Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
S.F
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 279
Joined: 01 Jan 2009, 02:22
Location: Ålgård
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by S.F »

S.F wrote:Å ta på seg verv i en klubb, er noe som burde beudres.. man tar somregel på seg masse arbeid og får bare kjeft.
Det er ikke rart såpass mange klubber og idrettslag forsvinner. - for det er en helvetes jobb å ta ulønnet. :)

Synes klubben virker flott jeg, men dekker ikke alle mx5'eres intresser.. og jeg nekter å tro at medlemskontigenten har noe med problemet med snyltere å gjøre.

(synes det er rart at klubben ikke har valgt å stenge prosjekt forumene også. Det ville vært logisk for meg)
mmmmmm...
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by Tonny_B »

Jeg - for min del er VELDIG usikker på om jeg vil betale medlemskontigenten for 2012.
Grunnen til det, er at jeg synes ledelsen har litt "skylapper" for øynene. (Forstå meg rett)
Det har ved flere anledninger blitt ytret ønsker om ett eget underforum for tuning/trimming , men ingenting
er gjort med det ønsket. Det er også blitt ett mye dauere forum , etter visse underforum ble stengt for ikke medlemmer, noe jeg mener er ett skritt i feil retning (som jeg skrev i emneteksten. )

Mange av de som IKKE velger å melde seg inn av ulike årsaker , sitter med utrolig mye kunnskap om de emnene jeg kunne tenkt meg å vite mere om (Ikke 14" bbs og chromrinnger i dashen, men trimming og tuning) , men som ikke har anledning til å svare under teknisk, pga de ikke er medlem.
No er jeg i den heldige posisjonen at jeg er venn med noen av de på facern, så da stiller jeg heller de spørsmålene direkte til de, istedenfor å starte en tråd her inne.

Så hvorfor skal jeg da fortsatt være medlem? Bor mange timer unna noen lokallag, så møter / arrangemang blir vanskelig å delta på.
Rabatter høster jeg ikke noe av. (Prøvde å prate med Mazda her i byen for å høre om de var villig til å tilby en rabatt til medlemmer, men det var de ei )

Hadde forumet vært mere attraktivt (Med emner som lokker/tilfredstiller også de som liker å tune/trimme) samt ingen stengte forum , så får dere mine 200 bucks også i årene som kommer.
Ikke fordi 200.- er så mye, men litt prinsipp mtp at klubben for min del kun handler om dette forumet da jeg ikke har mulighet til å stille på møter / arrangemang utenom ferie.
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
paal
500 RPM
500 RPM
Posts: 64
Joined: 16 Dec 2011, 21:02
Medlemsnummer: 970
Location: Moss
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by paal »

Som nytt medlem er jeg enig med Vegard om forslag 3. Hva er vel 200,- i kontigent om en kan få tilgang til kjøp og salg og et godt forum med tips og hjelp fra andre medlemmer. Derfor jeg meldte meg inn for å være en del av de litt mer privilegerte.

Paal
Paal

Peugeot 308-2008
Mazda MX5 1990 -Little D
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Høna og egget .....

Hvis folk ikke blir medlem fordi de savner tiltak, så blir det jo ingen igjen til å gjennomføre tiltakene ...... :roll:
Eller regner man med at "de i styre" skal lage moroa for dem ?

Jeg skjønner ærlig talt ikke påstandene om at vi som sitter i styret ikke ar mottagelige for forslag ....
Vi har jo bedt om forslag utallige ganger.

Hvis man holder seg borte fra klubben fordi man synes det mangler et underforum på medlemssiden, så blir jo det helt patetisk.
Bixen ! Lag et Tuning/Trimming forum så fort du bare kan (så får vi et medlem til).

De som savner banedager på Våler-banen eller Rudsskogen må prøve å forstå at dette trengs det mye folk, mye penger og mye organisering for å få til.
Jeg har diskutert med Sportsvognklubben om å få til et samarbeid med dem, men enda ikke kommet i mål med det.
Hvis mange medlemmer ønsker det kan vi sikkert få til et samarbeid med andre klubber også.
Sist jeg skrev om det på forumet så var reaksjonen slik: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=9&t=12631

De siste årene har NCL arrangert autoslalom der en rekke folk med MX5 har deltatt.
Østlandsavdelingen har derfor ikke laget noe eget arrangement omkring dette.
Men det har vært skrevet masse om disse arrangementene på forumet med bilder og resultater.
Flere av de som sitter i styre og stell har deltatt på NCL sine arrangement på Gardermoen.
De måtte desverre gi seg i sommer på grunn av for dårlig oppslutning.

I andre deler av landet har lokalavdelinger arrangert Autoslalom med stort hell.

Hvis noen vil ta tak i dette i Oslo-området (Ørnbjørn ?) så skal han få all mulig backing fra oss i styret i Østlandsavdelingen.
Vi må diskutere litt om hvordan vi skal gjøre det i forhold til regelverket.
http://bilsport.no/uploads/arrangor_og_ ... b_2012.pdf

I steden for surmaga sutring, så ønsker vi oss gode forslag der folk også vil bidra med å gjennomføre dem.
Vi i styret er akkurat som dere andre, vi har MX5 som hobby, vil gjerne ha det hyggelig med hobbyen og kan bare bruke den fritida vi har til hobbyen vår.
Vi sitter IKKE på et styrerom som eneveldige herskere med masse penger og ubegrensede ressurser ..... :wink:
(det er Porsche-klubben det .....)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re:

Post by Ørnbjørn »

Rudolf wrote: De som savner banedager på Våler-banen eller Rudsskogen må prøve å forstå at dette trengs det mye folk, mye penger og mye organisering for å få til.
Jeg har diskutert med Sportsvognklubben om å få til et samarbeid med dem, men enda ikke kommet i mål med det.
Hvis mange medlemmer ønsker det kan vi sikkert få til et samarbeid med andre klubber også.
Sist jeg skrev om det på forumet så var reaksjonen slik: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=9&t=12631
Ser ut som bra reaksjoner det der, håper det lar seg gjennomføre.
Rudolf wrote: Hvis noen vil ta tak i dette i Oslo-området (Ørnbjørn ?) så skal han få all mulig backing fra oss i styret i Østlandsavdelingen.
Vi må diskutere litt om hvordan vi skal gjøre det i forhold til regelverket.
http://bilsport.no/uploads/arrangor_og_ ... b_2012.pdf
Køyre ein ikkje konkurranse (og det gjer vi jo ikkje) gjeld ikkje dei reglane.
Ikkje at det er ulovlig å ta tider av den grunn.
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Ørnbjørn wrote: Køyre ein ikkje konkurranse (og det gjer vi jo ikkje) gjeld ikkje dei reglane.
Ikkje at det er ulovlig å ta tider av den grunn.
Som jeg sier;
"Vi må diskutere litt om hvordan vi skal gjøre det i forhold til regelverket."
Hvis klubben står som arrangør, vel og merke...

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by Ørnbjørn »

Kven er vi? Forumet, eg og du, styret og meg, styret?
At klubben står som arrangør er fornuftig.
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Ørnbjørn wrote:Kven er vi? Forumet, eg og du, styret og meg, styret?
At klubben står som arrangør er fornuftig.
Med "vi" mener jeg de som skal arrangere.
(du (?) med hjelp fra folk i klubben og styret i Østlandsavdelingen ?)

Sikkert lurt og kontakte folk i NCL som har erfaring med dette.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
arntsen
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 26 Nov 2011, 11:15
Medlemsnummer: 0
Location: Sauda
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by arntsen »

Noen har en tendens til å bikke over til skyttergropa for kritikk, og så snart banekjøring nevnes så skriker alle etter en ressursperson. E d så j**** vanskeli å bare GJØRE det?? D blir nevnt å ta en banedag kor klubben står for noe/all kostnaden via lokallaget - e d mer sløsing enn et årsmøte med 12 oppmøtte medlemma? Ves de 12 på østlandet kan bestemme alt førr klubben, så kan de vel bruk nån tusen på en banedag for rekruttering osså??

Eg har lest mye her, og sarkasmen og negativitetn e sterkt representert i svar fra de som virker som tillitsvalgte/styremedlemma/ledere av lokallag.
(Eg ser bort fra 2re)
Fan ikke rart at folk vegre seg. :roll:

Eksempel:
Rudolf wrote:Hvis man holder seg borte fra klubben fordi man synes det mangler et underforum på medlemssiden, så blir jo det helt patetisk.
Bixen ! Lag et Tuning/Trimming forum så fort du bare kan (så får vi et medlem til).
2re wrote:Impulser er veldig velkommen her. Ju-huuu! Meld dere inn og arranger Dette blir bra!
Litt mer sånn hadde vært fint, d ekje vanskeli å se at nån sitt me et smil om munn når de e her, i motsetning te andre..
Fredrik
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by EspenAndre »

Er det så forbanna vanskelig å melde seg inn og gjøre en forskjell?

Prøv å registrere dere hos baatplassen.no og skrive noen innlegg.. man blir retta på med de minste ting.. automatisk..
andre steder koster det enda mer å bli medlem, men ingen klager, for det har jo vært sånn lenge...

Hvis alle de som vil det annerledes hadde meldt seg inn ville de kunne gjøre ting, og det er helt supert!

Jeg har arrangert banekjøring, og håper noen vil gjøre det i framtiden, men om det ikke blir gjort av noen, må jo de som har veldig lyst trå til selv!
Det var en slags autoslalom med tidtaking, forferdelig artig, men ikke når folk melder seg på uten å betale eller stille!

ALLE må få lov å komme med synspunkter, men det må være lov å stille litt krav til saklighet og høflighet et sted som skal passe for alle...

et eksempel er å finne en finn-annonse med en mx man ikke liker og legge link her til spott og spe for at alle skal slenge drit om den og kose seg..
har nok endel blemmer selv, men det må være lov å ønske seg at ting blir bedre, og det er en klar tendens at de som er medlem er mer høflig enn andre.

Det er helt normalt at man må være medlem for å ha stemmerett, og jeg håper alle som vil endre klubben melder seg inn og gjør det, om det er det beste!
Og det er jo nok at en person kommer på årsmøtet, med fullmakten til en liten gjeng, som mener noe bør endres...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by DrHolm »

Jaggu... her får man jo kjeft, samme hva en mener.

200,- for å i det hele tatt få myse i "ikke-relatert-til-noen-ting".
retningslinjer med "ja, jeg har lest reglene (som alle er enige om)-box", før man får diskutere et tema/starte en tråd.
Bredere syn på målgrupper i klubben.
"how to/diy" linker på forsiden, til snyltere (også intetanende snyltere...)
SS2/banekjøring med en vri som heter "alle bidrar, alle får" (Testa det på tidlig 2000-tallet, funka fjell, ingen klaging).
Tema-kveld er noe jeg fint kunne bidra på.

Dette er noen punkter jeg ville tatt opp på et valg.

Har vært med på å starte klubb, med forum, et par ganger. og det er absolutt ikke bare bare..
Kjernen i klubbene betalte nettleie, utstyr til SS2 og baneleie fra egen lomme.
Utallige Tolvtimers helgedager med et, etterhvert, tyngende økonomisk ansvar blei etter fem år, mer pes enn moro for meg.

Med en økonomisk sterkere klubb i ryggen, så kan man nyte de dagene mer som arrangør.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by EspenAndre »

Inne på endel bra ting der Dr :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by 2re »

Kremgutt: Rudolf og jeg sier i grunnen akkurat det samme. Bare bare brillene dine som er litt flekkete... :wink:
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
arntsen
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 26 Nov 2011, 11:15
Medlemsnummer: 0
Location: Sauda
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by arntsen »

Haha, jeg som jobba så hardt for å unngå dette.
What gave me away?

Anywho, sender deg en pm 2re, jeg har et par småting jeg må snakke med deg om.
Fredrik
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Dårlig framgang (Ett stoooort skritt i feil retning)

Post by DrHolm »

HAHAHAHA!!! ikke få meg til å le a! Hege sover her... :lol:
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Post Reply