Page 3 of 4

Posted: 18 Feb 2009, 15:43
by HegeCecilie
Har nå fått prisliste og spesifikasjoner på NCFL - den starter nøyaktig der 1.8-liter'n med softtop gjør idag, faktisk 100 kr lavere hehe, 299 900 kr. ;) Skal du ha roadster coupe, koster det bare 15 lapper mer... Men skal du ha 2-litern, starter den nå på 395 400 kr (NC'n selges nå fra 359' og oppover), så det blir litt dyrere da kan man si.. Selv syns jeg ikke forskjellen på 1.8 og 2-litern var verdt 100 laken, men man kan jo bare velge Sportsutgave og 6trinnskasse til 2litern, så blir personlige preferanser og lommebøker det.. ;) Men man kan vel gjette seg til hvilken utgave som vil være mest aktuell for Norge i hvert fall.

Posted: 18 Feb 2009, 15:47
by indahla
Hm... valgets kvaler..

Kjøpe nye NCFL og spise grøt hver dag - fortsette med NB og spise biff...

Posted: 18 Feb 2009, 16:53
by mojo-91
Fronten til NCFL er helt på jordet, spør du meg.
Den passer kanskje bedre inn med de andre mazdamodellene med denne nye brautende fronten, men det ser pokker ikke ut som en MX-5 !! :evil:

PRØV IGJEN!

Peugeot er forøvrig helt ute på viddene de og....

Posted: 18 Feb 2009, 17:15
by DrHolm
sett den i virkeligheten altså? :P
..gir den en sjanse til jeg får sett den jeg..

Posted: 18 Feb 2009, 17:17
by Pelle
indahla wrote:Hm... valgets kvaler..

Kjøpe nye NCFL og spise grøt hver dag - fortsette med NB og spise biff...
My godt å si om grøt. :P

Posted: 18 Feb 2009, 18:00
by Miatapowers
indahla wrote:Hm... valgets kvaler..

Kjøpe nye NCFL og spise grøt hver dag - fortsette med NB og spise biff...
Biffen er meget rimelig i sverige, nesten som grøt i norge, :roll: eg har slengt inn 3 viking lotto idag, slår det min vei i kveld, så skal eg ha en ncfl og gir vekk ene av mine na til egnet medlem av klubben,, :lol:

Posted: 18 Feb 2009, 18:37
by arildh
Jeg har tro på vinnerlykken din Stian, kommer og henter valgfribil ASAP.

Posted: 18 Feb 2009, 18:44
by Vegard
arildh wrote:Jeg har tro på vinnerlykken din Stian, kommer og henter valgfribil ASAP.
Men du er vel ikke egnet Arild? Du gikk jo fra NA til NB. Må nok være en som har tunga rett i munn (kjører NA) :lol:

Posted: 18 Feb 2009, 19:35
by arildh
Hey man. Jeg er ikke ukjent med NA kjøring. ( JDM Barn Doooor Style til og med)
Image

Posted: 19 Feb 2009, 10:02
by mojo-91
DrHolm wrote:sett den i virkeligheten altså? :P
..gir den en sjanse til jeg får sett den jeg..
Jeg sier ikke at den er stygg, for all del. Jeg mener bare at den ser ikke ut som en mx5 i den grad NC, gjør (fronten altså).
Jeg synes den ser for vulgær ut til å være en mx-5.

Men jeg skal holde kjeft til jeg ser den live :wink:

Posted: 19 Feb 2009, 10:49
by HegeCecilie
På bilder syns jeg NC og NCFL ser litt klumpete og ner 'maskulin' ut enn NB og NBFL, men live i "normalt perspektiv" blir den lissom fortsatt en lav og liten sportsbil, fronten har et mer sinna og tøft look enn NC'n også. :)

Jeg var så uheldig at da jeg kom frem til italia oppdaget jeg at kameralinsa hadde fått et støt underveis (drassa bare med mitt eget Ixus kompaktkamera) - jeg fikk tatt bilde med det, men ikke sett det på forhånd på skjermen da den var svart, dvs litt klønete. Men her er i hvert fall de få jeg fikk tatt..

Parkert på rekke og rad foran hotellet som Mazda hadde kapret for helga:
Image

Nye fronten.. og sjekk skiltene :D Alle pressebilene hadde MX 5 i registreringsnummeret
Image

endrede lykter foran og bak
Image
Image

Prøvekjøringen foregikk langs smale fjellveier på Amalfikysten
Image
Image

Var rundt 10 grader og sol, så fikk kjørt uten tak en hel dag, god avveksling fra kontoret og snøkaoset i Oslo :D

Posted: 19 Feb 2009, 11:06
by Sevenord
Åh dette så digg ut! Liker den virkelig! Synd 2.0l var hinsides dyr kontra 1.8l :(

Heldig du som fikk være med på testkjøring! Hvordan fikk du til det? ^^

Posted: 19 Feb 2009, 11:18
by HegeCecilie
Sevenord wrote:Åh dette så digg ut! Liker den virkelig! Synd 2.0l var hinsides dyr kontra 1.8l :(

Heldig du som fikk være med på testkjøring! Hvordan fikk du til det? ^^
Hehe ja men 1.8-litern funker jo fett den :) Spørs om det ikke blir en sånn en på meg om par år ass... Men jeg vil ha en MSM og... hmm kan visst ikke få meg unger og sånt på ti år ++ i hvert fall hehe.. :P

Jeg jobber i forlaget bak bl.a. bladet Bil (en uke til før jeg bytter jobb :)), er til daglig ansvarlig for abonnement og kundesenter så ikke så bilrelatert stilling som jeg gjerne ville hatt. Meeeen redaksjonen vet jeg er en liten bildust så har vært med på prøvekjøringer og tester ved div anledninger, og de vet jeg er spes entusiastisk når det gjelder MX-5, så de var snille og spurte om jeg ville ta presseturen redaktøren ble invitert til, og da var jeg jo ikke vanskelig å be hihi. Jeg har fått skrevet artikkel om NCFL sjøl også i marsutgaven av bladet, moro det ja. :)

Posted: 19 Feb 2009, 11:54
by biXen
NCFL er meget fin, tipper den blir enda finere når jeg ser den i levende live ja. Om man blir rik så er det jo en fin 2. bil med en liten presse på :P

Posted: 19 Feb 2009, 21:54
by Sevenord
Celia* wrote:Hehe ja men 1.8-litern funker jo fett den :) Spørs om det ikke blir en sånn en på meg om par år ass... Men jeg vil ha en MSM og... hmm kan visst ikke få meg unger og sånt på ti år ++ i hvert fall hehe.. :P

Jeg jobber i forlaget bak bl.a. bladet Bil (en uke til før jeg bytter jobb :)), er til daglig ansvarlig for abonnement og kundesenter så ikke så bilrelatert stilling som jeg gjerne ville hatt. Meeeen redaksjonen vet jeg er en liten bildust så har vært med på prøvekjøringer og tester ved div anledninger, og de vet jeg er spes entusiastisk når det gjelder MX-5, så de var snille og spurte om jeg ville ta presseturen redaktøren ble invitert til, og da var jeg jo ikke vanskelig å be hihi. Jeg har fått skrevet artikkel om NCFL sjøl også i marsutgaven av bladet, moro det ja. :)
Noen som har det! :) Må vel kjøpe dette bladet i mars da ;)