Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kolbotn wrote:Liker skvettlappene godt, men jeg er ikke sååå fan av de elektriske speila, syntes de orginale er finere.
jallatralla wrote:
Likte de elektriske speilene...ikke solgt på skvettlappene.
Kjør debatt ......
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Kolbotn wrote:Liker skvettlappene godt, men jeg er ikke sååå fan av de elektriske speila, syntes de orginale er finere.
jallatralla wrote:
Likte de elektriske speilene...ikke solgt på skvettlappene.
Kjør debatt ......
Erik
Hehe, smaken er delt på midten ja...med fare for å høres ut som en langhåra HF-student:
Synes bilen har så fin form med de felgene, senken at den trenger ikke det "bruddet" skvettlappene gir...og det er egentlig det samme for speila...når du fikk bort den glippen i midten så ble det mer "helhet" i figuren. Det er jo typisk for hvitt at det kler en lang sammenhengende flate bedre enn mørkere toner...iallefall i min bok.
Til syvende og sist så er det jo det som gjør eier glad som gjelder...dessuten er jo skvettlapper ikke bare form heller...men funksjon også.
For å være helt ærlig (og det skal man vel?) Beverly fremstod som en henimot perfekt MX5/Miata, med det jeg vil kalle "clean look" - inntil skvettskjermene kom på og spolerte det hele! Skvettskjermer på en sportsbil? Beklager Erik, dette ble feil.
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
Hadde du lakket skvettlappene nederst slik at de ikke bryter med det sorte hadde det nokk sikkert blitt bra! Ser at det mange som sikkert tenker aldri i verden. men tror virkelig det kunne gjort seg. Prøv med sort EL teip?
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
Det jeg først og fremst ville gjort med denne hvite bilen er få lakkere kanalen hvit, lepper hvite osv.. ihvertfall når skvettlappene skal være det.. Har litt problemer med at skvettlappene bryter med den sorte kanalen (så sant ikke skvettlappene er sorte da..), bryter opp kanalen på en litt uryddig måte!
Enig med Hauk, ta bilder et annet sted enn ute på en gressplen også..
Når det gjelder speiler så har jo elektriske speiler vært det store en god stund, men jeg har nok byttet "leir" der i løpet av de siste åra, synes de manuelle ser slankere ut, mindre klumpete..
Litt vanskelig å bedømme dette uten å se bilen, da bilder ikke alltid viser "sannheten"..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Likte speilene men elektriske speil veier vel noe mer enn manuelle . Skvettlappene brøyt litt med sorte lister osv, men vet ikke om det hadde sett bra ut i svart. Syntes nå egentlig det så greit ut begge deler.
Jeg syntes det er greit med den svarte kanalen, tror kansje den hadde sett litt buktung ut, lakkert hvitt helt ned!?
Skulle gjerne hatt noen korte skvettlapper foran jeg ass.
mussa wrote:Det jeg først og fremst ville gjort med denne hvite bilen er få lakkere kanalen hvit, lepper hvite osv..
Kolbotn wrote:Jeg syntes det er greit med den svarte kanalen, tror kansje den hadde sett litt buktung ut, lakkert hvitt helt ned!?
Skulle gjerne hatt noen korte skvettlapper foran jeg ass.
MX-er som lakkeres helt ned blir buktunge ja.
De ser klumpete ut.
Burde nesten hatt en avstemning her .....
Jeg er i grunnen "litt" enig med de fleste argumenter her.
Ender nok med å beholde speilene (foreløpig).
Skvettlappene skrus jo også av/på på noen minutter, så det er lett å forandre på.
Det fine med skvettlappene er jo at de er så praktiske i forhold til søle og steinsprut.
Fint vi (jeg) har noe å tenke på.
Sånn går nu dagan .....
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
I dag var jeg så heldig at jeg fikk sett Beverly live. Bilen er uten tvil like pen (og gjennomført) som bildene viser. Og tusen takk til Erik for lånet av deksel og brosjyrer, nå blir nok min gamle traver også Eu-godkjent
-1998 BRG Mazda MX-5 NB 1.6 110 hk
x 1992 BRG Mazda MX-5 NA 1.6 116 hk.