Rudskogen
... er et greit sted å få testet ut ting.
Beverly debuterte i dag på Rudskogen og så ut til å trives bra blandt likesinnede
Tre MX5/Miata var det som kjørte på banen
Turen til Rudskogen ble endel av testen og Beverly funker svært så fint.
Veldig urolig på styringen, men det er ikke så rart for jeg har jo ikke gjort noen justering av hjulvinklene enda.
Bilen har synlig Toe-out
og Camber vinkelen ser jo litt heftig ut.
Beverly oppførte seg kontrollert og behersket på banen trass i motorkreftene.
Jeg snurra bare en gang ...
Fast i fisken, veldig responsvillig i styringa (selv med de rare hjulvinklene)
På langstrekka og i oppoverbakke, kunne jeg gjøre ting jeg aldri har gjort før
Etter ca 10 runder med kjøring (med uggla hengende som en klegg etter meg) så var det slutt.
Klutsjen fiksa ikke dette her
Siste runden sluret det så kraftig at jeg laget kø på banen.
Så da var det bare å kaste inn håndkleet å la de andre bilene få leke i fred
Vel vel, klutsjen på Beverly er av standard type og har gått 95 000 km, og en kompressor ville den ikke ha noe med å gjøre.
Så da er det bare å skaffe seg noe tøffere saker ....
AOB tegner og forteller .....
Så, selv om det ble litt for få runder er jeg svært fornøyd.
Både med det jeg fikk kjenne av undrestell og motorkraft, også det å få avslørt at jeg må ha en kraftigere klutsj.
Vi er tilbake så fort vi får "oppgradert"
Turen hjem gikk helt fint etter at klutsjen hadde fått kjølt seg ned litt.
Takk til Uggla for hyggelig kjørefølge og som passet på at Beverly med sjåfør kom vel hjem.
Erik