Page 129 of 152

Posted: 24 May 2014, 01:09
by Rudolf
Banekjøring Rudskogen 23. mai.

Denne fredags ettermiddagen startet med skybrudd og dermed ganske våte forhold for gateslicks på Rudskogen.
Men det er jo slike forhold man lærer mest av, og jeg har etter hvert begynt å like å kjøre på vått.

Etter en pause (med ganske mye juging), så hadde det tørket opp en del.
Noe forbauset konstaterte jeg at jeg raskt fikk rundetider som tangerte persen min fra i fjor :shock:
Enten lærer man mye av kjøring på vått, ellers så er Rudolf i veldig godt slag, eller så begynner sjåføren å få litt drag på dette her.
Jeg tipper det er en passe dose av alle tre faktorer.

Etter over 30 runder, måtte jeg gi meg av naturlige grunner.
Jeg hadde ikke mer sprit (E85) på tanken :roll:
Så Rudolf er tørst under slike forhold.

Som vanlig må jeg bare konstatere at Rudolf funker helt fjell !
Ingen problemer med noe som helst.
Jeg er spesielt imponert over bremsene, standard 1.8 bremser med greenstuff klosser (montert for to år siden) og slissa skiver.
Mange "tøffe" biler/sjåfører bremser mye tidligere en jeg etter rettstrekkene.
Mine bremser tar skikkelig og er veldig forutsigbare.

Rudolf i aftensolen etter en god økt på banen, med neste tom tank.....

Image

Erik
(fornøyd Ræserbileier)

Re:

Posted: 24 May 2014, 09:29
by Stalfa
Rudolf wrote: Noe forbauset konstaterte jeg at jeg raskt fikk rundetider som tangerte persen min fra i fjor :shock:
Fremgang er morsomt.
Hva bruker du for å holde rede på rundetidene?

Re: Re:

Posted: 24 May 2014, 12:14
by Fabiz
Stalfa wrote:
Rudolf wrote: Noe forbauset konstaterte jeg at jeg raskt fikk rundetider som tangerte persen min fra i fjor :shock:
Fremgang er morsomt.
Hva bruker du for å holde rede på rundetidene?
Sannsynligvis en slik:
Image

I en eller annen utformelse. Det kalles en transponder, og blir brukt i det meste av motorsport i Norge.
Har tilsvarende i 944'en.
Rudolf wrote: Denne fredags ettermiddagen startet med skybrudd og dermed ganske våte forhold for gateslicks på Rudskogen.
Men det er jo slike forhold man lærer mest av, og jeg har etter hvert begynt å like å kjøre på vått.
Så dette blir posituren til Rudolf i sommer? :lol:
Image

Banekjøring er morsomt, Erik. Hvilken effekt kjørte du på i går med E85?

Fabian

Re: Re:

Posted: 25 May 2014, 02:10
by Rudolf
Stalfa wrote:
Fremgang er morsomt.
Hva bruker du for å holde rede på rundetidene?
Jeg bruker den etter hvert "standardiserte" appen Harry's LapTimer:
http://www.gps-laptimer.de/Home.html

Alle baner i Norge "av betydning" ligger inne i appen.

Image

Anbefales !
Fabiz wrote:
Banekjøring er morsomt, Erik. Hvilken effekt kjørte du på i går med E85?

Fabian
Jeg har ikke dynotestet Rudolf med det oppsettet av kompressor-drev som jeg har nå.
Men hvis jeg beregner utfra forrige oppsett som jeg målte (lavere drevet), så har jeg mellom 180-190 Hk.

Nå er det i grunnen bare sjåføren det står på for å få akseptable rundetider :roll:
(...og hva er så akseptabelt ??)

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 25 May 2014, 15:51
by Fabiz
1.47 vet jeg det er kjørt med Scirocco med 200hk, DSG, 17" Semi Slicks og EBC Redstuff på originale skiver. Denne bilen hadde også originalt understell.

Noe tilsvarende det samme er vel "akseptabelt" med en NA med effekten du oppgir. Greit nok, Sciroccoen har fordelen av DSG, men MX5 har jo vektfordelen.

Fabian

Re:

Posted: 25 May 2014, 18:40
by nope-mx5
Rudolf wrote: :)
Volvo P1800s Coupe 1964 eller 65 (med bukkehorn) hvit med rødt interiør.
Det sparer jeg til........

Hvis det dukker opp en, så er det bare å si fra :D
Erik
En slik mao? :)

http://www.blocket.se/helsingborg/Volvo ... ?ca=15&w=3
Image

-n

Posted: 25 May 2014, 22:26
by Rudolf
Fabiz wrote:1.47 vet jeg det er kjørt med Scirocco med 200hk, DSG, 17" Semi Slicks og EBC Redstuff på originale skiver. Denne bilen hadde også originalt understell.

Noe tilsvarende det samme er vel "akseptabelt" med en NA med effekten du oppgir. Greit nok, Sciroccoen har fordelen av DSG, men MX5 har jo vektfordelen.

Fabian
Jeg har 1.54 nå, så det burde vel være mulig :wink:

Erik

Posted: 25 May 2014, 22:27
by Rudolf
Beklager feil.
Denne er for ny og har ikke "bukkehorn".

Erik

Posted: 25 May 2014, 23:22
by Rudolf
Bilder fra Rudskogen

Artig å se bilder som andre har tatt av Rudolf i farta .....

Denne gang er det Tobias i tårnet (Agility) som har fleska til med bilder.
Mange takk :)

Bilder fra 28. april.
Da var det fint vær og tørre forhold:

Image

Image

Image

Det var våtere og glattere 23. mai.

Image

Den sladden der fikk jeg henta inn uten å snurre.

Image

Etter en skikkelig snurr litt senere, tar jeg meg tid til å hilse på fotograf og flaggvakt.
(....bare for å late som jeg har alt under kontroll :wink: )

Image

Jeg er litt flau over at jeg ikke har tatt meg tid til å senke Rudolf ned igjen fra vinterhøyder.
Sånn er det når man har mange biler å ta vare på ....

Erik

Re:

Posted: 26 May 2014, 11:49
by Fabiz
Rudolf wrote:
Fabiz wrote:1.47 vet jeg det er kjørt med Scirocco med 200hk, DSG, 17" Semi Slicks og EBC Redstuff på originale skiver. Denne bilen hadde også originalt understell.

Noe tilsvarende det samme er vel "akseptabelt" med en NA med effekten du oppgir. Greit nok, Sciroccoen har fordelen av DSG, men MX5 har jo vektfordelen.

Fabian
Jeg har 1.54 nå, så det burde vel være mulig :wink:

Erik
Helt klart. :)

Når du skal skru ned bilen igjen kan du jo også vuredere om du vil vekte den opp. Det kan du dra inn 2-5 sekunder på rundt Rudskogen.

Fabian

Re: Re:

Posted: 26 May 2014, 17:48
by Rudolf
Fabiz wrote:
Helt klart. :)

Når du skal skru ned bilen igjen kan du jo også vuredere om du vil vekte den opp. Det kan du dra inn 2-5 sekunder på rundt Rudskogen.

Fabian
Jeg har i grunnen mange planer jeg :roll:

Etter hvert har vel flere klart å overbevise meg om at litt bredere hjul kanskje :oops: hadde vært lurt.
(så får jeg beholde originaliteten til tur-bruk.....)

Erik

Re: Re:

Posted: 13 Jun 2014, 11:17
by AJF
Rudolf wrote: Jeg har i grunnen mange planer jeg :roll:

Etter hvert har vel flere klart å overbevise meg om at litt bredere hjul kanskje :oops: hadde vært lurt.
(så får jeg beholde originaliteten til tur-bruk.....)
Brede hjul gjør underverker, jeg kjørte 1.51 runder med 225/45/15 dekk og FM stage 2 understell på min forrige NB som ellers var 100% orginal (140HK)
Rudolf wrote:
Stalfa wrote: Hva bruker du for å holde rede på rundetidene?
Jeg bruker den etter hvert "standardiserte" appen Harry's LapTimer:
http://www.gps-laptimer.de/Home.html

Alle baner i Norge "av betydning" ligger inne i appen.
Et annet alternativ er RaceChrono. Jeg har helt fra Nokia tiden (når Symbian OS var det hotte) benyttet meg av RaceChrono til å logge tider. Også her ligger alle baner "av betydning" inne. Finnes i dag for Android og sikkert IOS.
Har aldri testet Harrys så kan ikke si noe om forskjellen på de....

Posted: 21 Jun 2014, 20:19
by Rudolf
Familieforøkelse

Nå har ni måneder gått, minnst :wink:

Tradisjonen tro, så meldes familieforøkelse og annet sladder fra Sinsengarasjen her i Rudolf-tråden.
(det er derfor den er så lang ....)

Image

Volvo P1800 1961 (første produksjonsår).
Byggenummer og Chassisnummer 299 (det er lavt) bygget hos Jensen i England.

Bilen ble solgt ny til byggmester Blomstrand i Gøteborg den 28 juli 1961 og hadde forskjellige eiere i Sverige inntil den ble solgt til Norge i 1992.
Første eier i Norge gjorde en fullstendig nedplukking av bilen og foretok en "bolt" restaurering som tok fire år.
Først etter dette ble bilen første gang registrert i Norge den 16 april 1996.

Bilen har vært eid av entusiaster i Norge og er en "kjendis" i P1800 miljøet.
Grundig vedlikehold og lite bruk gjør at bilen fremstår som strøken.
Jeg har vært i kontakt med tidligere eier og historien om bilen kan bekreftes.

Image

Masse dokumentasjon følger bilen i form av kvitteringer, registreringspapirer og kjøretøykontroller både i Sverige og Norge.
Den omfattende restaureringen er dokumenter i form av mange fotografier.

Bilen er komplett og uten mangler med unntak av en gåen vannpumpe og et blinklys som ikke virker.
Den nye eieren er veldig fornøyd.
:mrgreen:

Erik
(på god vei til rekkehus og hund, har Volvo)

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 21 Jun 2014, 20:34
by MX-Jon
Gratulerer :-)
Akkurat det du ønsket deg!

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 21 Jun 2014, 21:00
by midget77
Gratulerer.

Den ser super ut.