The Ring Circus

Bilder og Video fra treff, medlemsmøter osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

The Ring Circus

Post by Rudolf »

Boring ??

When the Ring is closed due to an accident, you don't necessarily get bored ....

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

That's all folks ....
8)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Sevenord
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 614
Joined: 17 Apr 2008, 22:24
Location: Oslo
Status: Offline

Post by Sevenord »

Meget kult :) En dag skal noen timer bak GT4 og Forza2 gi avkastning. Kos deg :)
'86 Porsche 944 Targa
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
User avatar
midget77
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 01 Sep 2004, 02:00
Medlemsnummer: 517
Location: Fredrikstad
Contact:
Status: Offline

Post by midget77 »

Triumph Spitfire, har ikke den svingaksler? Da er vel ikke 'ringen det perfekte stedet??

Image
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Post by Harald »

den svarte og gule edo porschen passerte meg og arild et par ganger.. sjelden følt oss så parkert noen av oss tror jeg..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Steinar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1160
Joined: 23 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 560
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Steinar »

Som tidligere Triumph Spitfire eier kan jeg skrive under på at mk1,2 og mk3 utgavene av Spitfiren var ganske småskumle ved heftig svingkjøring.
En kraftig kregningsstabilisator ettermontert gjorde underverker.

Bildet viser en mk4 utgave.
Disse var veldig mye bedre.
Den tversmonterte bladfjæra på bakakselen var ikke skrudd fast i diff'en som på tidligere utgaver, men montert glidende over denne.
Ved svingkjøring betydde dette at det ytre bakhjulet drog i fjæra slik at det ubelastede bakhjulet ble dratt opp mot bilen. (Bra forklart?)
Resultat: Rimelige sikre og forutsigbare kjøreegenskaper.

Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

MMmmmmMMMmmmm... KTM! *sikle*
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

DrHolm wrote:MMmmmmMMMmmmm... KTM! *sikle*
Samme åssen bil det er bare det er mye carbon :lol:
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

helt riktig Kim! :D
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Post Reply