Problemer med levering fra mx5parts

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
RuneG
0 RPM
0 RPM
Posts: 21
Joined: 29 Jan 2006, 01:00
Location: Oppegård
Status: Offline

Post by RuneG »

Håper ikke engelsken min er alt for ille, men dette har jeg nå sendt dem.

Gadd ikke å ta med adressen her.

This is the correct way to writhe the address.

Btw. Can you send the items by UPS or TNT this time? And give me the tracking number after shipment so that I can follow the items that way?

And one other thing, I have by request from many other Norwegian mx5parts costumers a wish. And that is, we want mx5parts to find a new, faster and better way to ship our orders. Many of your Norwegian costumers experience very bad delivery services. Whit that I mean, the value of time spent waiting for the items.

Don’t take this the wrong way, I tell you this as a friendly costumer.
Many of your Norwegian costumers have now started to order form the USA. The shipment time from the stats to Norway is around 4-7 days. That includes, tax services and the items delivered at home or at work by UPS or TNT.

So if you understand my bad English:-) you will understand that the Norwegian costumers highly treasure a quick(fast) delivery in the future, and so on. But hey, who doesn't?

Anyway, pleas give me an answer on this e-mail before sending the parcels.

Thanks again.

Kind regards
Rune Gustafsson

Så håper jeg at jeg ikke har gjort noen fornærmet på grunn av dette.
Mvh
Rune Gustafsson
----------------------
Rød Mazda MX-5, 90mod,1.6l
Medl.nr. 539
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Er da god nok engelsken din, :lol: håper de får til noe da, så eg kan handle der igjen, mx5 parts er en god butikk.
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

Vel, Mx5parts har blitt oppmerksom på problematikken, men å gjøre noe med den ser ut til å være en annen ting...

Fikk bekreftelse på bestilling i dag, og de har en spesiell linje for NORWAY der de skylder på norsk toll - hvilket ikke stemmer, det er jo speditørene som er problemet, ikke sant?


Her er bekreftelsen:
---------------
Thank you for your order, we have dispatched it today.
It has been sent with Nightspeed World Connect Courier Services and your WAYBILL number is WW/66464263/1

On-line tracking is currently not available for international shipments, but if your order has not been delivered within the estimated time-scale below please contact us so that we can track it from this end. We hope to have international tracking openly available soon.

ESTIMATED DELIVERY TIMES :
# France, Spain, Portugal, Italy and surrounding areas - 4-9 working days

# Sweden, Switzerland, Finland and surrounding areas (NOT NORWAY) - 9-15 working days

# Norway only - 10-18 working days (This is due to delays in the Norwegian Customs Office)

# Channel Islands - Approx 3-8 working days

# United States, Canada, Cyprus, Gibraltar and Canary Islands - approx. 3-9 working days

# New Zealand, Australia, South Africa, Bahamas, Barbados, Bermuda and Hong Kong - 10-20 working days

(Please note this times are approximate, and are not guaranteed. Please allow 28 days in all circumstances before contacing us about lost deliveries. Your parcel will constantly be tracked by Scimitar International and if at any point we believe your parcel may be lost or delayed we will contact you immediately)
------------------------
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Hva bestilte du? Jeg bestilte noen småting (3kg ikke så stort volum tror jeg), de var vel i Norge på 4-5 dager, da ringte speditør meg ang. fortolling, noe de tok godt betalt for. 180kr :( Har ikke fått det i post/på dør enda, men ikke noe spesielt tregt det. Kanskje med større volum det er problem? Jeg må vel også si at vanligvis går ting som havner i Stavanger først mye fortere, men dette var visst i Oslo, så kan ikke klage på det heller.

Har fremdeles ikke hørt noe ang. det jeg bestilte fra IL, og jeg bestilte der først, så det er vanskelig å si. Men MX5Parts kunne godt brukt noen mer renommerte til å få det inn i landet da.

Og det med norsk toll er bullshit, det er speditøren som fortoller det, hadde vært en ting om de kunne skylde på Norske Posten sin trege fortolling. Men når jeg får noe fra DHL eller Fedex så er fortolling ordna på 5 minutter. Her er det norsk speditør som velges av den engelske som er treg tipper jeg.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Har inne en ordre selv eg fra mx5 parts, blei sendt forrige fredag, noen små ting, når de sender med posten går det raskt og greit, men når de blander inn disse speditørene blir det dyrt og tregt, så hvorfor kan de ikkje bruke posten mer, kan da sende mer enn 3kg på posten
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Ja rart, Engelsk post tjeneste er rask også, får dvder på to dager. Har vel med toll å gjøre i det hele tatt kanskje, eller pris for dem :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Men er jo en idé å sende en liste over hvilke speditører man ønsker skal overta i norge...

speditører man har gode erfaringer med...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Gode erfaringer med DHL, men spørs om Engelskmennene vil deale med tyskere sånn uten videre :p Jeg har ikke noe stort problem foreløpig jeg, men hører jo andre har det.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

Bekreftelsen fikk jeg i går. Bestilte for ca 2K kr, største tingen var "classic windstopper" så det blir vel litt volum.

..den som lever får se..

Jeg ba Mx5parts om å bruke DHL, men de gjorde ikke det.

DHL imponerer meg, jeg sitter her på jobben i Horten med en del som ble sendt fra Milwaukee i USA for 44 timer siden....
User avatar
supercharged
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 257
Joined: 05 Oct 2004, 02:00
Location: oslo
Status: Offline

Post by supercharged »

er enig i at DHL er noe av det beste! Har kjøpt DVD spiller og LCD skjerm fra Hong Kong, og etter 4-5 dager ble det levert på døra til en adresse i gudbrandsdalen der det egentlig ikke er mulig å få levert på døra med andre selskaper!
Tidligere bil: 1991 råskinn
User avatar
RuneG
0 RPM
0 RPM
Posts: 21
Joined: 29 Jan 2006, 01:00
Location: Oppegård
Status: Offline

Post by RuneG »

Dette er svaret som jeg fikk da jeg spute om å få den levert via UPS eller TNT.

Opps..... sorry Rune.

You received the wrong email, i do sincerely apologise. I must of added the incorrect contact details and got confused!

I can see where you are coming from with regards to the amount of time it has taken your parcel to arrive..... I shall arrange for another replacement parcel to be sent out tonight and you should see that hopefully within a few days.

We are able to send it via a company called Interlink Express, who deals with all the customs paperwork and makes the whole delivery quicker, but for delivery on your items, they charge £89 and I'm afraid we can not justify that amount of money on the shipping fare alone ( I'm sure you would agree )

I'll send your replacements to the address you mentioned in your email previously.

Fikk varene i dag....tok sin tid dette, men sånn er det når varene blir borte ved første levering.
Mvh
Rune Gustafsson
----------------------
Rød Mazda MX-5, 90mod,1.6l
Medl.nr. 539
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

I dag fikk jeg telefon fra Scan Cargo (!) ang. fortolling, en hyggelig dame ba om personnr og e-mail adresse, hun skulle sende meg regning på e-post, så kunne jeg maile tilbake kvittering fra nettbanken min når jeg hadde betalt...

Dette er et nytt firma, (ikke Norsk Spedisjon) kanskje våre bønner er hørt? Følg med, følg med...
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Tror du skal gi opp det håpet. Min pakke er en liten 3kgs sak. Jeg fikk samme tlf, men på mandag eller tirsdag. Regningen var betalt samme dag, kvittering sendt på PDF til henne. Har ikke hørt noe siden, det er for treigt! Vi er i Norge, en pakke trenger ikke 3 dager fra Oslo til Stavanger. Vanlig airmail fra Hong Kong har jeg på 5 dager. Denne er ikke SÅ mye større.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Tror det var Scan Cargo som tok min pakke å. Sendte faktura på e-mail så jeg fikk betalt fort som bare det så de fikk sendt den avgårde..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

9 dager, 150 kr i fortolling, og 30 kr i depotgebyr.

I dag fikk jeg varene levert på jobben med Posten. Alt i alt ikke på langt nær så ille som skrekkhistoriene jeg har hørt om.

Speditør er altså Scan-Cargo, og de har brukt Posten til frakt til meg.
6 kilo vekt, ca 60 liter volum på pakka.

Jeg er fornøyd og glad, og skal mekke i garasjen i helgen... :D
Post Reply