids i uka hvor du er "påkrevd" å være med på 2 av disse igjen. En utrolig flott gjeng med god stemning i chat/TS som også hver sommer har en "Guild gettogether", Har vert to ganger i Antverpen (Belgia) på slike treff og truffet masse flotte mennesker fra hele europa. Første møtet jeg var på var vi 22 fremmøtte fra 13 forskjellige land.

At jeg gleder meg til den nye expansionen sier seg vel selv :)

Har i dag 3 spillere på lvl 80 (dagens høyeste nivå) og min hovedkarakter har vel noe sånnt som 140 døgn online.

Såh, da var "nørden" Hyperado avslørt :p

P.S. jeg tipper jeg har ca like lang onlinetid på CS1.3-1.6 CZ, og CSS siste versjon som dmin på norges daværende største server Superserver/Badass. men dette er nå mer eller mindre lagt på hylla da jeg har hus, familie og bilhobbyen som også må få litt oppmerksomhet.

H A
Mazda Mx-5 (Miata) 1.6 92 mod. (Produsert i 90)
VW Passat 3BG 2.0TDI Exlusive 2005mod
X SAAB 900 2.0 5d 86mod.
X VW Passat 35i GT 2.0 93 mod.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by arildh »

hehe, se der ja. Folk har spilt Mud og greier.
Jeg husker det var et par addicts på høgskolen som kom på datasalen rundt kl.17, knasket frossen grandis rett fra pappen mens de mudda og lasta ned warez på 4 andre maskiner samtidig hele natta frem til 0730. Han ene hadde omtrent genmodifisert kroppen sin til å omkranse både stolen og den urgamle DEC station unix terminalen han brukte. Good times.
Jeg har alltid trodd at de som var hekta på Mud fortsatte med Wow eller tilsvarende.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3031
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by Hauk »

arildh wrote:Jeg har alltid trodd at de som var hekta på Mud fortsatte med Wow eller tilsvarende.
Jo, det stemmer nok veldig bra. Men jeg har vært sterk på akkurat den fronten... og svak på andre.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by Stehu »

en jeg kjenner har 240 dager spillt! Og det er bare på roguen sin :) Selv spillte jeg dette en del før, men jeg klarte heldigvis og slutte med det! Det er faktisk MYE annet sosialt/fornuftig man kan bruke tiden sin på.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by Vegard »

Prøvd WOW en gang.

Cs opp till 1.6 har jeg absolutt brukte mye tid på... :P
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Hvem spiller WOW ?

Post by LoKi »

Stehu wrote:en jeg kjenner har 240 dager spillt! Og det er bare på roguen sin :) Selv spillte jeg dette en del før, men jeg klarte heldigvis og slutte med det! Det er faktisk MYE annet sosialt/fornuftig man kan bruke tiden sin på.
Ja, du sier no der.

I quote:
"Mr. Forum! Det er vel det som er det nye livet ditt etter wow."

Morsomt at du selv har spilt det.
Jeg vil bare opplyse i denne sammenheng om at "det nye livet mitt etter wow" ikke er startet, og at jeg klarer å spille wow, ha et godt samboerskap, jobbe, være på forumet og skru bil samtidig. OG VÆRE PÅ FACEBOOK!!!
I tillegg ferierer jeg jammen meg, både i Nord-Norge og i syden. Gjør sikkert andre ting også, men dette var det jeg kom på i farta.

Jeg orka ikke å henge meg opp i det når du forsøkte å trashe meg over sms, men når du sier at du har spilt det selv, så vil jeg bare poengtere at det finnes en mellomting. :)
(Og før du prøver å nekte på dette, så har jeg enda meldingene..)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Post Reply