Page 3 of 4

Posted: 08 Aug 2009, 23:57
by Lundinho
Å ja. Var sikker på at det var kun to slot's for brytere, men husker vel feil da. Da er det mer som tyder på at det er samme bil.

Men han må jo uansett skrive under på kontrakten og oppgi begge riktig km.stand og tidligere større skader.

Jeg er villig til å kjøpe om det skulle være samme bil og at han bommet på km/miles. Men ikke til samme pris selvsagt.

Om det stemmer det Kjakan sier, så er jo ikke bilen "kraftig" skadet men rullet over ende på en skogtur eller noe lignende. Ser ingen tegn til rust på de bildene. Og ha rullet på taket og rundt gir vel ikke all verdens med indre skader?

Posted: 09 Aug 2009, 02:48
by EspenAndre
Ikke noe i veien for å kjøpe en bil som har vært skadet,
så lenge den er fikset skikkelig!

Vil påstå det er bedre med en bil som er fikset orntlig,
enn en bil som er aldri skadet, men behandlet dårlig...

Har selv hatt en bil som ble skadet og fikset,
men det gjelder å føle seg trygg, og evt. sjekke med en NAF-kontroll eller lign..

Posted: 09 Aug 2009, 09:52
by nope-mx5
Problemet er at man ikke vet hvordan eventuelle skader utover plateskader er fikset.

Jeg hadde vært skeptisk til å kjøpe en bil som har rulla...
Men det er nå meg.

-n

Posted: 09 Aug 2009, 14:49
by PKD
nope-mx5 wrote: Jeg hadde vært skeptisk til å kjøpe en bil som har rulla...
Men det er nå meg.

-n
Dersom selgeren hadde vært så seriøs at han var ærlig om det og dokumenterte både skader og reperasjon, kunne jeg ha kjøpt den dersom reperasjonen var riktig utført og prisen var rett.
Men som i dette tilfelle der han selger bilen uten å opplyse om det så hadde han fått bilen i retur, å selge bil på denne måten blir for useriøst for min del.

Posted: 10 Aug 2009, 22:23
by Lundinho
Vel da var det over for meg. Ble ikke noe kjøp. Ringte til han til morgnen i dag og spurte om miles/km- feil og om dette var den samme bilen som var totalskadet. "Jaja, miles. Men det er nesten ingen forskjell. Bare 20 000 forkjell". (Tydligvis ikke så god i regning). At det var den bilen som var skadet svarte han "nei nei, bare en liten skade bak", på en lite overbevisende måte.

Etter denne nye informasjonen så tilbudte jeg 10 000,- mindre enn det var vi var blitt enige om. Å trekke fra 10 000,- for en bil som var gått 50 000km mer og hadde etter all sansynlighet vært totalskadet burde vel være fair?

Men (selvsagt) godtok han ikke det. Han hadde en annen som ville by rundt 50 000,-. Så han la på telefonen, sånn uten videre...

Det værste er at om han bare hadde vært ærlig i begynelsen så hadde jeg nok kjøpt bilen, for det ville jo fortsatt være en god pris.

Så da ble det ikke en mx 5 på meg i denne omgang. Kanskje en annen gang. :wink:

Kommer ikke til å være her noe mer på forumet om det ikke blir en annen mx 5. Jeg skal stikke innom når jeg har fått kjøpt en bil. Om det ikke blir en mx 5 så vil jeg gjerne slette brukeren (innleggene på gjerne bli igjen).

Hade bra så lenge folkens! :)

Posted: 10 Aug 2009, 22:36
by mussa
Ikke gi opp, støtt å stadig fine miata/mx5`r til salgs!!

Posted: 10 Aug 2009, 23:50
by LoKi
Er mange fisk i sjøen, så er lite å bekymre seg for.
Hver gang du kjøper en, vil du finne en som er mer strøken til salgs uka etter :)

Posted: 11 Aug 2009, 21:13
by Cyclopes
Bør man ikke rapportere slike annonser til finn.no?

Det er jo ikke bra at andre uvitende kan ende opp med denne bilen...

Posted: 11 Aug 2009, 21:43
by biXen
Er aldri noen god ide å kjøpe en bil i lav ende av skalaen når det gjelder penger og tilstand, hvis det er kun pga. pengene du gjør det. Har en tendens til å bli dyrere enn man tror uansett.

Posted: 11 Aug 2009, 22:32
by Kjakan
Er jo ikke ulovlig det han gjør. Er folk som har dette som levebrød - kjøpe dynger og pusse dem opp fort og gæli og selge med gevinst. Dette er risikoen man tar ved å kjøpe bruktbil, så derfor får heller kjøper være nøye og sjekke bakgrunnen til de bilene som er interessante.
Selv hadde jeg ikke ringt på denne hvis jeg hadde vært på jakt, da bilen oser gevinst-salg. Folk som har eid bilen i bare noen få uker burde man ikke kjøpe av, er nesten alltid ugler i stekeosen.

Posted: 12 Aug 2009, 11:55
by Fred
er det noen som VET at det er samme bil som har rulla`? Mulig jeg ikke har lest posten godt nok. Men mange tråder hvor folk er overbevist om ett heller annet. F.eks den hvor bilen ble solgt i dama sitt navn og alle var skeptisk til at forrige eier hadde solgt den og nå solgte en dame den videre med en gang.

Dersom dere/vi VET den er rulla er det jo litt kjipt at han svarer at den har fått en trøkk bak. Men om vi driver og TROR og LURER.. så blir dette fort en kjerringklubb hvor vi skravler om ting vi ikke helt vet.

:lol:

Posted: 12 Aug 2009, 12:14
by Terondo
Uten å ha rammenummer på begge bilene vet vi jo ikke for sikkert, men det er som noen har vært inne på for mye tilfeldigheter som matcher til at det ikke bør sjekkes skikkelig opp i, i alle fall.

Samme modell
KM stand matcher
Samme veltebøyle bak
Samme klistremerke i vinduet
Samme utstyrsnivå
Tilsynelatende samme CD-spiller

Jeg synes fortsatt at det kan være et greit kjøp, om det er samme bil. Bare litt unødvendig av selger å ikke opplyse om slikt, dersom det er samme bil.

Og vist eier av denne, bare har hatt den en kort periode. Er vel også det en indikasjon på at det kan være snakk om et oppussingsobjekt.

Problemet med karosseriskader er at det ofte blir tatt endel snarveier for å få det bra igjen. Og det vet man ikke før man evt. pusser bort lakk og slikt. Dumt om man får alvorlige følgefeil på grunn av slett arbeid.

Posted: 12 Aug 2009, 21:29
by Kjakan
Begge bilene er også BP-registrert.

Posted: 12 Aug 2009, 22:38
by tor340
Hvorfor er dette et godt kjøp? Ikke er den billig eller strøken.

Posted: 12 Aug 2009, 23:12
by anton.g
Bare siste 12 mnd. har jeg handlet 6 kondemnerte biler, bygd opp og solgt.
På samtlige har jeg opplyst om tidligere skader.
Bruker alltid NAF sin standard-kontrakt og opplyser om alt.

Prisene på bilene ligger under listepris/markedspris.
Oppgir to priser, en med garanti, og en uten.

Tjener heller noen kroner mindre pr. bil, og sover godt om natta.

anser