Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kolbotn wrote:aha, da skjønner jeg:) hadde bare hørt om verdens minste v6er jeg;)
verdens minste er det ikke iallefall, har da hørt om 1.2 eller noe slikt.. det fine med mx-3 v6 er at den gromme motoren til mx-6 med over 200hk passer rett i, og dette er ikke så lett å se..
kodvaag wrote:Barstad var bilmekaniker, og han som kjøpte bilen av meg.
420.000 km? øøø... jeg trodde den var gått 200.000 miles ca?
edit:
Og jada, bilen var kvikk og fin i motoren.
Nærmet seg 230000, noe eg trodde var lite når eg ble lurt selv, min første miata, og tenkte ikke miles.. men bilen var da i grei stand den, fast og fin i foringer, osv.
Kolbotn wrote:aha, da skjønner jeg:) hadde bare hørt om verdens minste v6er jeg;)
verdens minste er det ikke iallefall, har da hørt om 1.2 eller noe slikt.. det fine med mx-3 v6 er at den gromme motoren til mx-6 med over 200hk passer rett i, og dette er ikke så lett å se..
Stemmer greit.
Men er vel minste serieproduserte V6 tror jeg.
V6 fra Mx-6 og Probe passer rett i (KLDE), de hadde 165hk, men man fikk også en japansk versjon med litt andre kammer etc.
Den hadde 197hk (KLZE).
Den var ca. 5cm bredere, og grei å se forskjell på fra 1.8 om man visste hva man skulle se etter
nope-mx5 wrote:Men er vel minste serieproduserte V6 tror jeg.
V6 fra Mx-6 og Probe passer rett i (KLDE), de hadde 165hk, men man fikk også en japansk versjon med litt andre kammer etc.
Den hadde 197hk (KLZE).
Den var ca. 5cm bredere, og grei å se forskjell på fra 1.8 om man visste hva man skulle se etter
Sporer litt av her nå.
Ja, MX-3erns 1,8 V6 var den minste (motorvolum-messig) serieproduserte V6eren. I hvert fall da den kom på tidlig 90-tall. Finnes en 2,0 V6 (~145 hk) i samme serie, som vi her på berget fikk i Xedos 6. Den 2-litern fantes også i en j-spec version på ca 160 gamp.
nope-mx5 wrote:Men er vel minste serieproduserte V6 tror jeg.
V6 fra Mx-6 og Probe passer rett i (KLDE), de hadde 165hk, men man fikk også en japansk versjon med litt andre kammer etc.
Den hadde 197hk (KLZE).
Den var ca. 5cm bredere, og grei å se forskjell på fra 1.8 om man visste hva man skulle se etter
Sporer litt av her nå.
Ja, MX-3erns 1,8 V6 var den minste (motorvolum-messig) serieproduserte V6eren. I hvert fall da den kom på tidlig 90-tall. Finnes en 2,0 V6 (~145 hk) i samme serie, som vi her på berget fikk i Xedos 6. Den 2-litern fantes også i en j-spec version på ca 160 gamp.
(Kjørte MX-6 fra 2000 til 2004.)
Litt mer offtopic
2.0l V6`n er kjent for å være besatt :p
den heter vel KFZE om jeg ikke husker feil.
Og alle som monterte den i Mx3, fikk ras og masse issues etterpå.
Han ene fikk bl.a motorbrann
Etter det, så turte ingen på forumet å velge den motoren, haha