Det snør....

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Jeg vet godt hvordan det er i nord om vinteren... da jeg tilbragte min tid i militæret der :)

Når jeg klager på vinteren så er ikke det i forhold til noe annet, det er bare fortvilelsen over at det er vinter i det hele tatt... jeg kunne godt vært foruten!

Det som skjer i media er naturligvis noe dem lager til for å selge et produkt... folk flest er ikke så hjelpeløs som de skal ha det til!

Samtidig vil jeg påstå at det er ofte dårligst føre i sør... siden det ofte blir +grader for så å fryse på igjen, noe som gjør at veiene blir speilblank... mens der det er -grader stort sett hele tiden er og blir føret mye enklere... (er lettere å kjøre på asfalt med snø på, enn is med snø på...)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Tror det som skaper mest problemer på sørlandet er overdreven salting som igjen fører til ett heeelvetees føre!
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Jobba selv en vinter i honningsvåg, må si at eg heller ville hatt en slik vinter enn denne man har på vestlandet, er bare sørpe osv, der oppe var det forblåst og fine kjøreforhold. litt kaldt i tunellen eg jobbet i men det gikk nå,,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

glaibilenmin wrote:Tror det som skaper mest problemer på sørlandet er overdreven salting som igjen fører til ett heeelvetees føre!
ja.. det er ikke få ganger jeg har sett de med saltebilen i minusgrader og fint snøføre... virker som de liker bedre å salte enn å brøyte :(
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

EspenSort92 wrote:
glaibilenmin wrote:Tror det som skaper mest problemer på sørlandet er overdreven salting som igjen fører til ett heeelvetees føre!
ja.. det er ikke få ganger jeg har sett de med saltebilen i minusgrader og fint snøføre... virker som de liker bedre å salte enn å brøyte :(
er desverre blitt slik her oppe og i det siste, før så var salt noe som aldri kom på veiene, men siste året har de saltet så snart de får anledning til det.. :x :roll: skulle tro at de blir sponset av antirustfirmaer og billakkerere..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Apropos det, kjørte fra Trondheim til Stavanger i helga, og blir nok snart "skikkelig" medlem her nå. Men gjør dere noe spesielt for å få vekk salt osv. fra bil, eller snakker vi vanlig vask? Litt kaldt i været for det også foreløpig, men 1200km i snø og salt gjør sitt med bilen :P

Er en morsom bil på glatt føre også, men foretrekker da steder man vet det er glatt, ikke når bakenden plutselig glipper i en sving man gir gass og ikke ser det er glatt :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

EspenSort92 wrote:
glaibilenmin wrote:Tror det som skaper mest problemer på sørlandet er overdreven salting som igjen fører til ett heeelvetees føre!
ja.. det er ikke få ganger jeg har sett de med saltebilen i minusgrader og fint snøføre... virker som de liker bedre å salte enn å brøyte :(
dem bruker også varmtvann kombinert med veisalt ved minusgrader...
User avatar
Jeanet
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 182
Joined: 04 Aug 2005, 02:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Jeanet »

smart da :?
1992 Mx-5 Classic red, H&R senkesett, Hvite 15" OZ felger.
Post Reply