Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kremgutt wrote:Det vi heller kan fokusere på her er at folk som HAR rollbar sier hvilke dem har, og om de ble godkjent.
Jeg var på biltilsynet etter at jeg monterte en Harddog Ace rollbar og fikk godkjent Eibach-fjærene. Dette var på Jessheim i oktober 2007. Rollbaren ble ikke nevnt med et ord!
Acen er vel den av Harddog rollbarene som står lengst bak og gjør minst ut av seg. Ingen sjanse for at noen kroppsdeler skal berøre den - i motsetning til en del av de andre HD rollbarene. Men siden den er lengre bak - og fortsatt skal gå klar under hardtoppen - så er den også lavere, og dermed mindre "effektiv" under en velt.
Når du skal argumentere for, kan du jo ta med at flere nyere cab'er har dette montert fra fabrikken.
Og du får nok krav om å polstre hvis du får det godkjent.
I forhold til dempere og fjører så høres jo h&r + en ålreit demper bra ut, ta med kortere bumpstops i pakka også. Erik har skrivd endel om det i LE tråden hans.
Indeed, ikke undervurder verdien av bumpstops.
Den kan være så stiv eller myk som den vil, med stock bumpstops er det et mareritt å kjøre med. Tro meg, jeg gjør det nå..
Stock er innbakt i sleeven rundt dempern, så det er lett å se om du har det.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
MxMats wrote:Er det noen som har fått problemer med å godkjenne bil med rollbar?
Det har jeg! Var på Eu i dag og de pirket på Hard dog baren og senkinga (FM)
SÅ det jeg lurer på er: Har noen erfaring med statens vegvesen og rollbar? Og om noen kan anbefale noen gode (godkjente) fjærer? Kjører ganske aktivt vil jeg påstå, og liker svinger
Jeg vet at dere som kjører FM er superhappy og vil anbefale disse, men de gikk ikke igjennom hos meg...
Jeg har hard dog bøyler, og har aldri hatt noen problemer med dette på eu-kontroll, eneste kommentaren var at de tok seg j... godt ut på bilen.
kanskje du skal ta kontrollen en annen plass?
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod
Der du tipset meg om siemens.. Som for øvrig er samme sted som jeg og familien har brukt flere ganger før.. Hadde inntrykk av at de ikke var så firkanta men...
sier du det.... veldig rart... jeg skal dit med min jeg også snart... vet om flere som har vært der med senket bil å ikke fått anmerking (det var en mx5)
Når fjærene er brukket så sier da dem ifra,, og når det gjelder rollbar, skru den ut og ferdig med det, inn med den etterpå, godkjenn en annen plass, er mangen eu godkjennere så har fått påpakk for å sluntre unna med senkesett osv, så det er mye strengere,.
Står på lappen, Forevises hos Statens vegvesen: Senkesett, veltebøyle og bremseslanger. Og uansett må jeg ha nye fjærer da en har brudd i seg, og da kjøper jeg noe godkjent som jeg får i vognkortet så jeg slipper mer tull på eu i fremtiden
Nå har jeg vridd hodet mitt greit med alt dette eu tullet, rollbar og bremseslanger er greit; får jeg ikke godkjent det så skrur jeg det av og så på igjen etter kontroll.
Når det gjelder understell har jeg nesten bestemt meg for H&R fjærer med Tokico illumina dempere (hvis ingen har andre forslag?)
Men så begynner folk og prate om bumpstops og toppfester, og jeg roter meg bort i en verden jeg ikke kan en døyt om!
Hehe, har sett på FM og FCM og Flyin miata er jo greit, en type bumpstops og jeg trenger en i hvert hjørne. Men FCM er det verre med, masse størrelser og greier. Og må jeg ha nye toppfester? Hvis noen ville vært så snille og forklart meg dette så setter jeg veldig pris på det
Ble mange spørsmål her nå, men håper det ble forståelig.
Hvis det er en trøst så var jeg like overrasket selv.
Jeg har tidligere skrudd på Volvo 240-planet når det kommer til slikt somm dette, så jeg trodde det var bare å kappe fjørene så var alt fett.
Nå sitter jeg med 40mm senking med stock bumpstops og rir på dem halvparten av tiden, så nå har jeg lært noe nytt
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro