Page 7 of 7

Posted: 13 Feb 2006, 17:06
by EspenAndre
Jeg vil... men vet ikke om jeg kan bruke kroner på det nå... :(

må ha ny soft-top først og fremst..

Posted: 13 Feb 2006, 19:31
by MagnusAntony
Dette regnestykket du har lagt fram er for bestilling av en eller to?

Posted: 13 Feb 2006, 19:41
by Stian
Prisene er pr.person når man shipper 2 bars i en pakke. Oppdaterte regnestykket litt - ser at dette ikke var helt klart...

Posted: 14 Feb 2006, 08:51
by AJF
Ettersom jeg i går kjøpte meg ny bil, må jeg nok trekke meg fra kjøp av veltebøyle, er du snill og stryker meg fra lista Stian.

Posted: 14 Feb 2006, 12:02
by Stian
Det går bra...

Grattis med ny bil! Håper du ikke må selge MX'en...

Posted: 09 Mar 2006, 20:37
by Axel_H
har dere bestilt ennå lurte på om det kanskje var mulig å slenge seg på
har tenkt på (M1) Hard Dog Sport Bar. Eller så vil jeg ha den i fra sverige men jeg er litt skeptisk til monteringen om det er mye jobb på den svenske eller er de like å montere? Den er jo kraftigere.... men er det noen som vet pris på den svenske? slipper jo moms osv så den blir vel billigere?

Posted: 10 Mar 2006, 12:43
by BaktusBror
Jeg blir også gjerne med, hvis det ikke er for seint: Ønsker en M2 Sport, 9S, Black Powdercoat til $285. Bor i Vestfold..

Posted: 10 Mar 2006, 15:07
by MagnusAntony
Det ble ikke så mye av gruppebestilling da det ble like billig å bare bestille 2 og 2. Derfor har jeg og arildh gått sammen, og tror det var noen fra bergen som gikk sammen om å bestille.

Posted: 05 Apr 2006, 22:10
by arildh
Da har som nevnt jeg og RotaryPower endelig fått et par HardDog veltebøyler i garasjen.

Regnestykket ble som følger:


2 stk Hard Core Double Diagonal + 1 Harness + Packaging charge : $ 1020 ~ 6681 NOK
+ MVA 1670 NOK
+ Frakt BAX Global 2317 NOK
+ Terminalgebyr Nord Cargo 338 NOK
+ Meldeseddelgebyr Nord Cargo 250 NOK
-----------------------------------------------------------------
SUM 11256 NOK


Frakt blir marginalt billigere hvis man bestiller en anne bøyle pga. vekt.
Hvis man ikke fortoller selv blir det 900 kroner ekstra for at Nord Cargo skal gjøre det.
Frakten er for 'Door to Airport'. For 'Door to Door' kommer det sikkert en tusing ekstra. Frakten var i utgangspunktet på $333 men det tilkom $63 for "Fuel og Security surcharge" underveis..
Terminalgebyr = gebyr for å lagre varene på tollager før henting
Meldegebyr = bullshitgebyr for å ringe meg og gi beskjed om at pakken kan hentes.
Som dere ser over ble det en del ekstra gebyrer som det er vanskelig å vite om på forhånd.

Regnestykket med eks. 2 stk. Hard Dog sport blir da:

2 x harddog sport $690 + Packaging charge $40: 4735
+ MVA 1184
+ Frakt 2317
+ Terminalgebyr 338
+ Meldeseddelgebyr 250
-----------------------------------------------------
SUM: 8824

Eller 4412 pr. pers.


I forhold til regnestykket fra Performance5 så sparer man 200 spenn men jeg mistenker det sniker seg inn noen morsomme gebyrer på den prisen også.
Hvis regnestykket til stian var for varen levert på døra så kan det lønne seg å bestille derfra faktisk.


Prosessen:

1. Jeg sendte diverse mailer til Hard Dog med spørsmål om produkter kjøp, SLI, BAX mm.
2. Vi kom så frem til en ordre som ble betalt via Paypal. Kundebehandler var Tom Beroth under hele prosessen.
3. Tom sendte mail tilbake om størrelse og vekt på pakken.
4. Jeg fyllte så ut SLI fra http://www.baxworld.com/ShippingTools/docs/sli.pdf
Commercial Innvoice er ikke nødvendig da Hard Dog lager en slik uansett.
SLI for dummies:
- SHIPPER/USPPI: Dette da info om firmaet som sender varen. All info finnes på www.harddog.com
- ULTIMATE CONSIGNEE: Dette er kjøper, dvs. informasjon om deg
- Punkt 4 krysser man av for DOOR-TO-AIRPORT
- Punkt 5 krysser man av for 'COLLECT (CONSIGNEE)' som i praksis betyr at man betaler NordCargo penger for frakt.
- Punkt 6 krysser man av for ATTACHED på COMMERCIAL INVOICE, PACKING LIST,CERTIFICATE OF ORIGIN
- Punkt 7 fyller man inn størrelse og vekt på varer. Beskrivelse er "Car parts". Value for customs er ikke nøye. Jeg prøvde meg med $400 i håp om at tollerne er blinde. Det er de ikke. Husk å fylle inn Country of Ultimate Destination: Norway.

5. Jeg ringte så BAX Global og fikk en quote på frakt ut i fra adresser, dimensjoner og annen info fra SLI. Skriv så ned Quote nummeret på SLI
6. Fax over SLI til Harddog (faxnummer 336-924-8293 og be de ringe BAX GLobal på 18002255229 for å avtale henting. Det kan være verdt å nevne at de må ha 5 kopier av SLI'en klar.
7. Når pakken blir hentet mailer Harddog over tracking nummer fra BAX som kan brukes på www.baxglobal.com
8. Etter en liten uke ringer Nord Cargo og sier at de gjerne vil tolle inn pakken for deg mot 1000 kroner og at det er j****g vanskelig å gjøre det selv. Bullshit...
Be de sende toll/frakt papirene på fax eller mail og ta det med til nærmeste tollkontor. Her står man i en liten kø og ender opp med å betale moms på verdien av varen og får et stempel.
9. Ta dette med tilbake til Nord Cargo med penger for frakt og varen kan levreres ut.

Slik var prosessen ved bestilling til Oslo/Gardemoen flyplass. Det er sikkert ganske likt til andre flyplasser i landet også.

Posted: 05 Apr 2006, 22:33
by EspenAndre
Merkelig at nor-cargo opererer med forskjellige priser...

etter vi bestilte 3 top'er ilag (som kom denne uken)
skulle nor-cargo ha:

terminalgebyr: 211,-
fortollingsgebyr: 431,- + mva = 538,75,-

sa ingenting om "meldeseddelgebyr"

dette var også "door to airport"

Posted: 05 Apr 2006, 22:55
by arildh
Hvordan fikk dere beskjed om at pakken hadde ankommet ?
Mulig det har noe med hvilken flyplass det gjelder da. Det er jo ikke unormalt at de pisker Oslo-folk litt ekstra hardt...

Posted: 19 Feb 2007, 19:18
by StianF
Noen som har planer om veltebøyle på vestlandet/sørlandet di neste 2 månedene?

Posted: 19 Feb 2007, 19:54
by EspenAndre
arildh wrote:Hvordan fikk dere beskjed om at pakken hadde ankommet ?
Mulig det har noe med hvilken flyplass det gjelder da. Det er jo ikke unormalt at de pisker Oslo-folk litt ekstra hardt...
Denne har gått meg hus forbi, litt sent men om spm var til meg så hadde vi jo sporingsnummer, og i tillegg ringte jeg til dem når det nærmet seg..