Prøve noe nytt

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

MR2Paal
0 RPM
0 RPM
Posts: 6
Joined: 04 Dec 2009, 23:04
Status: Offline

Prøve noe nytt

Post by MR2Paal »

Hei.
Ny her på forumet og har lyst å prøve MX-5 nå. Ser litt på denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19886592
Har hatt MR2 i mange år, men vil nå som sagt prøve noe annet.
Hva mener folket om denne?

MR2Paal :)
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by Harald »

eiern er på forumet her, så er en lengre prosjekt tråd på den.. jeg hadde kjøpt oppistov sin bil isteden, mye mer stash, mindre plast, og mer funksjonelle biter..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by Kolbotn »

Det er denne Harald refererer til:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20029600
MR2Paal
0 RPM
0 RPM
Posts: 6
Joined: 04 Dec 2009, 23:04
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by MR2Paal »

Tusen takk for raske svar. :)
Den siste der så veldig bra ut med alle justeringer/oppgraderinger som er blitt gjort. Og blir litt kortere å reise siden jeg bor i Sandnes.
Skal sjekke ut den første og på prosjekt tråden.

MR2Paal.
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by Kolbotn »

den sparer deg for en god del oppgraderinger som det kan være greit å ha, begge bilene ligger ute på prosjektforumet, så det er bare å lese og tenke litt.
Mxen er en bil ikke altfor ulik mr2en og vil gi deg minst like mye glede sommer og vinter.
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by Tonny_B »

No er det ikke 100% sikkert at jeg kommer til og selge bilen da, men synes folk kan spare seg for sine egene meninger mtp styling og div mods som de mener bør være / ikke bør være på disse bilene når en evt kjøper spør om en bestemt bil.

Jeg stylet bilen min slik JEG ville ha den, om dere som kun tenker bane og autoslalom er enig i disponering av penger mtp
styling kontra motor og div stag/bremser DRITER jeg en lag F i.
Det første jeg tenkte da jeg kjøpte bilen, var og lage en bil som ikke er lik alle de andre homoracerene som er her til lands, dvs sanka-felger og gv-leppa. Noe som jeg tydlig vis har fått til , med all den plastdriten som noen nevner her...

Det som står igjen på min bil i mine øyne er i kronologiogisk rekkefølge.
Hellakkering (blir til sommeren)
1.8 bremser og div stabstagoppgraderinger.
1.8 BP som er borra til 84 eller 95 med wiseco-stempler.
IRTB - 273 kammer med 10mm løft og MsPnP - Porting av topp (usikker på om jeg går for 99-00 toppen eller 94+

Da ser jeg bort fra stoler , harddog/boss frog bur osv.

I deres øyne har jeg tydligvis disponert midlene / pengene feil, men i mine øyne er det rett.
PRONTO....
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
MR2Paal
0 RPM
0 RPM
Posts: 6
Joined: 04 Dec 2009, 23:04
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by MR2Paal »

Predator: Jeg likte bilen din på grunn av det du skriver om ikke å ha lik bil som alle andre. Utseende var det jeg falt for med en gang. Driver å leser igjenom prosjekt tråden din nå. Mye god lesing der gitt. Kommer tilbake med spørsmål etter hvert. Hvis du ikke har bestemt deg 100% for ikke å selge.

MR2Paal.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by Harald »

stemmer, glemte at man bare skal slikke ræv på forumet her..
jeg anbefalte oppistov sin bil fordi den er nesten i samme prisklasse. har bedre finish karossmessig(utfra hva man kan se på bilder), har mer stash.. feks pene oppdaterte interiøret, og en motor som ikke har mulige feilkilder som svak veiv(nå vet jeg ikke om predator sin faktisk har shortnose veiv eller ikke, kan godt hende den har nye veiva), Med N2 bredding og sånt får man en skikkelig rå bil når alt er klart, uten tvil, og den skiller seg fra alle andre mxer på en bra måte. ser slemmere ut :D
har ikke nevnt et ord om effekt, banekjøring eller andre ting her predator, ikke det som var mine argument for å anbefale oppistoven sin bil..
men skjønner jo at du vil selge bilen.. og den blir helt sikkert solgt og med det rå utseendet.
Men er helt etter boka at folk drar opp det om jeg sier noe de ikke liker..

Må da være lov å komme med anbefalinger til biler i ca samme prisklasse uten at man blir hengt ut for det og.. er ikke som at jeg har gått inn i din salgstråd og skrevet dritt om bilen. Men kommet med en forslag til en annen type bil hvor mods er tatt litt i en annen retning slik at denne mr2 fyren skal få et inntrykk av hva som finnes der ute..

RELAX..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by Tonny_B »

er ikke snakk om og slikke rævv eller noe som helst anna her Harrald :lol:
Men det jeg ville fram til, er at det kan hende at karen som startet tråden hadde endt opp med samme stylingen selv, lell om han har kjøpt Oppistiv sin bil (Som også er en meget bra Mx5) Og da hadde han spart seg for sykt masse timer med vinkelsliper/sveiseapparat osv. Og for og ikke snakk om pris og ventetid. På N2ene er det en god del ventetid da de lages etter du har bestilt de. Sendes så til Rev9/miataroadster , for så til posthuset der du bor...
Folk som bygger bil prioriterer forskjellige ting i forskjellig rekkefølge.
For meg, er utsenedet viktig, så bremser drivverk og motor til slutt...
Uten at bremser skal missforstås selvsagt....
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by biXen »

Når trådstarter spør i sin egen tråd om bilen så må det være lov å komme med hvilke meninger man vil Predator. Hvis du legger ut salgstråd og folk synser om allslags er jeg dog enig i at det ikke har noe der å gjøre.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by EspenAndre »

Å bruke bilder som liger på nettet som argument er jo latterlig,
alle vet at det ikke trenger å stemme med virkeligheten..

Har selv truffet biler jeg har sett flotte bilder av på forumet, som ser helt for j.. ut irl..
Skal man sammenligne to biler må man besiktige og prøvekjøre
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by Kolbotn »

Bare så det er sagt, så har jeg ikke noe stygt å si om bilen din, men forslaget Harald kom med er en bil med alle de "riktige" oppgraderingene i tillegg til 1.8 motoren...
Det finnes få kit som er råere i utseende enn N2, så er det sagt.
Er ingen her som har dissa deg eller snakka dritt om bilen din synd du ser sånn på det.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by Harald »

EspenAndre wrote:Å bruke bilder som liger på nettet som argument er jo latterlig,
alle vet at det ikke trenger å stemme med virkeligheten..

Har selv truffet biler jeg har sett flotte bilder av på forumet, som ser helt for j.. ut irl..
Skal man sammenligne to biler må man besiktige og prøvekjøre

tenkte ikke jeg sku dra det opp.. men fakta er vel at predator sin bil har breddere kasta på og lakkert med boks, og det ser ut deretter, når man tydelig ser det på bildene tillogmed, oppistoven sin ser ihvertfall nogenlunde shiny ut..

men er ellers helt enig, man må se , og prøvekjøre eventuelle kandidater..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by Miatapowers »

Bilen min står fremdeles klar for salg, noen så avventer om de skal ha pga finans.. :D
Bilen er en utrolig stor taps sak for meg, så den blir plutselig fjernet ifra finn om eg kommer til fornuft igjen.. å kjøre en bil med 1,6 ble utrolig boooring igjen, så fornuften min sier nok at eg bør heller selge den nye eg kjøpte.. :D
det skal også sies at bilen min er brukt, den er ikke pen kjørt av en eldre dame eller pensjonist..
Men skal også sies at den får servise utrolig ofte, og ører lytter hele tiden etter feil så blir utbedret med engang det er noe.. men til dags dato aldri hatt noe tull..
God sommer og vinter.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Prøve noe nytt

Post by Tonny_B »

Harald wrote:
EspenAndre wrote:Å bruke bilder som liger på nettet som argument er jo latterlig,
alle vet at det ikke trenger å stemme med virkeligheten..

Har selv truffet biler jeg har sett flotte bilder av på forumet, som ser helt for j.. ut irl..
Skal man sammenligne to biler må man besiktige og prøvekjøre

tenkte ikke jeg sku dra det opp.. men fakta er vel at predator sin bil har breddere kasta på og lakkert med boks, og det ser ut deretter, når man tydelig ser det på bildene tillogmed, oppistoven sin ser ihvertfall nogenlunde shiny ut..

men er ellers helt enig, man må se , og prøvekjøre eventuelle kandidater..
Du får ta deg en tur til Kristiansund og se på hvordan bredderene er festa før du hyver ut i bøtter og spann på ting du tror du har sett, men ikke har peiling på...Isåfall finn det bildet i tråden min som viser at bredderene ikke er tilpasset og festa bra...
Bredderene er festa godt, og grunnarbeidet er også meget bra. At jeg ikke har tatt hellakkering enda, er fordi jeg ser ikke vitsen i og gjøre det før vinteren er over.
Beholder jeg bilen, skal jeg gjøre det til sommeren.
Til ei opplysning, så har jeg kjøper på bilen, som vil gi mere enn prisantydning, men jeg er usikker på salg da jeg helt sikkert finner meg ett annet prosjekt for så og begynne på børjan igjen... Noe som ikke lønner seg i lengden...
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
Post Reply