Fin rød MSM med riktig fokus
Moderator: Styremedlemmer
Fin rød MSM med riktig fokus
Her er alt gjort riktig. FMII konvertering, masse track mods. 15x9 6UL.
Bilen gjør det bra i TimeAttack og kjører i MiataChallenge arrangert av 949racing.
VagaXT på www.mazda-speed.com forumet som eier den.
Bilen gjør det bra i TimeAttack og kjører i MiataChallenge arrangert av 949racing.
VagaXT på www.mazda-speed.com forumet som eier den.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
*hadde jeg bare hatt kronasjene*
kan jeg se spor av en mal her Arild?
kan jeg se spor av en mal her Arild?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Man får da på samme dekk på NA.Hauk wrote:NB svelger en del råere dekk enn hva NA gjør... ellers har jeg sikkert kommentert denne bilen 234 ganger, så det gidder jeg ikke mer.
De kjører jo med 9x15 6UL med 275/35-15, men da med valsing etc.
Største man får på uten jobb på NB, er så vidt jeg vet 225/45-15.
NB takler større dekk uten valsing, det stemmer, men man får det på uten å sage istykker ting på NA
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
hehe. pysete dissa USAianerne azz..
ftw!!
ftw!!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
R1R er mye bredere en Azenis RT-615 ja. (Og for ikke snakke om vesentlig bedre).
Mistenker at R1R kan funke enda bedre på våt bane/vei, en R88i, pga. mye mer mønster.
R888 er vel en del mykere Threadwear på 100 vs. R1R på 140
Hvordan disse funker iforhold til R888 vet jeg ikke, men hadde vært morro å sett litt sammenligninger.
For min bruk hadde det nok vært et fett om jeg kjørtte på R1R eller R888.
Jeg vurderte R1R, siden de kommer i 205/45-16.
Hadde funka fint på 8x16 Rota RB
Men jeg hadde jo allerede kjøpt felgene mine, og R1R er faktisk dyrere en R888 av dimmene jeg har sjekket.
Uansett et kult dekk
-n
Mistenker at R1R kan funke enda bedre på våt bane/vei, en R88i, pga. mye mer mønster.
R888 er vel en del mykere Threadwear på 100 vs. R1R på 140
Hvordan disse funker iforhold til R888 vet jeg ikke, men hadde vært morro å sett litt sammenligninger.
For min bruk hadde det nok vært et fett om jeg kjørtte på R1R eller R888.
Jeg vurderte R1R, siden de kommer i 205/45-16.
Hadde funka fint på 8x16 Rota RB
Men jeg hadde jo allerede kjøpt felgene mine, og R1R er faktisk dyrere en R888 av dimmene jeg har sjekket.
Uansett et kult dekk
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Det ser ut til at 225´ene på bildene fyller ut ganske bra her ja. Men vil det holde med kun rulling på 275? Ser ganske fullt ut på bildene.nope-mx5 wrote:Man får da på samme dekk på NA.Hauk wrote:NB svelger en del råere dekk enn hva NA gjør... ellers har jeg sikkert kommentert denne bilen 234 ganger, så det gidder jeg ikke mer.
De kjører jo med 9x15 6UL med 275/35-15, men da med valsing etc.
Største man får på uten jobb på NB, er så vidt jeg vet 225/45-15.
NB takler større dekk uten valsing, det stemmer, men man får det på uten å sage istykker ting på NA
-n
Nei, det må strekkes herfra til himmelen også.inglar wrote: Det ser ut til at 225´ene på bildene fyller ut ganske bra her ja. Men vil det holde med kun rulling på 275? Ser ganske fullt ut på bildene.
Og etter påpakk fra Harald , så er vel eneste måte å få de under original hjulbuene på å kappe og kile ut, og legge i metall der det mangler.
Men, er jo ikke aktuelt for så mange med de dekka her i Norge.
De er jo ikke akkurat trygge på norske veier
Og på bane, så bryr vel ikke så mange seg om, om de ikke er 100% under hjulbuene. (Med mindre reglementet på banen krever det da).
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll