Plassforhold i NC

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
kaiat
0 RPM
0 RPM
Posts: 9
Joined: 04 Jun 2008, 21:40
Location: Bergen
Status: Offline

Plassforhold i NC

Post by kaiat »

Prøvesatt en NC i dag og ble noe skuffa da jeg oppdaget at jeg ikke får plass i den. Mine førstehåndserfaringer med MX-5 begrenser seg til at jeg har vært passasjer i en NA, så har ikke det helt store å sammenligne med. :wink: Men satt greitt den gangen. Skal ikke NC være noe romsligere enn NA? Er drøyt 190 cm og ikke akkurat noen lettvekter... :oops: Hva slags erfaringer har folket her på forumet?
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Plassforhold i NC

Post by knekten »

Var det skinn eller stoff stoler? For på skinn har man også høyde justering.. Nå er jeg 183-184 eller no, men har ikke problemer..
Hilsen Knekten
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Plassforhold i NC

Post by Pelle »

Min erfaring (185 cm + 90kg) med både NA og NC er at det er mer plass i NC.
Dog skal sies at en potensiell NC kjøper prøvesatt min NC i sommer (190 cm + 100 kg)
Det gikk akkurat (trangt) med taket nede (PRHT), men ble for trangt med taket oppe (på)
Han bestemte seg for noe annet.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
kaiat
0 RPM
0 RPM
Posts: 9
Joined: 04 Jun 2008, 21:40
Location: Bergen
Status: Offline

Re: Plassforhold i NC

Post by kaiat »

Jøss, var kjapt svart her :D

Dette var skinnstoler, og hadde høydejusteringa helt nede. Subba vel akkurat i taket, men det gikk greitt. Var PRHT dette også, prøvde bare med taket på. Skulle derimot hatt setet litt lengre bak, men aller helst rattet lenger opp og mot meg. Fant ikke helt ut av rattjusteringa, gikk bare lenger ned og inn? Fikk ikke helt plass til beina under det... Skal ha bilen som bruksbil, og da får det være sånn noenlunde levelig bakom rattet ihvertfall.

Forøvrig ikke den verste bilen jeg har prøvd med tanke på plass bakom rattet. Den æren(?) tilfaller Opel Zafira OPC varebil med veggen der den skal stå.
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Plassforhold i NC

Post by knekten »

Er det ingen i nærheten av Bergen som har en du kan få prøve litt a ? Rattet har kanskje stått på topp siden det bare gikk ned ?
Hilsen Knekten
kaiat
0 RPM
0 RPM
Posts: 9
Joined: 04 Jun 2008, 21:40
Location: Bergen
Status: Offline

Re: Plassforhold i NC

Post by kaiat »

Prøve bilen blir nok ikke noe problem, dette var en ny bil hos forhandler. Den står der nok litt til. :wink: Det jeg er mest redd for, er nettopp at rattet ikke går lenger opp. I så fall får jeg for liten plass til beina. Nå har jeg vært borti en annen bil der jeg først ikke fikk rattet lengre opp, og deretter prøvde en annen maken bil hvor det faktisk gikk lengre opp enn i den første. Vet ikke om slike ting kan kile seg eller noe...

Dette her var en 1,8 liter, har 2,0 liter Sport andre seter? Synes jeg har sett/hørt noe om Recaro-seter i den.
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Plassforhold i NC

Post by siemens »

Jeg byttet til mindre ratt i min NA, for jeg var for lang i bena. Helt genialt for mitt vedkommende
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
Post Reply