Page 17 of 24

Re: mojo-91

Posted: 02 Sep 2013, 20:41
by mojo-91
Da har jeg montert alt og tatt bilen ut på en prøvetur. Problemet er uten tvil løst, men jeg var med det første litt skuffet over responsiviteten i motoren.
Tok en tur oppover Maridalen og dro godt opp i turtall. Tror du ikke motoren begynte å vekkes til live ! :D
Var nok mye koks som måtte forbrennes. Nå er ihvertfall bilen sitt gamle "jeg" igjen.
Da er det bare å få montert RB-grenrøret mitt og begynne shoppe etter en litt stillere bakpotte. Hadde helt glemt hvor mye støy den potta lager :|
Tror jeg skal skaffe en dual Racing Beat....

Re: mojo-91

Posted: 02 Sep 2013, 21:55
by Ørnbjørn
Image

Re: mojo-91

Posted: 05 Sep 2013, 19:39
by mojo-91
Oppdaget at jeg hadde timet motoren med A/C knappen inne og varmeapparatet på 1 ......litt pinlig :oops:
Måtte time på nytt, og tok i samme slengen og spylte det kølsvarte JR-cai luftfilteret mitt gjennomvått med forgasserrens.
Det bare rant svart væske i evigheter. Kan ikke ha vært sunt å pustet gjennom all den dritten der, stakkars motor.
Fant ut at filteret til JR-cai er rødt, og ikke svart. Det hadde jeg helt glemt :lol:

Nå går bilen ihvertfall som ei klinkekule!
Eksosen bråker mindre og....merkelig....hm....

Re: mojo-91

Posted: 05 Sep 2013, 19:46
by glaibilenmin
Håpe du meina tenningsjusteringa på casen no?
Mitt jr cai filter er gult;)

Re: mojo-91

Posted: 05 Sep 2013, 20:52
by mojo-91
glaibilenmin wrote:Håpe du meina tenningsjusteringa på casen no?
Mitt jr cai filter er gult;)
Ja da. Timing justeres med CAS´en og timing-lampe :wink:
Det var bare at jeg hadde glemt å skru av airconditionen. Den drar jo noen hester, så da blir timingen ikke helt riktig.
Alt som trekker strøm skal skrues av når motoren times.

Re: mojo-91

Posted: 12 Sep 2013, 19:00
by mojo-91
Racing Beat Header

Da har jeg endelig somlet meg til å få montert grenrøret fra Racing Beat. Har ikke de rette fasilitetene i "verkstedet" mitt, så det ble til at
jeg fikk det gjort hos Auto 85 på Torshov. Det skal jeg ikke gjøre igjen. Ikke at de ikke gjorde en god jobb, var måteholdent hyggelige og slikt,
men de tar 1400,- timen ! :shock: Jeg er sjokkert. Virket ikke som de hadde for mye å gjøre. Tipper det har en sammenheng med prisene de fører.
Uansett...grenrøret er på plass med all sin glans. Har foreløpig kun kjørt hjem til Grunerløkka, men av det lille jeg har kjørt, må jeg si responsen virker svært lovende.
Lyden har og blitt litt grovere, sportsbilaktig. Men jeg ser nå at jeg må bli kvitt bakpotta. Det blir for mye romling, så det går en bestilling til Good-Win om å shippe over et
Racingbeat Dual-tip :twisted:

Image
Image
Image

Re: mojo-91

Posted: 12 Sep 2013, 19:43
by Stalfa
Good-win har visst sluttet å eksportere.
Burdet fungere å bruke Jetcarrier.

Re: mojo-91

Posted: 13 Sep 2013, 12:17
by Oddis

Re: mojo-91

Posted: 13 Sep 2013, 13:19
by Stalfa
Nesten 1k nok dyrere enn i fra Good-win. Ikke sikker på det er så mye dyrere med frakt i fra usa vs uk.

Re: mojo-91

Posted: 23 Sep 2013, 15:21
by mojo-91
Stalfa wrote:
Nesten 1k nok dyrere enn i fra Good-win. Ikke sikker på det er så mye dyrere med frakt i fra usa vs uk.
Som tidligere kunde hos Good-Win- Racing, fikk jeg likevel lov å bestille varer fra dem ved at de sendte meg en Paypal Request. Likevel ble varen sendt fra Racingbeat Europe.Men prisen var fra Racingbeat US :D

Re: mojo-91

Posted: 24 Sep 2013, 12:02
by Oddis
Sender deg en PM når det blir tid for headerbytte på min ;)

Re: mojo-91

Posted: 01 Oct 2013, 19:31
by mojo-91
Racing Beat end links

Det har vært mye "knirk",knas,skraaap når jeg har kjørt i humper i høy fart (60km/t +) den siste tiden.
Kun på høyre side, dog. Fant fort ut at det var den ene foringen til stabstaget foran som var sliten, så metall gnisset mot metall.
Jeg har et stabstag fra Flyin Miata som har to monteringshull. Det står nå montert på det minst stive nivået.
På sikt har jeg planer om å skifte dempere og fjører til noe vassere. I den forbindelse kan det bli aktuelt å få bruk for det stivere nivået på stabstaget.
Derfor har jeg valgt å oppgradere med justerbare endeledd fra Racing Beat. :D


Image
Image

Re: mojo-91

Posted: 01 Oct 2013, 19:32
by mojo-91
Og så kom det noe snadder i posten i dag :D :D :D

Image

Re: mojo-91

Posted: 03 Oct 2013, 15:49
by Miatapowers
Hva er egentlig fordelen med justerbare slike stag ? eg kjører uten stag nå, i vente på lønn så eg for fikset disse stagene, men ble litt usikker på eg skulle hatt justerbare eg og.. :D Men litt billigere å bare kjøpe polynesiske foringer..

Re: mojo-91

Posted: 03 Oct 2013, 16:04
by MX-Jon
Miatapowers wrote:Hva er egentlig fordelen med justerbare slike stag ? eg kjører uten stag nå, i vente på lønn så eg for fikset disse stagene, men ble litt usikker på eg skulle hatt justerbare eg og.. :D Men litt billigere å bare kjøpe polynesiske foringer..
Det er iallefall nødvendig hvis du skal drive med hjørnevekting av bilen. Da kan du justere disse for å få lik last på de to diagonalene. HF+VB og HB+VF.
Hvis du ikke går så nøye til verks justerer du vel bare slik at det ikke er noe belastning på krengningsstagene når bilen står i ro.
(tror jeg....)
Men hvor mye det betyr i forhold til faste stag kan kanskje noen andre svare på? Men det ser jo kult ut da :)