Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Trouble wrote:Jeg skjønner, men det er vel ikke siste gang det blir kjøring av MX-5 på rudskogen
Nei.
Mazda har innsett hvilken interesse MX5 har i bilsporten og tatt konsekvensen av det.
Det er svært hyggelig.
Mazda Motor Norge har også innsett hvilket potensiale som ligger i Norsk MX-5 Miata Klubb.
Vi merker en velvilje som har økt veldig fra den siden i det siste.
Det er også svært hyggelig.
ND-er vil vi definitivt se mange av på baner rundt omkring i Norge så fort de blir tilgjengelige.
Det er enda hyggeligere.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Godt at de endelig har fått opp øynene for racing og banekjøring. Kanskje de har fått med seg Toyota sin satsning?
Kult at de tar inn Club-modellen. Det blir stas.
Mangler bare at de tar inn noen Spec Miataer og sponser en racing-serie nå.
-90 Miata B-pack "Serenity"
Detailer og Kundeservice hos Bilpleiekongen, Båtpleiekongen og Exint.no
-Approved Meguiar's detailer
-Rupes Bigfoot System Specialist.
Jeg har brukt litt tid til å forklare Mazda Norge om økningen av MX5 på banekjøring og autoslalom i Norge.
I forbindelse med NSK sine banedager de siste to årene har MX5 vært den mest representerte bilen på samtlige banedager på Østlandet.
(I følge mine tellinger).
Det i seg selv sier ganske mye.
Mere en 3000 MX5 blir brukt til konkurransekjøring på verdensbasis.
Av konkurransebiler på bane er MX5 den bilen med flest deltagere i verden.
I USA og i Europa er MX5 den raskest voksende klasse for konkurransekjøring.
Jeg tror det siger inn i ledelsen hos Mazda etter hvert.
Tonen er i hvert fall en helt annen enn da jeg snakket med dem for noen år siden.
Dette viser at det er viktig å være en Klubb.
Det er bare når vi er organisert og koordinert at vi kan oppnå det vi begynner å se konturene av nå.
Dette går den riktige vegen
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Utrolig bra og viktig jobb du (og andre) gjør opp mot Mazda Norge. Stå på videre!
Message from outer space
-90 Miata B-pack "Serenity"
Detailer og Kundeservice hos Bilpleiekongen, Båtpleiekongen og Exint.no
-Approved Meguiar's detailer
-Rupes Bigfoot System Specialist.
I Sinsengarasjen har vi så smått begynt med vårpussen (mange biler som skal til pers).
Jeg startet med Beverly.
Beverly hadde blitt litt matt i lakken i motorrommet.
For å komme skikkelig til med polering så fant jeg ut at det var lurt å løfte ut motoren.
Nå er det god plass å boltre seg på, og lakken i motorrommet blir blank og fin.
Anbefales.
Etter Beverly, så er det seks andre som står for tur.
Jeg tror ikke jeg tar ut motoren på alle.
Fortsatt god Vår.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
svingnyter wrote:at man tar ut motoren for og lakkere,ja,men for å polere...........hmmmm
Ja gjør du ikke det du ?
Hvordan kommer du til når du skal rubbe og polere torpedoveggen bak motoren for eksempel?
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
svingnyter wrote:at man tar ut motoren for og lakkere,ja,men for å polere...........hmmmm
Ja gjør du ikke det du ?
Hvordan kommer du til når du skal rubbe og polere torpedoveggen bak motoren for eksempel?
Erik
Forbilledlig! Det er helt håpløst å komme til når motoren er i. Hvis man tar ut motoren en gang i året og gjør grundig rent og polerer blir det jo ikke rust, og skitten er jo lettere å få bort når den ikke har sittet der i årevis.
Så kan man jo benytte anledningen til å bytte oljefilter samtidig. Mye enklere å komme til når man har motoren ute.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae