Tenningslås med startsperre

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
RFA
500 RPM
500 RPM
Posts: 52
Joined: 08 Apr 2009, 10:02
Medlemsnummer: 798
Location: Oslo
Status: Offline

Tenningslås med startsperre

Post by RFA »

Er det vanskelig evt. dyrt og skifte tenningslås på NA med airbag og startsperre?
En skikkelig smarting prøvde å stjele den i natt. Låsen ble ødelagt i forsøket. kan ikke starte den med nøkkel nå.

Tar gjerne imot tips eller anbefalinger.
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Tenningslås med startsperre

Post by Stehu »

Jeg har ikke peiling, men det som er mulig er å skaffe en ny standalone ECU(som for eksempel megasquirt, hydra eller adaptronic) som driter i startsperra. Dette krever da at man må gjøre om litt på ledningsnettet som allerede er i bilen.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
petterbw
Status: Offline

Re: Tenningslås med startsperre

Post by petterbw »

en kan kjøpe nye ja. men kan fort bli dyrt. og minuset er at på så gamle biler er det vanskelig å få tak i låsenummeret så en ender opp med å ha en nøkkel til døra og en til tenning.

snakk med mazdaforhandleren/verkstedet i nærheten av der du bor. de skal vite hva som skal til. evt kan du jo kjøpe en tenningslås som ikke har startsperre og teipe den gamle nøkkelen din til den gamle tenningslåsen. la den gamle være koblet til og den vil fungere som en startsperre-sperre.


wwmd - what would macgyver do??
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Re: Tenningslås med startsperre

Post by BaktusBror »

Startsperre-sensoren er på min bil en separat spole, og tenningslåsen kan byttes uavhengig av startsperra.
Ta vare på den gamle nøkkelen, og pirk ut "krystallet" som sitter i nøkkelen, og flytt over til ny nøkkel - så virker startsperra som før.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Tenningslås med startsperre

Post by Miatapowers »

På min nb så trengte eg en ny nøkkel, mazda ville ha nærmere 2000kr for en, pluss time og koding, eg gjorde det lett sjekket litt opp, og fant ut at det var en ring rundt tenningslåsen som var nøkkel leser, tok den gamle nøkkel og tapet ihop med denne ringen, gjemte den så langt under dashet eg klarte,,og fikk slipt opp nye nøkler, regner med at dette kan du finne på å gjøre med din bil også.. Så da kan du bare finne hvilket som helst tenningslås med nøkkel, det kjipe med denne modden er at det ikke finnes startsperra mer,, men til gjengjeld så slipper du nok unna med en brøkdel av ditt feriepenge budskjett..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
RFA
500 RPM
500 RPM
Posts: 52
Joined: 08 Apr 2009, 10:02
Medlemsnummer: 798
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Tenningslås med startsperre

Post by RFA »

Bra løninger her, men endte opp med med kaskoskade. Skurkene hadde også gått over panseret da de tømte garasjen min.
Post Reply