Effektmåling av bil med iPhone/iPod Touch
Moderator: Styremedlemmer
Effektmåling av bil med iPhone/iPod Touch
Hei.
Jeg kjørte en liten kjapp test i går på effektmåling med et program som heter Dynolicious for iPhone/iPod Touch.
iPhone har som kjent g-sensorer og det er liten grunn til å tro at de er mindre nøyaktige enn G-tech sine.
Testet med RatX-5'en på en regntung ettermiddag. ikke helt flatt og ben vei som forhåpentligvis forklarer at RatX-5'en har 83 hester på bakhjula.
Mye 1hjulsspøling i starten så 0-100 ble 10.79 sec
Jeg kunne tenke meg noen baseline runs med noen andre MX5er for å se om dette er noe man kan stole på. Man bør forvente 90 hester på bakhjulene med en 1.6 116 og ca 100 for en 1.8.
Så alle iPhone + MX eiere må hive seg ut i bilen sin og teste!
Alternativt kan vi teste med min telefon på neste treff i Sjø-fly-klubben.
Eneste viktige parameter er nøyaktig vekt på ekvipasje.
Hmm, kanskje vi skulle organisert en fattigmans "dyno-dag" ved gardermoen. Først på vekta for nøyaktige tall, så litt gassing på noen øde veier. Kan gjøres 100% lovlig også om vi dropper 0-100 testen og slipper på 80
Jeg kjørte en liten kjapp test i går på effektmåling med et program som heter Dynolicious for iPhone/iPod Touch.
iPhone har som kjent g-sensorer og det er liten grunn til å tro at de er mindre nøyaktige enn G-tech sine.
Testet med RatX-5'en på en regntung ettermiddag. ikke helt flatt og ben vei som forhåpentligvis forklarer at RatX-5'en har 83 hester på bakhjula.
Mye 1hjulsspøling i starten så 0-100 ble 10.79 sec
Jeg kunne tenke meg noen baseline runs med noen andre MX5er for å se om dette er noe man kan stole på. Man bør forvente 90 hester på bakhjulene med en 1.6 116 og ca 100 for en 1.8.
Så alle iPhone + MX eiere må hive seg ut i bilen sin og teste!
Alternativt kan vi teste med min telefon på neste treff i Sjø-fly-klubben.
Eneste viktige parameter er nøyaktig vekt på ekvipasje.
Hmm, kanskje vi skulle organisert en fattigmans "dyno-dag" ved gardermoen. Først på vekta for nøyaktige tall, så litt gassing på noen øde veier. Kan gjøres 100% lovlig også om vi dropper 0-100 testen og slipper på 80
- tness
- 6500 RPM
- Posts: 858
- Joined: 30 Sep 2003, 02:00
- Location: Alt for Rognan
- Contact:
- Status: Offline
Kanskje en skulle kjøpe seg Iphone. Artig program det der.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Hvis du vil ha tallene på bakhjula må du jo sette inn drivverkstap da!?! Eller så får du jo hester på svinghjulet?!?
Edit: leste på app'en at man skulle 0 for wheel hp...
Hvorfor fikk jeg 90hk med 25% tap og 78 med 0% tap?
Mats: både dynobox og dynolicious er program på iphone, du må ikke ha begge:)
Edit: leste på app'en at man skulle 0 for wheel hp...
Hvorfor fikk jeg 90hk med 25% tap og 78 med 0% tap?
Mats: både dynobox og dynolicious er program på iphone, du må ikke ha begge:)